ניצנים של סתיו ברשתות האופנה

קולקציית המסלול של H&M עושה דרכה לתל-אביב, מנגו מציגה שינוי קונספטואלי, בלו בירד מסבירה מיהו הגולש האורבני ו'בא מאהבה' מתרחבת עם סניף חדש

בפוסט הקודם הצגתי ניצנים של סתיו אצל מעצבים ישראלים. תוכלו למצוא אותם כאן

אם אכתוב על זה הרבה, הסתיו בסוף יקשיב ויחליט להקדים? לא בטוח, אבל לפחות נדע שיש למה לחכות.

H&M Studio

הפרזנטציות לעיתונאים של – H&M מוקדשות לקולקציות המיוחדות שלהם ונערכות בטרם הן נכנסות לחנויות בפועל, בין אם מדובר בקולקציית מסלול שהוצגה בשבוע האופנה בפריז (הידועה בשמה STUDIO) ובין אם מדובר בשיתופי הפעולה המעניינים עם בתי האופנה והמעצבים הגדולים (בנובמבר הקרוב יושק השת"פ המבטיח עם בית האופנה בלמיין).

בעוד קולקציית הסתיו הרחבה כבר החלה מטפטפת לחנויות ונותנת מענה לכל הטרנדים המתבקשים, קולקציית המסלול שעתידה להגיע לסניף עזריאלי בתל-אביב (ול- 200 סניפים ברחבי העולם) ב -10 בספטמבר, מספרת סיפור אחר ומוקדשת לעתידנות ספורטיבית ובעיקר מאוד חורפית.

בין הפריטים בקולקציה: מבחר מעילים וג'קטים מניילון, פרווה, פוך וצמר, קצרים וארוכים, עם שרוולים ובלעדיהם, סריגים עבים עם צווארוני גולף שעתידים להיות להיט בחורף הקרוב, מכנסיים צמודים מאוד בגזרת טיץ מחויט ולצידם מכנסיים מתרחבים מבדים נשפכים, שימוש נרחב בבדי לורקס מבריקים, משחק עם רוכסנים חיצוניים והדפסים ברוח עתידנית. אל אלו מתלווים אקססוריז דוגמת כובעים ותיקים באותה הרוח ונעליים, בעיקר מגפי עור בגובה הברך ומגפי סקי.

הצבעוניות מבוססת על בורדו, אדום חלודה, כתום, ירוק כהה, קאמל, זהב, ברונזה וכסף וכמובן – אפור, שחור ולבן והרעיון המוביל בלבישת הקולקציה הוא משחק שכבות, גם כאלו שאינן ברורות מאליהן כמו שמלות ארוכות שנלבשות מעל מכנסיים וחולצות משי א-סימטריות שמציצות מבעד לסריגים.

אם לומר את האמת, פריטים רבים מהקולקצייה אינם תואמים את החורף הישראלי ומיועדים בעיקר לקהל האירופאי, עם זאת, אם תקלפו את השכבות תוכלו למצוא מתחת למעילים והסוודרים העבים מספר פריטים מעולים, כמו למשל גופיות ושמלות דקיקות בעלות כתפיות ספגטי ומחשוף V שניתן ללבוש אפילו מעל טי-שירט בסיסית או גופיה, טוניקות גולף ארוכות שרוולים עם שסע צידי שיראו נפלא מעל מכנסיים בגזרה גבוהה ומכנסי משי מחוייטים.

מחירים: 60-1,200 שקל

HM1581HM15812HM15813HM15814

מנגו

משהו טוב עובר על מנגו בשנים האחרונות, הן ברמה הבינלאומית והן ברמה המקומית.

מנגו העולמית עברה שינוי תפיסתי ועברה מחנויות בוטיק לנשים בלבד למודל של חנויות גדולות המשתרעות על מאות מטרים רבועים ומציעות אופנה לנשים, גברים וילדים. במקביל נעשו צעדים להורדת מחירים, במטרה למצב את עצמה בראש הפרמידה של רשתות האופנה הבינלאומיות. השינוי הגיע בתזמון מושלם עם העברת הזכויות של מנגו ישראל לידי קבוצת פוקס שלקחה את המושכות בינואר 2015 וחוללה מהפך גם בזירה המקומית, לאחר קרוב ל-15 שנה שהמותג משווק בישראל. נכון להיום הרשת מונה 28 סניפים בארץ, שבחלקם הורחבו לחנויות ענק המשתרעות על פני 700-1000 מ"ר ועל פי מנכ"לית החברה, עד סוף שנת 2015 יוכפל שטח המכירה הכולל של הרשת.

מבחינה אופנתית מנגו מציעה תרגומים של הטרנדים שנצפו על מסלולי התצוגות לאופנה לבישה ונגישה ברמת המחירים. כשמדובר בסתיו-חורף 2015, זה אומר בוהו שיק, רוקנרול, שנות ה-70 והמון דנים – דברים שהמעצבים של מנגו כבר יודעים לעשות בעיניים עצומות.

סידור החנות מחולק לקבוצות אווירה והפריטים מסודרים עם הצעות לטוטאל לוק שלם ותואם כולל נעליים, תיקים ואפילו שרשראות הנתלות בצמוד לבגדים וחוסכות לכן את מלאכת ההתאמה. על השולחנות במרכז החנות תמצאו פריטי בייסיק ודגמים קלאסיים במחירים שווים במיוחד.

בנוסף לטרנדים, בחנויות נבחרות של הרשת, ישנה מחלקה המוקדשת ללבוש למשרד וכוללת פריטים קלאסיים המבוססים על צבעוניות של שחור, לבן, אפור ונייבי ומתאימים מבחינת הגזרות והאורכים לנשים עובדות הנדרשות ללבוש מוקפד ועם זאת אופנתי.

טווח מחירים: החל מ-30 שקל לחולצות בייסיק ועד 1,480 שקל לפריטי עור (הרוב נע על התחן של 150-350 שקל).

MNAGO1781MNAGO17812MNAGO17813MANGO1784

בלו בירד

לצעירות והמגניבות (ואני לא אומרת שאני לא, רק פחות), מציעים ברשת בלו בירד קולקצייה בהשראת הגולשים האורבניים.

בבלו בירד מסבירים ש"הגולש האורבני אוהב לטייל בעולם ולספוג תרבויות חדשות, בוהמיין קוסמופוליטי הנהנה מקצב החיים האנרגטי בעיר, ממש כפי שהוא נהנה מהשקט בזמן שהוא גולש בים. טיפוס חברותי ומושך שגם יודע ליהנות כשהוא לבד על הגלשן. אחדות ניגודים שהופכת אותו לכל כך מיוחד" עושה חשק להיות גולש אורבני.

איך מתרגמים את זה לקולקציית אופנה חורפית? משלבים בין סגנונות שונים – סטייל רוקיסטי, קז'ואל ספורטיבי ופריטים מחוויטים. אצל הנשים תמצאו הדפסים דיגיטיליים והיפסטרים בהשראת שנות ה-80 בצבעי פסטל, פריטים בשחור-לבן משולבים בתכלת קרח, כסף ופאייטים נוצצים, דפוסי טקסט, ג'ינסים עם קרעים, וכמובן פריטים בוהמיינים בהשראת טרנד הפסטיבלים בצבעוניות של כחול, קאמל, חרדל ובורדו, משבצות, פרנזים וקרושה.

טווח מחירים (נשים): 60-400 שקל

סימן שאני לא קהל היעד ובטח לא גולשת אורבנית: התמונות לטעמי משדרות יותר מדי אווירה מגניבה ופחות מדי מראות את הבגדים. אבל אני מניחה שזו בדיוק האווירה שהלקוחות של בלו בירד מחפשים.

בלובירד בפייסבוק

בלו בירד  סתיו חורף 2015-16 צלם רום אוזן (10)בלו בירד  סתיו חורף 2015-16 צלם רום אוזן (9)BLUEBIRD158

בא מאהבה – simply love

למרות שבמקרה הזה לא מדובר בקולקציית סתיו, אני תופסת טרמפ על הפוסט בשביל לספר לכן על רשת שאני זכיתי להכיר רק בשבוע שעבר, מהסיבה הפשוטה שממש לאחרונה היא פתחה סניף ראשון בתל-אביב. מסתבר שמחוץ לבועה היא דווקא די מוכרת.

מה שהתחיל מבוטיק קטן במדרחוב הירושלמי, צמח להיות רשת בעלת 7 סניפים ברחבי הארץ. בתפריט: פריטי קזו'ואל, מרובם עולה ניחוח רומנטי או טרנדיות נוסח לוק אורבני גראנג'י לצד אוסף פריטי וינטאג' ומעט שמלות ופריטים לאירועים מיוחדים. רוב הפריטים מיובאים מהמזרח ולצידם כאלו שעיצבה בעלת החנות בהתאם לדרישת הלקוחות (למשל שמלות עם שרוולים שמתאימות ללקוחות הדתיות של החנות בירושלים).

לצד הבגדים, קולקציית אביזרים הכוללת כובעים מקושטים, צעיפים דקיקים, תכשיטים, תיקים (מוצלחים למדי), חגורות ונעלי וינטאג'.

הייחוד של "בא מאהבה" הוא בעובדה שעל אף שמדובר ברשת האווירה בכל אחד מהסניפים (אם לשפוט לפי הסניף התל אביבי בו אני ביקרתי), היא אוירה בוטיקית. אין המון עותקים מכל דגם וסידור החנות לא "מאיים" (כמו שקורה לעתים ברשתות הגדולות) ונעים לעין.

טווח מחירים: 50-350 שקל  

בא מאהבה – simply love בפייסבוק

SIMPLYLOVE2SIMPLYLOVE1

***

KONAFACEBOOK2