איך להתלבש אם את נמוכה?

אוקיי, את נמוכה – אבל כך גם סקרלט ג'והנסן, מדונה ואחרות, שזוכות להתפעלות עולמית בזכות האישיות והסטייל. כיצד כדאי להתלבש כדי שהבגדים לא יקטינו אותך עוד יותר?

עיתונאים רבים שהגיעו לראיין את מדונה, סקרלט ג'והנסון וכריסטינה אגילרה בתחילת הקריירות שלהן, ציינו לרוב בהפתעה ובהשתאות את קומתן הנמוכה.
..
השלוש, נשים שלא עוברות את ה-1.60 מ' (כריסטינה היא הנמוכה שבהן. האתרים מדווחים שהיא בין 1.56 ל-1.59 מ') סופגות הערות  גם כשהן מסתובבות לתומן במקומות ציבוריים, מהקהל המופתע.
..
הייתה אפילו תקופה שבה דווח במגזיני הבידור שג'והנסון מתחילה לפתח תסביך גובה, בגלל הערות שהיא סופגת. השחקנית, שנחשבת לאחת היפהפיות הגדולות של הוליווד, אמרה בראיון שהיא חוששת ששחקניות גבוהות ממנה, יקחו לה תפקידים כי הן יותר מתאימות  לגלם דמויות עם עוצמה, בעוד שעליה זה ייראה מצחיק.

ועדיין, שלוש הנשים האלה מצליחות הרבה יותר מקולגות גבוהות מהן, וזכו לפרסום עולמי בזכות כישרון, סקס-אפיל גלובלי, שיק ייחודי ופרסונה חזקה. כן כן, הגודל בהחלט לא קובע. האישיות, החוכמה, הביטחון והיופי הפנימי והחיצוני – חשובים הרבה יותר.

אם את נמוכה, זה לא אומר שאת פחות מרשימה ובולטת. זה כן אומר שכדאי שתתלבשי בצורה שתבליט את הנכסים שלך ולא תצמצם אותך יותר – והכוונה היא לא רק לנעילת עקבים אינסופית. מעצבת שמלות הכלה פנינה טורנה, אמרה השבוע בראיון לידיעות, שבגלל קומתה הקטנה היא הולכת על עקבי ענק, כדי שמי שתיכנס לעסק שלה תבין שהיא-היא הדמות המרכזית ולא אחותה הקטנה של הבוסית. באותה נשימה, טורנה סיפרה על כאבי גב רציניים בגלל ההתעקשות הזו. סנדרה רינגלר סיפרה פעם שהיא הולכת על עקבים גם בבית, ויעל פוליאקוב ומיכל אמדורסקי גם כן מודות שהן לא יכולות בלי.

האם לא נותר לנו אלא לבחור שוב ושוב בעקבים, שהנזקים שלהם כבר ידועים? או שאולי יש פתרונות נוספים לנמוכות שרוצות מראה מחמיא מבלי לפגוע בגוף? שתי הסטייליסטיות האישיות אורית לבה וענבל מימרן חושבות שיש, ונותנות עצות למתלבשת הנמוכה על סמך ניסיונן בשטח.

טיפים למתלבשות נמוכות

1. לחשוף עור "תחשפו צוואר עם מפתח V ואל תסגרו אותו עם צווארוני גולף גבוהים או עם צווארון עגול", אומרת לבה, "כדאי לחשוף זרועות לכל אורכן, או את הרגליים מהברכיים ומטה. גזרות סגורות יקטינו ויגרמו לאישה הקטנה והמיוחדת, להראות כמו קופסה. גזרות פתוחות יטיבו איתה. העדיפו צווארון עם מפתח V על צווארון עגול, ושרוולים שלא מגיעים עד פרק כף היד אלא מסתיימים קודם".
..

2. לחשוף רגליים "אם את צעירה וזכית ברגליים חטובות – תוכלי להנות מאחד הטרנדים השולטים כבר כמה עונות: מכנסונים", אומרת מימרן, "הרגליים שחשפת יגרמו לך להיראות ארוכה יותר. אם מכנסונים לא מחמיאים לעובי הירכיים, לגילך או לסגנון האישי ואת רוצה להנות ממכנסיים קצרים, תדאגי שהמכנסיים יסתיימו לפני הברך. מכנסי ברמודה שיכסו את הברכיים, יגרמו לך להיראות קצרה יותר".

סקרלט ג'והנסון , 1.60 מ', במכנסיים חלקים בגזרה ישרה וגבוהה שמגיעים עד הנעליים,
וג'קט בגזרה נשית וקרובה לגוף. צילום: Gettyimages


3
חולצה וגרביונים "חולצה עם מכנסיים קצרים בשילוב עם גרבונים בצבע שונה, יחלקו את הגוף בצורה יפה ומאריכה", אומרת מימרן שתומכת במכנסיים קצרים בכל עונה ובכל מצב.
..
4. גזרות קרובות לגוף "שהרזות והגבוהות יילכו עם שמלות אובר סייז בגזרת אוהל", אומרת לבה, "ליותר נמוכות אני ממליצה על גזרות שקרובות לגוף. אני בעד להדגיש את הגוף ולהבליט את החלקים היפים שלו ולא להעלים אותו. זה ייתן למתלבשת הנמוכה יותר נוכחות".
..

ז'קט בגזרה צרה, נשית ומאריכה, כמו של סקרלט ג'והנסון. מיס לגוט

..

5. מכנסיים צרים או ישרים "אני ממליצה ללבוש מכנסיים צרים או ישרים", אומרת מימרן. מכנסיים באורך 7/8 או כל קטיעה אחרת של אורך המכנסיים, לא מומלצת. "אורך המכנסיים הרצוי לנמוכות הוא כזה שמכסה את הנעליים עד העקב ויוצר מראה ארוך", אומרת מימרן.
..
6. מגפונים במקום מגפיים מימרן סבורה ששילוב של מכנסיים קצרים, גרביונים ומגפיים גבוהים, הוא לא מומלץ לנמוכות. "בחורף מומלץ לבחור בנעלי סירה או במגפונים, כדי להראות כמה שיותר רגל", היא אומרת.
..

סקרלט ג'והנסון עם חצאית בגזרה נשית שמסתיימת מעל הברך, בגדים קרובים לגוף. גם עם עקב נמוך פחות, זה היה יפה. צילום: Gettyimages



7. אורך שמלות וחצאיות – כאן הסטייליסטיות חלוקות. לבה חושבת שחצאית באורך מקסי מאריכה את הגוף וטובה לנמוכות. מימרן היתה מלבישה בחורה נמוכה בחצאית מקסי רק אם מדובר בחצאית שיפון ארוכה שנלבשה על תחתית מיני או על טייץ. ההמלצה שלה לגבי חצאיות לנמוכות: "עדיף לבחור בחצאיות מיני אם היא מתאימה לרגליים, לגיל ולנסיבות, או בחצאית באורך ברך"..

8. סגנון נשי לבה חושבת שלנמוכות עדיף לבחור בסגנון לבוש רומנטי שמדגיש את איזור המותן ואת הנשיות בכלל. "כשאני מלבישה בחורות לא גבוהות, אני לא בוחרת להן שמלות בגזרה מרובעת שמחטיאה את כל הגוף. שמלות עם חגורת מותן נראות עליהן נהדר".
..

שמלה נשית בגזרה קרובה לגוף, עם חגורת מותן
שמדגישה את הקימור הנשי. מיס לגוט

....
9. תכשיטים עדינים "כדאי שהאביזרים לא יהיו גדולים מדי כי זה פשוט לא מתאים", אומרת לבה. את השרשראות האפריקאיות הגדולות, תליוני הענק והצמידים המאסיביים, כדאי לנמוכות להשאיר לאחרות. להן יחמיאו תכשיטים עדינים שצריך להתקרב כדי להתרשם מהם.
..
10. מראה שכבות "אפשרי אבל עם שכבות קטנות", אומרת לבה, "עליונית שמגיעה עד המותן, על חולצה דקה ועם ז'קט קצר. לא חולצות וג'קטים ארוכים ומגמדים, ולא צעיפים עבים וגדולים מדי".
?.
10. נמוכה ומלאה? ביחרי במכנסיים בגזרה ישרה, מבדים לא נצמדים, שאין בהם לייקרה. רצוי שקו המותן של המכנסיים יעלה עד מעל הפופיק – כלומר גזרה גבוהה שאוספת את הטוסיק ומאריכה את הרגליים. עדיף לוותר על מכנסיים עם כיסים, דוגמאות, הדפסים ושאר רעשים מיותרים. מכנסיים חלקים, גבוהים ולא נצמדים הם הבחירה הטובה בשבילך, לפי לבה.
..

כתובות סניפי מיס לגוט ובגדים מכל הקולקציות – באתר החברה
..