טופ 3 בקצות האצבעות: כללים לציפורניים חזקות ויפות

מניקור-פדיקור בבית שיחסוך לך הוצאות, ומה כדאי לאכול כדי לחזק ציפורניים שבירות - שלוש המלצות שמטפחות את קצות האצבעות

יסמין רוזנברג

26/06/2013


#1 טיפוח // מניקור-פדיקור בבית - טיפוח עצמאי במינימום הוצאות

אין ספק שבילוי בסלון המני-פדי השכונתי, שם יעניקו לציפורנייך טיפול יסודי ויפנקו אותך כמו שצריך, הוא עסק כייפי למדי. אך הזמן, הטרחה וההוצאה הכלכלית הכרוכים בו יגרמו גם לבחורה המפונקת ביותר לחשוב פעמיים לפני קביעת התור השבועי. למה שלא תנסי לשחק אותה מניקוריסטית לבד בבית? גם מאתגר, גם חסכוני, וגם – בתנאים שלך ומול סדרת הטלוויזיה האהובה.

1. ראשית, נקי את הציפורניים משאריות לק באמצעות אציטון.

2. שייפי את הציפורניים עם פצירה לצורה המבוקשת. זהו שלב שמצריך לא מעט תרגול, אך האמיני לנו שאחרי 4-5 ניסיונות תצליחי להעניק לציפורנייך צורה ראויה.

3. הכיני אמבטיה קטנה לכפות הידיים ולאצבעות הרגליים, בתוספת מלח ים של נטורל סי ביוטי (Pure Bath Salt של Natural Sea Beauty) וכמה טיפות שמן זית. המים צריכים להיות פושרים ואת יכולה להתפשר על קערית בינונית וגדולה לטבילה, במקום הכלי המשוכלל בצורת היד שיש בסלון.

4. אחרי שהספגת את הרגל / היד במשך כמה דקות, דחקי את העור לקצה התחתון של הציפורן באמצעות מקלון עץ שטוח.

5. הסירי את העור העודף מסביב לציפורן באמצעות צבתית קטנה – עשי זאת לאט ובעדינות.

6. העניקי לידיים שלך מסאז' מלכותי (או, עדיף, בקשי טובה מהחבר) – בחרי קרם ידיים עשיר במיוחד, כמו Protective Hand Cream Minerial Body של נטורל סי ביוטי, שמועשר במינרלים טבעיים מים המלח ומותיר את העור רך וחלק.

7. הגעת לשלב האחרון - מריחת הלק. לפני הנחת שכבת הבסיס, נקי את הציפורניים עם מעט אציטון כדי להסיר מהן שאריות קרם. מרחי אותן בשכבת בסיס שקופה – אל תמהרי ותני לה להתייבש כ-10 דקות לפני שתניחי את שכבת הלק הצבעוני. חכי עוד 10 דקות לפני השלב האחרון, השכבה המבריקה והשקופה. איזה גוון לק עלייך לבחור? עברי איתנו לנושא הבא.

.

#2 יופי // אספנו את הטרנדים הכי חמים בתחום צבעי הלק

טרנדים בלקים מתחלפים בשנים האחרונות מהר יותר מבנות הזוג של ציון ברוך, אך אין סיבה להתייאש. זכרי שצבע טרנדי ונכון בקצות האצבעות הוא השקעה קטנה וזולה לעומת בגד או נעל אופנתית, ועם זאת, דווקא ההקפדה על הפרטים הקטנים האלה תעניק לך את תואר הפאשניסטה של המשרד.

הנה כמה לקחים שלמדנו מהשטיחים האדומים של החודשים האחרונים:

ציפורניים מטאליות – אין הכוונה לגוונים מטאליים שחוקים, אלא לגימור מבריק ממש, שיגרום לציפורן שלך להיראות כמו מתכת מבריקה ואיכותית. הגוון המוצלח ביותר לצליחת הטרנד הזה הוא כמובן כסף (כמו זה על ביאנקה בלטי) או אפור.

ציפורניים קצרות ומרובעות – בין אם תבחרי בגוון השזיף הכהה של ליאה סידו, או בגוון המנדרינה האופנתי של ברברה פלווין, הצורה הנחשקת ביותר, כפי שנצפתה על השטיח האדום של פסטיבל כאן היא ריבוע קצר וקומפקטי – בלי שפיצים, בלי דרמה ועם הרבה אופי.

נצנצים גדולים – כפי שמוכיחה מיילי סיירוס בטקס פרסי הבילבורד החודש, טקסטורות, מגנטים ושאר גימיקים חלפו כלא היו, אבל הנצנצים נשארו. העדיפי אותם גדולים ובצבעי גוף.

ציפורניים לבנות – יחד עם נעלי השפיץ הלבנות, חזרנו לחיינו גם הציפורניים הלבנות והאטומות. אין חוכמות – כדי להשיג תוצאה טובה הגימור חייב להיות מושלם. אבל היי, סוף סוף תוכלי לדגמן את הטבעות החדשות שלך!

.

#3 תזונה // המזונות הכי טובים לציפורניים חזקות, בריאות ובוהקות

כולנו יודעות שלא משנה איזה לק אופנתי ויקר תמרחי על ציפורנייך, אם בריאות הציפורניים שלך רעועה – כל הלוק עלול ללכת לפח. ציפורניים שבריריות, מתקלפות או שקופות הן אות שהתזונה שלך לא מאוזנת, וככל הנראה חסרים לך ברזל, אבץ וסידן – ויטמינים שמסייעים לחיזוק העצמות. מומלץ לפנות לרופא או לנתורופת לבדיקת חוסרים, אבל תמיד אפשר גם לאמץ כמה מאכלים בריאים שיעשו לציפורניים שלך רק טוב:

שומשום וגרעיני חמנייה לא קלויים: התוספות הקטנות והמתוחכמות האלה, שכיף להוסיף לתפריט היומי, עשירות במיוחד בברזל וסידן, הידוע בתפקידו המכריע בחיזוק עצמות וציפורניים כאחד. שימי לב, קליית הגרעינים מחבלת במעלותיהם התזונתיות – העדיפי לשלב אותם בסלט כמו שהם.

טחינה: עוד בעניין השומשום, כדאי שתכניסי לתפריט שלך קצת יותר טחינה גולמית, שעשירה בברזל (בעיקר זו המוכנה משומשום מלא).

קוקוס: מי קוקוס, הטרנד החם של הרגע בהוליווד, לא רק טעימים ומרווים, אלא עשירים בברזל ויעשו נפלאות הן לציפורניים והן לעור הפנים. שבבי קוקוס וחלב קוקוס, שמעולים אף הם אך יותר עשירים בקלוריות, יכולים להיות הפינוק השבועי שלך.

שקדים: עוד רכיב מצטיין באגף הברזל והאבץ. שקדים, במינון מתון, יכולים להעשיר את התפריט בכל מיני דרכים מפתיעות – למשל, נסי להכין פסטו מכוסברה, פרמזן ושקדים קצוצים (במקום צנוברים) וגלי עולם חדש של מרקמים.

אצות: החברות הירוקות האלה, שתפגשי במרק מיסו, סלט אצות ורול סושי מזמין במיוחד, עשירים בוויטמינים, מינרלים וכל מיני דברים טובים שמחזקים את המערכת החיסונית ואת הציפורניים, ומוסיפים אומגה 3 לתמונה. והחלק הטוב ביותר? כמעט ואין קלוריות! בתיאבון.