liat_b - הבלוג של ליאת בכרך - עיתונאית וכותבת תוכן

מה גרם לי לפתוח את מיזם נשים בעסקים?

יצאתי לעצמאות עם חלום אחד קטן, להתפרנס מכתיבה. לא הייתה בידי תכנית פעולה של איך מוציאים את הדבר הזה לפועל. למרבה ההפתעה, כמו בכל יום, הפציע הבוקר. הילדים התפנו למסגרות, ואני ישבתי בתוך חלל שקט. כלום לא קרה. חוץ מאמא שלי, וסוכן שניסה למכור לי משהו שאני לא צריכה, אף אחד לא התעניין. אז נכנסתי […]

ליאת בכרך - עיתונאית וכותבת תוכן

05/01/2020


יצאתי לעצמאות עם חלום אחד קטן, להתפרנס מכתיבה. לא הייתה בידי תכנית פעולה של איך מוציאים את הדבר הזה לפועל.

למרבה ההפתעה, כמו בכל יום, הפציע הבוקר. הילדים התפנו למסגרות, ואני ישבתי בתוך חלל שקט. כלום לא קרה. חוץ מאמא שלי, וסוכן שניסה למכור לי משהו שאני לא צריכה, אף אחד לא התעניין.

אז נכנסתי לפייסבוק, בניסיון לברר מה קורה בעולמם של כותבים אחרים והבנתי איך לא. באיזו דרך אני לא רוצה לצעוד. זאת הייתה התקדמות אמנם, אבל עדיין לא ידעתי לענות על איך כן.

התחלתי לחפש עבודה בעיתונים. כקופירייטרית, פניתי לעורכים עם הסברים מלומדים, למה הם צריכים דווקא אותי. לשמחתי הרבה, זה עבד.

את צעדי הראשונים עשיתי בעיתונות. מהר מאוד הבנתי את הכלי שהונח באצבעותיי. היכולת להגיע לאנשים, להשפיע. להשמיע את קולם.

כעצמאית שישבה רוב שעות היום לבד בבית ,התעניינתי מאוד בעולמן של עצמאיות אחרות. הצעתי לעורכת שלי דאז, לכתוב מדור קבוע בעיתון. כזה שיסקר בעלות עסקים. תחת כובע העיתונאית יכולתי לשאול כל שאלה שרציתי, וללמוד. או אה, כמה למדתי.

עם הזמן הבנתי שבכתבות הללו יש הרבה טוב. ראשית, בעלות העסקים מקבלות חשיפה להגיע לקהלי יעד נוספים. שנית, לקוחות פוטנציאליים יכולים למצוא בעלות מקצוע מתאימות. בפן האישי, זה גרם לי להבין במה מרבית הנשים מתקשות. מה מניע אותנו, ויותר מזה, מה עוצר אותנו מלנוע קדימה. לצערי הרב גיליתי, שלפחות בעולם העסקים הקטנים, המעצורים מכתיבים את הקצב. מפריעים להתפתחות ומעכבים את ההצלחה.

מאז בכל עיתון שכתבתי בו, המדור הלך אחרי. עד שהבנתי את הערך שהוא מספק לבעלות העסקים. את המשמעות העסקית שטמונה בחשיפה.

הרעיון הלך וגדל יחד עם השאיפות שלי, והחודש (דצמבר) השקתי את הבלוג "נשים בעסקים" במטרה להכיל לצד כתבות התדמית גם כתבות תוכן וטיפים לעצמאיות.

תוכלו למצוא בו, שירותים של בעלות עסקים שאתן מחפשות, מידע. חלומות שהפכו למיזמים עסקיים, או כאלו שיושבים במגירה. תופחים וממתינים בסבלנות לתורם. וגם על כישלונות. כן. גם על כישלונות. כאלו שמהווים קרש גדילה וצמיחה. שיעור לחיים.

למי כתבות התדמית מתאימות?

לכל מי שרוצה לקדם מיזם, עסק או רעיון בצורה שונה. למי שמשווקת את עצמה בדרך קבע ברשת, ורוצה להציג את עצמה בדרך נוספת.

כמי שפרסמה כבר עשרות כתבות תדמית לבעלי ובעלות עסקים שונים, אני מאמינה שבכוחה של כתבת התדמית לעזור בפן השיווקי. לחדד את המסר והבידול של העסק. ניסיון העבר לימד אותי שהכתבה יכולה לסייע לבעלות עסקים שנמצאות בפרונט. כאלו שדואגות לשווק את עצמן בדרך קבע, וטורחות על הנראות הווירטואלית של העסק.

 אשמח לשמוע מה אתן חושבות על הבלוג החדש: nashimbiz.com4.12

שלכן,

ליאת בכרך

054-6252104