סלט קינואה בחלב קוקוס וקייל

הסלט שמישל אובמה אהבה.
קינואה קייל קוקוס – שלושת המוסקטרים של הבריאות

image

קינואה, קייל וקוקוס. שלושה ק׳ בסלט אחד. זה נשמע אולי כמו תחילתה של בדיחה.
הקינואה שכבר הוכתרה כמלכה הטרנדית של העשור האחרון, ואני אישית מתה עליה כמעט בכל צורה אפשרית.
הקייל הידוע בעברית בשמו ״כרוב-על״ ללמד על הערכים התזונתיים המרובים שיש לירק. טעמו של הקייל ג׳אדמתי ואגרסיבי עם מרירות מסויימת, מזכיר קצת את המנגולד אך עוצמתי יותר.
וחלב קוקוס על שום מה? מסתבר ששומן קוקוס הוא בריא, וכמובן, לארומה וטעם טוב.

הסלט הזה הוגש למישל אובמה בליל הסדר שנערך בבית הלבן, כך דווח בעיתונות.
מה חשבה הגברת הראשונה? היא אהבה אותו!
ואני? מה שמתאים למישל אובמה, מתאים גם למשפחה שלי. זאת הביולוגית וזאת הוירטואלית, לכן הכנתי אותו לארוחת החג השני, הכנתי שוב ולקחתי גם ל״בראנצ׳ סלונה הגדול״.

נחזור להתחלה. את הסלט הכנתי לראשונה בפסח, מיד אחרי שפורסם המתכון בידיעות אחרונות. מישל אובמה ידועה כאחת שמקפידה על תזונה בריאה ופעילות גופנית, לכן, אם היא ממליצה על משהו, שווה לבדוק במה מדובר.

בפעם הראשונה הכנתי את הסלט בגירסה משלי, עם קינואה (לבנה) שהיתה לי בבית. לקייל האורגני שהיה אגרסיבי מאד בטעמו הוספתי עוד עלים ירוקים. לעידון הטעמים ותוספת מתיקות, הנחתי את הסלט על מצע פרוסות סלק צבעוניות אפויות בתנור, ומעל הנחתי מעט סלט חמצמץ של מיני ירוקים.
והתוצאה? וואו! מעדן! אפילו המלך שלא חובב קינואה (באנדרסטייטמנט) אמר שזה להיט.

image

ומה לגבי הגירסה המקורית? אותה הכנתי עם שינויים קלים בלבד (כזאת אני, חייבת להביא את עצמי למתכון) ל״בראנצ׳ סלונה הגדול״ מפגש פיסגה של כל בלוגריות ובלוגר האוכל של סלונה לדורותיהם שהתקיים בביתה של הבלוגרית ״לייזה פאנלים״ (לייזה, תודה רבה על אירוח למופת וצילום נפלא).

הנה המתכון המקורי, כפי שהופיע בידיעות אחרונות:

image

תובנות והמלצות:
– הסלט הפך לבן בית רצוי ואהוב. בכל פעם בגרסה אחרת.
– בנוגע לנוזל הקוקוס, מדובר במי קוקוס עם 5-7% שומן (ולא לקרם קוקוס בעל אחוזי השומן של כ-20%).
– קינואה אדומה בריאה יותר, אך אני אהבתי את זה יותר עם הקינואה הלבנה. שני הסלטים טעימים, תבחרו ותגוונו.
– הוספת עלים ירוקים (פטרוזיליה, כוסברה, נענע, אספרגוס חתוך, אפונת שלג) נתנה מימדי טעם נוספים לסלט והעשירה אותו. כל המוסיף ומגוון הרי זה משובח.
– אם אין קייל, אפשר להשתמש בעלי מנגולד או תרד. נראה לי שגם עלי רוקט יתאימו כאן.
– אפשר להחליף את הבטטה בדלעת, אפשר גם וגם. מתכננת לנסות עם פרחי כרובית קטנים אפויים.
– אה, הסלט הוא פצצה של בריאות! הוא יכול לשמש גם כארוחה מלאה היות והוא מכיל חלבונים, פחמימות והמון ויטמינים ומינרלים. הכל מן הצומח.

אתם יודעים? אנשים רבים נכנסים אל הבלוג שלי מדי יום. יש העוזבים בלי להשאיר עקבות ויש המשאירים לי סימן. בשבילי זה סימן להמשיך לכתוב. לכן, תגובות ולייקים יתקבלו בשמחה גדולה.

אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם ותקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.

לבריאות!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.