כיצד להפיג מתחים?

לצחוק, לנשום ולהוריד עומס מיותר. זה מה שאתם צריכים לעשות כדי להרגיש טוב יותר ולהיות פחות לחוצים. נשמע פשוט אבל הדגש הוא בהתמדה

רחלי מסרטי

19/06/2013


בעבר היה האדם מטופל לאורך כל השנה ולא חיכה להתפרצות מחלה. תפיסה הקיימת כיום, לפיה אדם הולך לרופא כאשר הוא חולה משולה לחפירת בור מים כשאתה צמא. בעבר, רופא טוב היה נדרש לתת למטופליו כלים לחיים נכונים לאורך כל השנה ובמידה והאדם חלה בתקופה זו, הוא היה זכאי לטיפול ללא עלות כיוון שלפי התפיסה הרופא נכשל במשימתו.

הרגעת הנפש באה למעשה לתת לנו כלים לחיים נכונים לאורך כל השנה. היא עוזרת לנו להתמודד עם לחצי היום יום, עם העבודה המלחיצה, זוגיות ושאר ירקות. הטיפולים המוצעים עשויים להרגיע את הנפש ולשפר לאין היכר את איכות חיינו.

להלן מספר הצעות נגישות ומועילות אשר יעזרו לכם בכך:

1. טיפול בשיאצו, דיקור ועיסוי - טיפולים אלו עוזרים להירגע ולהתנתק משגרת היום יום. מטרתם היא להרפות את הגוף ולהתעסק אך ורק בעצמכם.

2. הומור וצחוק - נסו להכניס הומור וצחוק לעבודה ולחיי היום יום שלכם. הומור משפר את התקשורת הבין אישית ועוזר לנו להתמודד עם מצבי לחץ בצורה נעימה יותר.

3. הפחתת העומס - נסו להפחית מעומס מיותר ולא מועיל. קחו דוגמה, כיום, הרדיו מלא בתוכן שיווקי, חדשות ותוכניות אקטואליה אשר רק מוסיפות לחץ ומתח לכל העומס הצבור ממילא. בדרך לעבודה או ממנה, האזינו למוסיקה שמרגיעה אתכם או שפשוט עושה לכם טוב. נסו להפחית בהזרמת מידע עודף למוח, ותנו לו כמה שיותר זמן להיות רגוע.

4. תרגול נשימות תוך כדי תנועה - הכניסו אויר דרך האף ותנשפו באיטיות דרך הפה. חזרה על פעולות אלו מספר פעמים עשויה לגרום להרפיה מבורכת.

5. במהלך העבודה נסו למצוא חדר או מקום שקט ורגוע, במשך שתיים-שלוש דקות נשמו עמוק, נטרלו עצמכם מהמקום בו אתם נמצאים ודמיינו עצמכם במקום בו הייתם רוצים להיות.

6. השכם בבוקר ולפני השינה עצרו לדקה לפני היקיצה או ההרדמות, הניחו יד על הבטן ויד על בית החזה קחו כמה נשימות עמוקות והתרוממו מהמיטה תוך כדי נשימה ורדו ממנה על רגל ימין. את הנשימות לפני השינה ניתן לעשות עד לרגע ההרדמות.

____________________________________________________________________

רחלי מסרטי, מטפלת ברפואה סינית ושיאצו, ליווי הריון ולידה, דיקור קוסמטי במרכז רפואי דניאלי - גבעתיים ובשיר"מ - אסף הרופא.