כוחו של מגע - הבלוג של keren lefler

עשרה טיפים לאיש עסקים המבלה את רוב ימיו בישיבה על כיסא המנהלים

המחשב הוא המצאת המאה, אך לא לגב ולצוואר. . . לכן ודאו שהמסך מונח מולכם, שהיד המחזיקה את העכבר תיתמך בשו . . . מזמינה אתכם ללמוד כיצד לשמור ולסייע לגופכם הנאלץ לסבול מישיבה ממושכת במשרד ומול המחשב והלקוחות.

keren lefler

10/12/2011


גופנו במאה ה 21 לא עבר אבולוציה. הוא עדיין מתואם לפעילות האדם הקדמון, שהיה מלקט וצייד, בעל מבנה גוף קטן, גמיש ובתנועה מתמדת.

ובכל זאת, כיצד נסייע ונשמור על גופנו הנאלץ לסבול מישיבה ממושכת שלא מתאימה לו ?

  1. קשה מאוד למצוא כיסא שמותאם במיוחד עבורך. עוד לא נפתחה חנות המספקת זאת. לכן הבא מהבית כרית קטנה (ומעוצבת), הנח אותה מעל האגן לכיוון הגב התחתון-אמצעי. הקשת בגב אמורה להתמך ע"י הכרית ולמנוע מתיחה שרירית תמידית במהלך הישיבה.
  2. השתדל לשבת ישר עם רגליים בזווית של 90 מעלות.  
  3. המחשב הוא המצאת המאה, אבל לא לגב ולצוואר. ודא שהמסך מונח מולך (בפגישות תמיד ניתן להזיזו הצידה). חשוב מאוד שהיד המטפלת בעכבר תיתמך בשולחן או בידיות הכסא בזוית של 90 מעלות.
  4. מילת המפתח הינה מודעות !  אם כואבת לך היד שמחזיקה את העכבר, מיחושים בכתף או בצוואר בצד זה, אולי אתה נתקף בכאבי ראש המופיעים רק בצד אחד וכדומה. אלו מעידים על שימוש מאומץ ביד של העכבר, או על כך שאתה מרים את הכתף להחזיק את הטלפון. להחזקת הטלפון השתמש ביד, באוזניה או ברמקול.
  5. ממליצה בחום לקום מהכסא לפחות אחת לשעתיים. לחלץ אברים - להניע את הראש מצד לצד, ולבצע סיבובי ידיים אחורה.
  6. מתיחה מצוינת לגב, צוואר וכתפיים: בעמידה העבר ידיך אחורה ונסה לשלבם או לחבר את כפות הידיים יחדיו. אם קשה אחוז רק אגודל באגודל. לא צריך למתוח ולעורר תחושת כאב בגוף, רק להחזיק כשכפות הידיים מחוברות ולקחת כמה נשימות עמוקות לחזה.
  7. חמש דקות של מתיחות על הבוקר לפני שמגיעים למשרד מומלצות בחום. בשכיבה קפל את רגל ימין לכיוון הבטן, ללא מאמץ או הגעה לתחושת כאב ומתח קלות. כנ"ל גם עם הרגל השניה ואח"כ עם שתי הרגליים. מתיחות בהצלבה - קפל את רגל ימין לכיוון הבטן והעבר אותה לצד שמאל של הגוף. נסה להשאיר את שתי הכתפיים על המזרן והפנה את מבטך (בתוספת הראש והצוואר) לצד השני, במקרה זה שמאלה. אל תשכח לנשום עמוק ! כנ"ל גם לצד השני רגל וראש.
  8. פעילות גופנית חיונית לגוף, במיוחד לאלו שיושבים ממושכות. עשה מאמץ למצוא לזה זמן, לפחות פעמיים בשבוע. ממליצה על פעילות בשעות הבוקר. יום העבודה נראה  אחרת לגמרי אח"כ, מלא באנרגיה וחיוניות. מומלצת בעיקר פעילות שתפעיל את הרגליים ותוריד את האנרגיה כלפי מטה.
  9. הכאבים לא נעלמים סתם כך. הם יכולים להופיע ולאחר מנוחה להתמתן, אבל שריר שנתפס זקוק לתשומת לב אישית בכדי לחזור למצב תקין. אל תזניח, בריאותך בידיך !   פריצות דיקס לא מופיעות יש מאין. הגוף צובר וצובר ובסופו של דבר מתחיל לצעוק – "עזרו לי, קצת יחס".
  10. להבדיל מלטפל במצב האקוטי, תחזוקה שוטפת לגוף חשובה ביותר ומונעת התפרצות של כאבים. ממליצה על טיפול קבוע לפחות אחת לשבועיים : דיקור סיני, עיסוי רקמות עמוק, שיאצו. משהו שישחרר את השרירים בגב, ינקה רעלים מהגוף וישמור על מערכת חיסון מאוזנת עד כמה שאפשר בעידן שלנו.

בהצלחה