מדרום תיפתח הטובה

שני מקומות בדרום ת"א מציעים אופציה מצוינת לבילוי נעים וזול. אוזריה מציע מטעמים ים תיכוניים: יווניים, טורקיים, בלקניים, בליווי מוזיקה שמחה ואווירה משחררת. החלוצים 3 הוא מקום מצוין לפגישה אינטימית, אפלולית ומרגיעה

מדרום תיפתח הטובה

שש נשים נפגשות בערב של יום חולין, בין לבין החגים, במקום חדש שנפתח לא מזמן בפלורנטין, בואכה שוק לוינסקי. מפגש כזה הוא מהסוג הפותח לבבות וההתכוונות אליו מתחילה כבר כמה ימים קודם. נדמה לי שמעטות הן הקבוצות בהן אדם, בפרט בת אדם, מרגישה שהיא יכולה לשפוך את ליבה בפני חברותיה ולהמשיך להרגיש טוב עם עצמה, גם אחרי מעשה. במקומות אחרים אנו נוהגות לכסות את עצמנו בשכבות של צעיפים ומטפחות, כדי להסוות את מי שאנו באמת. מציגות רק טפח קטן לעולם. חלילה לא להיפגע או להראות חולשה. ואילו במפגש הזה, כאילו התהפכו סדרי עולם.

בערב כזה, השתייה והאוכל, לא ברור אם בסדר הזה או בדיוק להיפך, הם מרכיב חשוב. יש בהם את היכולת לקרב, לגשר, לאהוב. הם גם עוזרים לנו לפרוק מהלב, להקשיב לעצה, לספר סיפור.

אוזריה הוא מין מקום כזה, שאפשר להכריז עליו כבר מעכשיו "מוסד". שלא תחשבו שיש הרבה כאלה בעיר. שמו מסגיר את המוצא היווני שלו והוא משמש אכסניה למטעמים ים תיכוניים: יווניים, טורקיים, בלקניים. אביבית פריאל אביחי מגישה ביד אמן את המטעמים שהיא רוקחת במקום, שנשטפים היטב עם יין, בירה או מיני משקאות אניס, בליווי מוזיקה שמחה ואווירה משחררת.

פתחנו בכמה מתאבנים, שיכולים למלא את הערב למי שבא לכאן לשבת על הבר ומחפש משהו קטן לנשנש ליד המשקה שלו. כרובית טעימה שהוגשה מטוגנת עם רוטב איולי, אנשובי אורטיז על שיפוד עם פלפלים ובצלצלי פנינה (גילדה), ותמרי מג'הול ממולאים גבינה עם לב של שקד מעושן קלוף, עטופים בבייקון וצלויים. האחרון הוא מעדן אמיתי, שעוד ישוחזר במטבח הביתי שלי. לכל זה נלווה לחם עם מטבל של עלי גפן ושמן זית.

בתחום הירקות חלקנו סלט שורשים צלויים עם גבינת כבשים תורכית וכן קרפצ'ו חציל קלוי על הגריל עם גרמולטה, סלסת עגבניות וטחינה גולמית, שהיה מעולה (אני משוחדת לגבי החצילים על האש. התמכרות פרטית).

טבלנו רגליים בים התיכון עם סביצ'ה קיץ ששידך בין דניס למנגו. המשכנו במנה ים תיכונית יפהפייה – סרדינים, שהגיעו שלמים וחצויים, ממולאים בעשבי תיבול ועטופים בעלי גפן. הם ניצלו כך על הגריל. עוד מנה מצוינת היתה מנת השרימפס, שחלקו את הצלחת עם עגבניות מיובשות וצ'ילי. מנה פיקנטית במידה המדויקת ומתחננת ממש לניגוב הרוטב עם לחם.

חזרנו ליבשה והזמנו קרפצ'ו Minute Made שהיה כל מה שאנו מצפים מקרפצ'ו איכותי, כלומר שום דבר שיסיח את דעתנו מטעם הבשר. עוד מנה שעשתה לנו את זה והוזמנה יותר מפעם אחת היתה פרוסות סינטה מיושנת מונחות על פיתת לאפה ברוטב צזיקי. הייתי מזמינה אותה שוב ממש עכשיו.

קינוח קדאיף גלידת תאנים קרץ לנו מהתפריט, אבל בשלב הזה של הערב, אחרי כמה בקבוקי יין, הרבה אוכל טעים ושיחות נפש (כלומר, די מאוחר בערב) כבר לא היה. אני חושבת שהגורל מאותת לנו שצריך לחזור לאוזריה כדי לטעום שוב ממנו.

מנות ביס ראשונות: 10-20 שקל, מנות עיקריות: 30-50 שקל.

אוזריה, רחוב מטלון 44  תל אביב, טלפון: 03-5330899

———————————————————————

החלוצים 3 יכול גם הוא להיות מקום לפגישה מסוג דומה, אבל בצורה אינטימית, אפלולית יותר. מקום שבו בני זוג שלא נפגשו בצורה אמיתית כל השבוע, יכולים סוף-סוף להירגע מהריצות של עבודה-ילדים-סידורים, לשבת לדבר ולהקשיב, על כוס יין טוב (גרונר לבן או כרם שבו לבן, במקרה שלנו) או בירה (טייבה) צוננת, כשברקע מתנגנת מוזיקה ג'אזית – בלוזית מצוינת.

כשעל הבר מופקדת נעמה שטרנליכט ועל המטבח איתן ונונו אנחנו יודעים שאנחנו בידיים טובות שעושות לנו נעים. אפשר ליהנות רק מזיתים מעשה בית או חתיכות של פרמג'אנו רג'אנו ליד השתיה, אבל אם אתם רעבים, אפשר גם לאכול ממש טוב. אני ממליצה לכם לפתח את התיאבון…

סלט עדשים שחורות עם לימון כבוש, שברי שקדים קלויים, עגבניות, כוסברה טריה ויוגורט הוא מהסוג המשובח. לשון עגל כבושה, שנפרסה דק-דק והוגשה עם ויניגרט צלפים ופטרוזיליה, בצל ירוק ופלפל חריף מקבלת באהבה את הלחם, שנטבל שוב ושוב. ואם בלחם עסקינן, ברוסקטה עם אנשובי טריים ועגבניות היא מהסוג המרענן ומחזיר אהבות של בית. פסטה טריה עם אספרגוס ורוטב יין לבן עם חלמון ביצה טרי, שעוטף את המנה החמה היא מנה מהסוג המנחם.

אבל מבחינתי הכוכב של הערב הוא סנדוויץ' פתוח עם קורנדביף חם, שמוגש עם איולי, צנוניות, פלפל חריף וכוסברה. אני מתכננת לחזור לרחוב החלוצים ממש בקרוב בשביל לאכול שוב את התענוג הזה (מה זה מתכננת? חזרתי ועוד אחזור).

יש כמה יתרונות במיקום הזה, ממש בלב שוק לוינסקי. תבלינים? פיצוחים? גבינות? דגים? יש הכל וטרי ומגוון. מסתמן שהולכת להיות פה רוטינה: קניות בשוק ואחר כך התרגעות על הבר.

מנות האוכל: 30-50 שקל

החלוצים 3, תל אביב

השוונץ:

  • הרבי מברסלב אמר "מצווה גדולה להיות בשמחה", כך אמר השלט על הקיר של אוזריה. הוראה של הדוקטור חייבים למלא, נכון?
  • אני לא משאירה אתכם רק עם הטעמים של האוכל שאכלנו באוזריה, כי אם גם עם טעימה מהמוזיקה ששמענו שם.

.

לבלוג של הגרגרנית

צילום: הגרגרנית
הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit