פשוט יופי - הבלוג של Sivana Na

מילה (אולי יותר) על פרסומת חדשה של תרופה

הפרסומת החדשה של תרופה-שאני-לא-עושה-לה-פרסומת, בכיכובה של מיכל צפיר מקפיצה לי את הפיוז ומדליקה לי כמה נורות אדומות.

Sivana Na

03/01/2014


מיכל צפיר

הפרסומת החדשה של תרופה-שאני-לא-עושה-לה-פרסומת, בכיכובה של מיכל צפיר מקפיצה לי את הפיוז ומדליקה לי כמה נורות אדומות.

נתחיל מהמבט השופט של הסבא, כשהילד משחק בברביות לעומת משאיות.

בואו באמת נשריש את התפיסה המוטעית הזאת, שזה "מקובל בחברה" שילד ישחק במשאיות ולא בברביות,
ומיכל שמייצגת את התרופה, היא אמא סופר קולית ו"ליברלית" שזה ממש בסדר מבחינתה "התנסויות חדשות". או משהו בסגנון.
יאאאא... איזה אמא קולית.

ובואו גם לקינוח ננסה לדחוף לילד את המשאית , כדי להזכיר שמיכלי קולית. זוכרים? מכרנו לכם את זה? יופי.
ואני גם אוהבת את האמרה- "זה בסדר לתת לילדים להתנסות בדברים חדשים- אבל כשזה מגיע לבריאות , אני לא מתפשרת".

אז רגע, מה שאת באמת אומרת, זה שהתנסויות חדשות- זה התפשרות? כי בבריאות את לא מתפשרת... מעניין.

"אהבתי" גם את הסרטון השני של אותה תרופה-שאני-לא-מציינת-את-שמה. סרטון סתם מעצבן והזדמנות נוספת לחזק את מוטיב "האמא הליברלית הקולית".
גם הילדים די סובלים בפרסומת הזאת, אז לא הבנתי פה מה ההתפשרות... נו שויין. נקסט!

עכשיו בואו נתייחס לפרט הבאמת מקומם בפרסומת.
מיכל, שהיא בכלל מדריכת כושר/גורו בריאות/בודהה תזונה או מה שלא יהיה (אני לא מזלזלת חלילה- מאד מעריכה, זה פשוט לא כזה חשוב להבהרת הנקודה שלי.) היא לא רופאה.

שוב: לא-רופאה.

להלביש אותה  ב"ג'קט" (יגידו בהפקה) לבן, עם מראה חלוקי במיוחד- מכוון למקום הזה במוח שלנו שלבן - וחלוקי = רופא. ורופא זה אדם שסומכים עליו. אז אם ה"רופאה" הקולית מיכלי המחוייכת מוכרת לי תרופה, אז זה בטח טוב לי.

עכשיו בואו נבהיר משהו- אין לי שום בעיה עם מיכל צפיר. היא חייכנית ומקסימה והקריירה שלה מאד מעניינת (לא לפוסט הזה, אבל באופן כללי).

הטענה שלי היא לפרסומאים/קופיראייטירים שמאחורי הפרסומת.

גם השרשתם תפיסה מוטעית (בנים-כחול, בנות-ורוד).
גם המסר שמתפרש הוא שהתנסויות חדשות זה התפשרות וזה רע.
וגם אתם מנסים למכור לנו שמיכל צפיר היא דמות רפואית. וכאמור- היא לא.

זה לא פייר לעבוד על אנשים ככה. זה לא פרסום הוגן. זה אפילו קצת מלוכלך.
ויותר מזה, אתם משרישים תפיסות שהן קצת פרימיטיביות, וחלקנו פה מנסים להתקדם קדימה ו..אתם יודעים.. להתפתח.

בפרסומת הבאה שתכתבו, תנסו להתייחס אלינו כאל אנשים חושבים, ולא כעדר, או "puppets"...
אנחנו מאד נעריך את זה.