פסטה עם ברוקולי פסטו וזוקיני

ברוקולי – קווים לדמותו, או למה כדאי לאכול ממנו, ומתכון משגע לפסטה עם פסטו וברוקולי, שכולם אוהבים!

 פסטה פסטו קשיו מיני ברוקולי וזוקיני 1

ברוקולי הוא ירק מדהים! מצד אחד הוא דל קלוריות (רק 28 קלוריות ל-100 גרם) ומצד שני הוא מאגר עצום של ויטמינים, מינראלים וערכים תזונתיים שמעניקים לו תכונות של סופרמן בצלחת: ידוע שהוא מסייע במניעת גידולים סרטניים, משקם תאי עור, משפר את מבנה העצמות (בזכות תכולת סידן + ויטמין C גבוהים), מסייע בשמירה על בריאות הלב, העין ועוד.

כדי להפיק ממנו את המרב, יש לבשלו בישול קצר (שלא ישתנה צבעו). מומלץ להכין ממנו תבשילים או מרקים שבהם לא מסננים את מי הבישול העשירים בכל מה שמסיס במים.

כהמלצה כללית: כדאי מאד לשלב את הברוקולי בתפריט באופן קבוע, טרי או קפוא. ועכשיו יש במקפיאי הרשתות גם מיני ברוקולי – שזה למעשה ברוקולי חתוך לפיסות קטנות כך שניתן להשתמש בו ישר מהשקית לסיר. קיצור דרך מבורך.

מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק שלי: חיים וטעים – אורלי כהן. פשוט לחצו על הקישור, פרגנו בלייק ואל תשכחו לסמן קבל התראות שלא תפספסו כלום!
 

ונעבור לפינת המתכונים 🙂

.

פסטה עם ברוקולי פסטו וזוקיני 

 המרכיבים:

  • 500 גרם ספגטי
  • 1 שקית מיני ברוקולי קפוא (שקיבלתי להתנסות)
  • 3-4 כפות ממרח פסטו קשיו (מתכון להלן)
  • 2 זוקיני
  • 1 כף שמן זית
  • קורט מלח
  • פלפל גרוס

.

 להגשה:

  • 1/2 גזר פרוס דק

 .

לממרח פסטו קשיו – (מתקבלת צנצנת של 250 גרם בערך, שתשמש גם למתכונים אחרים או אפילו למריחה על לחם) 

  • 1 צרור גדול של בזיליקום
  • 2 שיני שום
  • 100 גרם אגוזי קשיו לא קלויים
  • 1/2 כוס שמן זית
  • קורט מלח
  • פלפל גרוס

.

אופן ההכנה:

  1. להכנת ממרח הפסטו להניח את כל המרכיבים, למעט השמן, במעבד מזון ולטחון. להוסיף את השמן בזרם דק עד לקבלת ממרח בדרגת משחה סמיכה. להעביר לצנצנת. לכסות בשכבה דקה של שמן זית ולהכניס למקרר. באופן הזה הממרח יכול להישמר שבועיים ואף יותר, בתנאי שבכל פעם שמוציאים ממנו משלימים שכבת שמן זית מעל, ושמקפידים להשתמש רק בכפות נקיות.
  2. לפתוח את שקית הברוקולי ולהעביר את הפרחים למסננת. לשטוף במים את גושי הקרח ולהניח בצד לכמה דקות.
  3. בינתיים מכינים את הזוקיני: לחצות את הזוקיני ולפרוס לפרוסות אלכסוניות דקות. לחמם היטב מחבת פסים ולהניח את פרוסות הזוקיני. לתת להן לקבל סימני צריבה. אם המחבת טובה זה לא נדבק. להקפיץ / להפוך את הזוקיני ולתת להיצרב גם מהצד הזה במשך 30 שניות. להוסיף למחבת מהצד (לא על הירקות) 1 כף שמן זית ולהקפיץ הכל יחד לקבלת צבע זהוב. להוציא לקערה.
  4. לבשל את הפסטה לפי הוראות היצרן, לסנן ולשמור 1/3 כוס ממי הבישול.
  5. להעביר למחבת 3 כפות ממרח פסטו, להוסיף את הברוקולי ולבשל יחד בעדינות במשך 2-3 דקות. לטעום ולתקן תיבול.
  6. להוסיף את מי הפסטה ולערבב להטמעה.
  7. להוסיף פנימה את הפסטה, והזוקיני הצרוב לערבב בעדינות ולהעביר לצלחות הגשה.
  8. לתוספת צבע, לפרוס גזר לפרוסות דקיקות, עם קולפן, לחלוט 5 דקות במים רותחים ואז לקצוץ דק. לפזר את שבבי הגזר מעל לתוספת צבעוניות ומרקם.

.

הערות:

1. אגוזי קשיו – זולים ובריאים יותר מצנוברים, מה גם שניתן לקנות אגוזים שבורים. זה הרבה יותר זול ואם זה ממילא מיועד לטחינה, זו דרך נהדרת לחסוך כסף. אני קונה בחנות האינטרנטית ״המזווה – מאגוז ועד תמר״. שעליה אני ממליצה (לא, אין לי אינטרס או מניות שם)

2. בממרח הפסטו אפשר לשלב מספר סוגי ירוקים שונים,  כגון: פטרוזיליה, כוסברה, עלי תרד, רוקט ונענע.

אתם יודעים? אנשים רבים נכנסים אל הבלוג שלי מדי יום. יש העוזבים בלי להשאיר עקבות ויש המשאירים לי סימן. בשבילי זה סימן להמשיך לכתוב.

אני משקיעה זמן, אנרגיות והמון אהבה בכתיבה, בצילומים ובעריכה של כל פוסט. לכן, תגובות ולייקים יתקבלו בשמחה גדולה.

אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים שלי פשוט לחצו על כפתור  ״עקבו אחרי״  למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם ותקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.

שלא תגידו שלא הזמנתי אתכם להצטרף לעמוד שלי:  חיים וטעים – אורלי כהן, העמוד הכי טעים, בריא, מבין וטבעוני ברשת:פשוט לחצו על הקישור, פרגנו בלייק ואל תשכחו לסמן קבל התראות שלא תפספסו…

.

בתיאבון!

חיים וטעים!

פסטה פסטו קשיו מיני ברוקולי וזוקיני 2

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.