מדיטה – מזרח תיכון חדש

מסעדת שף כשרה ברוח ים תיכונית עדכנית. ארוחת טעימות הכי עשירה שיש במחיר שפוי עם מתכון שלי לקרפצ׳יו סלמון כמו של מסעדות

בתקופת החגים, בין כל הארוחות המשפחתיות, קצת אחרי שנגמר בלגן בדרום וקצת לפני שהתחיל הבלגן הנוכחי, זכיתי לבלות ערב נעים וטעים במסעדה ים תיכונית כשרה בירושלים. מדובר באחות החדשה של מסעדת החצר של השף מוטי אוחנה.
גם כאן הציעו לנו את ארוחת הטעימות. על ״בעד ונגד ארוחת טעימות״ כתבתי כבר כאן. במסעדה חדשה, אני בעד! כי אני אוהבת להתנסות בהרבה מנות.
מתיישבים לשולחן, מגיעה מלצרית חביבה, קשובה ויעילה ומקבלת מאיתנו בחיוך את ההנחיות שלנו לארוחה: מקסימום ירקות ודגים – לי ומעט בשר – לו. עוד הנחייה: לא הרבה אוכל. את זה אמרנו אחרי שבמסעדת החצר הגישו לנו כמויות אדירות שהושארו על השולחן ואני שונאת להשאיר ולזרוק אוכל. זה לא מוסרי בעיני.
אז אחרי ההנחיות האלה, קיבלנו לפתיחה פוקצ׳ה חמה עם יופי של מטבלים. מי יכול להתאפק ולא לטרוף את זה? אני תמיד מבטיחה לעצמי להתאפק ולחכות למנות ״האמיתיות״ אבל אף פעם לא עומדת בזה. יש משהו בניחוח של המאפה החם ששובר כל הבטחה.
מדיטה 2
אל השולחן הגיע סלט פשוט וטעים של עלים רעננים, שקדים קלויים, ענבים (ובצל סגול שגורש הצידה אחרי שנתן מעט מטעמו). אז זהו, זה רק נראה פשוט. הסלט הזה היה ט-ע-י-ם. שילוב מושלם של המתיקות של הענבים, הפריכות של השקדים הקלויים ושל הצנוניות, הרוטב החמצמץ והעלים הטריים. הוא לא פוטוגני, בטח לא בתאורה של המקום, אבל מומלץ. וזה נותן גם רעיון לגיוון הסלטים בבית.
מדיטה 4
ואז הגיעו מנות הדג:
קרפצ׳יו דניס, ארטישוק צלוי א-ל-רומנה, פטריות שימאג׳י מוחמצות, פלפל צ׳ילי ואגוזי מקדימיה. איזה שילוב נהדר של מרכיבים איכותיים. הקרפצ'יו  עשה לי חשק להכין בבית קרפצ'יו. זה ממש פשוט. מתכון בסוף הפוסט.
מדיטה 3
סשימי סלמון, סלט מלפפון, פרוסות תפוח וקוויאר סויה. מנת פתיחה מופלאה בשילוב טעמים נהדר. נכון שהיום כולם עושים קוויאר סויה, אז מה? זה עדיין עושה כיף בפה, נותן מרקם וטעם.
מדיטה 5
השף מאד התגאה במנת קציצות הדג רוטב חריימה, שלו, והגישו לנו מעט לטעימה. טעמתי על קצה המזלג, ואכן יש במה להתגאות. מדובר ברוטב מתובל היטב ולא חריף. כזה שכיף לטבול בו פרוסה עבה של חלה. אולם, לדעתי, זה לא תואם את רוח הארוחה, זה מזרח תיכון קלאסי. ואנחנו במזרח תיכון חדש, לא? אפשר לוותר ולהשאיר מקום למנות האחרות (ויש רבות).
מדיטה 6
אוכלי הבשר דיווחו (אחרי שסיימו לאכול) שלוח העץ עם נתח הקצבים והאנטריקוט שהוגשו עם סלט פריקי היה ממש מעולה! במיוחד האנטריקוט, שהיה מבשר איכותי ועשוי במדויק. ובכלל, לדעתו של המלך, האנטריקוט הוא  הנתח הטוב ביותר.
כדי שלא אסתכל חסרת מעש על סועדי הבשר, קיבלתי טעימה של סלמון ברוטב אסייתי מתקתק וירקות שורש. זו מנה שאני מכינה גם בבית, ומתה עליה! יכולה לאכול ממנה כל יום. הנה המתכון שלי – סלמון ברוטב סויה וסילאן
לקינוח הוגש מוס שוקולד עם פניני שוקולד וקראנצ׳ נוגט. שוקולד תמיד קונה אותי, למעט אם אני מלאה עד אפס מקום (כמו במקרה הזה), כך שהצלחתי לעמוד בפיתוי.
אולם, ברגע שהגיעה בסבוסה עם סורבה פירותי, סירופ נענע, וסירופ פטל, פתאום באורח פלא, מצאתי עבורה מקום קטן בבטן. כי אי אפשר שלא לטעום דבר כזה. קינוח יפה כמו ציור, ששילב עוגת סולת ספוגת מתיקות עם סורבה מרענן. מיד שמנו ביוטיוב את ״בסבוסה די״ שירו של שריף הילד הדרוזי, ושרנו בקול רם וצחוקים ע״י השולחן. איזה כיף לסיים כך ארוחה!
מדיטה 7 - בסבוסה עם סורבה
כמה מילים לגבי המקום:
מדיטה היא מסעדה המשתרעת על פני 350 מ"ר ומתאימה ל-180 סועדים. מאחורנו ראיתיחדר פרטי (שמתאים לארח 110 איש, כך שניתן לקיים במקום  אירועים או חגיגות משפחתיות (אחרי עלייה לתורה בכותל למשל)  העיצוב של המקום חדשני ומודרני המאפשר הצצה למטבח ולטאבון הענק שבמרכזו. עיצוב המקום נותן תחושה אורבנית של עיר גדולה ומודרנית, בשונה מהמסעדות הקלאסיות הירושלמיות.
לסיכום: ארוחה ענקית של מנות ים תיכוניות עדכניות עם נגיעות אסייתיות של השף המוכשר מוטי אוחנה. היצע גדול של מנות דג. התוספות בריאות ומזינות (קינואה, פריקי, ירקות). יש גם בשר טוב למי שרוצה ואוהב. קינוחים טעימים, שצלחו בדילוג קל את משוכת הכשרות.
אגב, אין לטבעונים מה לחפש פה.
מחיר מנת הטעימות 160 ש״ח, (שהיא, אגב, הרבה יותר גדולה ממה שקיבלנו, כי ביקשנו רחמים). לדעתי, זה לא זול, אך שווה את התמורה הענקית שמקבלים. אז אם אתם רעבים, מחפשים מקום טוב וכשר (כן, כן!)  ורוצים לטעום מנות איכותיות ומגוונות, זה המקום בשבילכם. 
הדגים שטעמתי במדיטה עשו לי חשק להכין קרפצ'יו סלמון בבית. ואם כבר הכנתי, אז גם צילמתי ואני משתפת במתכון:
1 סלמון

קרפצ'יו סלמון

דג הסלמון הוא מקור נהדר לחלבון ולשומנים טובים מסוג אומגה 3.

עדיף תמיד סלמון שגדל פרא, בים הצפוני, אבל בואו נהיה ריאליים… אצלנו בארץ המבחר קטן. יש סלמון וזהו.

אז "סלמון טרי" (מכל סוג שהוא) זה מה שאנחנו קונים למתכון הזה.

בקרפצ'יו – הדבר החשוב ביותר הוא טריות חומר הגלם. זה חשוב הן לטעם והן לבריאות.

המרכיבים:

  • 300 גרם סלמון טרי טרי – אני קונה בשוק הכרמל אצל שבתאי.
  • 1 פלפל אדום חריף פרוס לטבעות דקיקות
  • 1/2 לימון פרוס דק
  • 1-2 כפות שמן זית איכותי
  • מיץ מחצי לימון
  • 1 כף רוטב סויה
  • פלפל גרוס (או פלפל 4 העונות)
  • מלח ים אטלנטי גס

 אופן ההכנה:

  1. לפרוס את הסלמון לפרוסות דקיקות כמה שאפשר. להניח אותן בין 2 ניירות פרגמנט (ניירות אפייה) ולדפוק עם גב הסכין, פטיש לשניצלים או תחתית של ספל. העיקר שיהיה כמה שיותר דק.
  2. להניח את הפרוסות הדקות ע"ג צלחת הגשה שמרוחה ברוטב סויה (בעזרת מברשת) באופן כזה שיכסו את כל הצלחת. גם אם הפרוסות מתחילות להתפרק, זה לא נורא, מניחים קרעים זה בצד זהעל הצלחת והכל בסדר.
  3. לחתוך את פרוסות הלימון לחתיכות קטנות – רבעים או שמיניות (עם הקליפה)
  4. ממש לקראת ההגשה, לזלף מעל הדג שמן זית (בערך 1-2 כפות)  ומעט מיץ לימון (מיץ מחצי לימון, לא יותר, אנחנו לא רוצים לקבל דג כבוש).
  5. לזרות מלח גס, לפלפל ולפזר את קוביות הלימון וטבעות הפלפלים.
  6. להגיש עם לחם טוב!

בתיאבון!

חיים וטעים!

אהבתם את הפוסט הזה?

אשמח לשמוע (לייק ותגובה יתקבלו באהבה גדולה!)

רוצים לא לפספס מתכונים נוספים שלי? זה ממש קל. לחצו על כפתור "עקוב אחרי" בפינה השמאלית העליונה, ובכל פעם שאפרסם משהו חדש, תקבלו הודעה ישירות למייל שלכם.

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.