זוהי JAFFA – שחודרת כמו יין לדם

אגדה על בית קסום בו מבלים ערב עם אוכל משובח, יין טוב ומוסיקת ג'אז. לסיום יש גם מתכון לסלט אטריות אורז טעים וקל של שף מאיר אלאלוף.

בחורה עם מחשב נייד

image

הבית הקסום הוא מיזם ג'אפה ביפו, שבו מארח דולב גבעון רוטר (בסוגריים אגיד שהוא איש מאד נעים ומארח למופת), ערבי יין, קולינריה וג'אז.
בכל אחד מהערבים מוזמן יקב ישראלי אחר, להציג את יינותיו ל-18 אורחים, היושבים סביב שולחן אבירים אחד. לכל אחד מהיינות מותאמת מנה של שף אורח מתחלף.
במהלך הארוחה, יינן היקב משוחח עם האורחים ומספר להם על היינות שהם טועמים, על היקב שלו ושאר ענייני יין. ברקע כל אלו מתנגנת לה מוזיקת ג'אז ומתרחשת דינמיקה בין אורחים שרובם שלא הכירו לפני כן. רוב האורחים מגיעים כזוגות או כבודדים כאשר הגורם שמחבר ביניהם הוא היין וחיבתם אליו.

image

בערב אליו הוזמנתי היינות היו של יקב רמות נפתלי והאוכל של ידידי היקר מאיר אלאלוף השף התפעולי של מסעדת מסה ובעל הבלוג "שובב קולינרי" . עם נתוני פתיחה כאלה (להלן אקדח מעשן בנערכה הראשונה), אתם בטח סקרנים לדעת מה תהיה התוצאה בסוף הערב.

image

מה שתינו ומה אכלנו?

לפתיחת הערב, פטי-וורדו 2011, יין שמתאים לפתיחה של אירוע, כי הוא יחסית קל ומחליק בגרון ויוצר סקרנות לגבי ההמשך.
איציק כהן היינן של יקב רמות נפתלי, סיפר לנו שהיקב שלו הוא עסק משפחתי, ומתוך בחירה הוא לא עובר את ה- 10,000 בקבוקים בשנה. ייצור יין זה התחביב שלו. הוא עובד במשרה ציבורית לפרנסתו. הכרמים ממוקמים ב"עמק שהינו מיקרו אקלים שמהווה טירוואר אידאלי לגידול ענבים אדומים". כך הסביר איציק ועכשיו חובת ההוכחה על היין.

אל השולחן הגיעה מנה אדומה יפיפיה וחושנית של טונה אדומה על אבטיח בואקום עם רוטב סויה, בזיליקום וכוסברה – תאווה לעין ולחך!

image

עם המנה הראשונה הגיע יין מלבק. מדובר ביין זני שנדיר שמיוצר באופן הזה. יקבים רבים משלבים אותו עם ברברה. אני לא רוצה להלאות בדפי יינן, עם דרגות סוכר, pH וכדומה, אז אלך לשורה התחתונה: היין הזה טעים ברמות אחרות.
דואט של קברנה & מרלו 2009 בבקבוק מגנום (זהו בקבוק גדול של 1.5 ליטר, שבו החשיפה לחמצן קטנה יותר) ליווה את המנה המיוחדת של כנפה גבינת עיזים, חציל שרוף וחמאת הדרים עם זעתר מהשכנים. זוהי מנה מפתיעה מאד שכן, הכנפה המקובל הוא קינוח עם המון סירופ מתוק. כאן הגיעה מנה מלוחה וטעימה מאד, שנחטפה בשניות ע"י הסועדים.

image

יין בלנד של שיראז וקברנה אף הוא בבקבוק מגנום ליווה את סלט אטריות האורז והעוף בתיבול ים תיכוני. היות ואמרתי מראש שאני לא אוכלת בשר, הכין לי מאיר את הגירסה ללא העוף. אחרי שטעמתי את המנה ביקשתי גם את המתכון ומאיר הסכים לנדב אותו (הוא רשום למטה, אבל תמשיכו לקרוא, אל תעברו ישר לשם).

image

המשכנו לטעום יינות קברנה 2007, קברנה 2008 (שנת 2008 היתה שנה מיוחדת מבחינת איכות היין בשל תנאי מזג אויר, כמות משקעים וכדומה) . טעמי היין המשובחים והאוכל הטוב פותחים את כל בלוטות הטעם, והחושים מתחילים להתקהות…

מגיעים למנה העיקרית: אני קיבלתי פירה אגוזי לוז ומעליו טונה צרובה ורוטב אספרסו. אגב, כל האחרים קיבלו את המנה עם פילה בקר. מנה עשירה המשלבת טעמים ומרקמים שונים. הפירה מעולה ומצאתי את עצמי טועמת ממנו שוב ושוב, הטונה הצריבה מעולה (כי טונה טרייה זה הסוד כאן), ורוטב האספרסו, כשלעצמו טעים ולא שגרתי. ידוע שקפה ובשר הולכים נפלא יחד. צקצוקי לשון וקולות עונג נשמעו מסביבי.

לפני סיום הוגש לנו היהלום שביקב: מדובר ביין ברברה – שאיציק מגדיר אותו כיין מעולם אחר והוא שונה בטעמו מכל היינות שטעמנו. זהו יין מיוחד מאד ועליו אומרים "או שאוהבים או שלא". לא אבוש להגיד שדווקא אני התחברתי אליו פחות. הוא חומצי, ארומטי ופירותי מדי עבורי. אני בעד המלבק! מוכנה לשתות רק ממנו והרבה.
לקינוח קיבלנו כוסות עם קינוח מושחת של פירות ושוקולד שהוכן במקום. כבר לא היה לי מקום בבטן, אבל טעמתי. נובלס אובליז'.

image

לסיכום:
ג'אפה הוא מקום שבו נרקמות חברויות והקרח נשבר עם אוכל ויין. בסוף הערב, כשיצאנו החוצה ופנינו לכיוון האוטו, היה מדהים לראות שחלק גדול מהסועדים, שהכירו אך לפני שעתיים, נשארו לעמוד יחד מחוץ לבניין ולהעמיק את ההיכרות שלהם. יין מקרב לבבות.

האקדח המעשן של המערכה הראשונה הביא לסצינת הסיום של הערב: אורלי נופלת למיטה עם חיוך גדול של עונג וקצת שכרות.
אגב, מחירי היינות שטעמנו: 90-150₪ לבקבוק שזה סביר מאד!
לפרטים והזמנות: http://www.jaffawines.com/

כדאי להיכנס לקישור, כי סרטון התדמית של המקום צולם ביום שבו התארחנו, והמלך ואני מגיחים לכמה שניות מדי פעם 

 

סלט אטריות אורז (עם או בלי עוף) – באדיבות שף מאיר אלאלוף

חומרים

  • 1 חזה עוף (לא חובה!)
  • 12 עגבניות חתוכות לרבעים
  • 1/2 שקית אטריות אורז
  • מיץ לימון מ-3 לימונים
  • גרידת לימון מ-3 לימונים
  • צרור בזיל, קצוץ
  • צרור כוסברה, קצוץ
  • 1/4 צרור נענע, קצוץ
  • כרובית בגודל בינוני
  • שמן זית
  • מלח
  • 50 גרם בוטנים קלויים

אופן ההכנה

  1. מחממים מחבת עם מעט שמן זית, צולים את חזה העוף על המחבת מכל הכיוונים עד להשחמה.
  2. מחממים תנור ל-160 מעלות, מניחים את חזה העוף בתנור.
    לאחר 5 דקות מכבים את התנור ומשאירים את העוף עדיין בתנור לחצי שעה.
  3. מוציאים מהתנור וחותכים לפרוסות דקות.
  4. מבשלים את אטריות האורז כשתי דקות, מסננים ומקררים בעזרת מים זורמים.
  5. חותכים את הכרובית לתפרחות קטנות.
  6. מניחים את כל המרכיבים בקערה, מתבלים במיץ לימון, מלח, שמן זית ומערבבים היטב.
  7. קוצצים את הבוטנים ומפזרים מעל הסלט.

כדאי להכין בבית! זה כל כך טעים וממש קל!

לבריאות!

חיים וטעים!

 

image

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.