orkrybus34 - הבלוג של אור קריבוס

מיהו קהל היעד שלך? או - אילו סוגי אמהות את מכירה?

האם את מכירה באמת את קהל היעד שלך? בהנחה ואת פונה לאמהות, האם את יודעת איך נראית האמא אליה את פונה? איפה היא מסתובבת? מה מעניין אותה? קבלי סקירה קצרה על סוגי אמהות שתקל עלייך את החיפוש...

אור קריבוס

25/09/2014


אם התייעצת עם יועצת שיווק או שתיים, בוודאי הן אמרו לך- אפייני את קהל היעד שלך. דמייני אותו. מה מעניין אותו? מה מושך אותו...

אם את עובדת עם אמהות, האם את יודעת לאפיין את סוגי האמהות? הרי אם את צריכה לאפיין את הלקוחה שלך לפי ה"שיטות השיווקיות" הרגילות היית אומרת- אמא, שני ילדים, גיל.. גרה ב...

נכון? אז זהו שלא... לאמהות יש המון גוונים, המון סוגים.

האם את יודעת כמה סוגי אמהות יש? האם את יודעת לאפיין במדוייק את האמא שלך?

היכן הן מסתובבות? מה מעניין אותן? מה הן מחפשות? מהי השפה שעלייך לדבר כדי להתחבר אליהן?

אחרי שנים של עבודה עם אמהות אני יכולה לחלק אותן לשלל סוגים וגוונים. כל אחת מאופיינת אחרת, לכל אחת תחומי עניין שונים וסדרי עדיפויות החשובים לה. אבל כדי להתמקד, אבחר בשני קיצונים, שני סוגי אמהות.

8a0642b94d80bd401042ea1731f5ef4a

האמהות החכמות:

"האמהות החכמות" הן אמהות שלא "מסתובבות" כל היום ברשת. לא נכנסות כל כך לפורומים כדי להתעדכן בשיח האחרון, לא מתעניינות כל כך בקבוצות הרבות בפייסבוק, אם משהו מטריד אותן הן מגגלות את השאלה בגוגל ומוצאות את הפתרון. הן מרבות להתייעץ עם קרובות משפחה וסומכות בעיקר על סביבתן הקרובה, ולא מרבות "לשפוך" החוצה את צרותיהן על גבי המקלדת. אלה גם אמהות שלא הולכות לשלל פעילויות החינם שמציעים הקניונים לאמהות בחופשת לידה, מעדיפות את מגרש המשחקים או חוגים ופחות הצגות ומופעים במרכזים מסחריים. הן אמהות שחוזרות לעבודה בתום שלושת חודשי החופשה או מקסימום מושכות חצי שנה, מאוד משקיעות בעצמן, ממהרות לחזור לכושר לאחר הלידה, ושמות את עצמן במרכז. כדי להגיע אל אותן אמהות כנותנות שירות עבורן, יש לדעת מהי השפה שהן מדברות, מה מעניין אותן, היכן ניתן למצוא אותן, משום שהן לא מסתובבות איפה שרוב האמהות מסתובבות. מדובר אגב בקהל יעד ממעמד בינוני פלוס והן משקיעות את כספן במעט מאוד נותנות שירות אך לרוב הטובות ביותר בעלות "שם".

האמהות הרגילות:

"האמהות הרגילות" הן רוב האמהות. רובינו אגב כמותן. הן נמצאות רוב שעות היום ברשתות (פייסבוק, אינסטגרם), מעלות המון תמונות של הילדים לעמוד שלהן, בכל יום הולכות לשלל פעילויות בקניונים, מרכזים ופארקים. נמצאות המון זמן בחוץ. אותן אמהות "חיות" את האמהות שלהן באמצעות סיפורים מהרשת, הזדהות עם המון אמהות כמותן, בטוחות שהחיים של כולם מושלמים, מודאגות יתר על המידה גם כשאין צורך מהתפתחות הילד שלהן, בטוחות שכל הבעלים של כולן מפנקים את הנשים שלהן, נלחמות במשקל, מבזבזות ים של כסף על דברים כלל לא נחוצים ובולעות כל פיסת מידע שאשת מקצוע תספר להן. אולי זה נשמע ביקורתי, אך רובינו כאלו, בעיקר לאחר הלידה הראשונה.

בתוך הקבוצות הללו ישנה חלוקה נוספת: אמהות ראשוניות, אמהות שניוניות ואמהות שלישיות ורביעיות (ואין הכוונה לתאומים או שלישיות)

2f49ad860952a1769ce92ae612e0216c

אמהות ראשוניות הן אותן אמהות שילדו לראשונה, אין להן מושג מה עושים, מפחדות לגעת בתינוק שלהן שמא יישבר, קונות לו את כל צעצועי ההתפתחות, קרמים, משחות ובגדים שלעולם לא ייעשה בהם שימוש, מבזבזות הון עתק בקניונים ובפסטיבלים.

אמהות שניוניות הן אמהות לאחר לידה שניה שכבר יודעות דבר או שניים על תינוקות אך לפתע נתקלות בעולם חדש של ילד שני, ילד שונה מהראשון, עם צרכים שונים שלא הכירו קודם. הן פחות לחוצות ופחות גומעות כל פיסת מידע בשקיקה אך הן בעלות צרכים גבוהים כמו האמהות הראשוניות. הן לרוב לא ישקיעו בעגלה חדשה או צעצועים ומוצרי טיפוח כמו הקבוצה הראשונה אך יתקלו בלא מעט שאלות בנוגע לאח שני במשפחה, תשומת לב לבכור, פעילות בשניים, שינה ועוד..דבר נוסף שמאוד מאפיין את האמהות השניוניות הוא עניין הזוגיות, שמקבל תפנית חדה כאשר מגיע ילד שני.

האמהות השלישיות והרביעיות הן אותן אמהות שניתן להגיד עליהן: Been there Done that. אין מה לחדש להן תחת השמש יותר מידי, הן פחות לחוצות מגידול הילד, יותר משחררות וכעת מה שנמצא בראש מעיינינהן הוא עניין הקריירה והמימוש העצמי. אמהות מקבוצה זו יזדרזו לשלוח את התינוק השלישי או הרביעי שלהן למטפלת או משפחתון והן ימהרו לחזור לקריירה שלהן או ליציאה לעצמאות על מנת למצוא את ייעודן.

 

bd339c7aebf90a8c4de5650b3ddac2b5

 

אז מי היא האמא שלך?

 

רוצה להכיר את האמא הנכונה עבורך? האמא שאת רוצה לאמץ ? דברי איתי...

 

אור קריבוס ליאון

המזניקה- מומחית לעסקים ממקצועות ההורות

בקרי אותי:

המזניקה