הבלוג של אורלי כהן - חיים וטעים

חיים וטעים – אוכל ובריאות

אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.

עדכונים:

פוסטים: 420

החל מיולי 2010

אחרי 4-5 ימי “גמילה” מהאינטרנט בכלל והפייסבוק בפרט חזרתי ולא האמנתי למראה עייני.

הרגשתי אאוטסיידרית:

כולם מדברים על זה… כולם כותבים על זה… כולם מצלמים את זה… אוכל לראש השנה.

מבחינתי יש עוד המוןןןן זמן. אין מה להילחץ.

אני מסתכלת על הארוחה כמו פרויקט שיש לבצע תוך תכנון מראש וחלוקה לשלבים:

לטובת אלו שקצת נלחצים לארח, למי שהכנת 6-7 מנות נראית להם משימה בלתי אפשרית ולטובת כל מי ששואל אותי – “איך את עושה את זה?” החלטתי לשתף אתכם בדרך שלי. שיטה קלה, נוחה ומסודרת שמבטיחה שלא נשכח כלום ושנהיה לראש (המארחות/ים) ולא לזנב!

הנה השלבים:

  1. הכנת התפריט – רישום כל המנות שיוגשו הארוחה. כל מנה בשורה. אני מרכיבה את  הארוחה לפי אופי המשתתפים, מצב הרוח, מצב המשק והכלכלה (השנה בלי עגבניות טריות) והחשק שלי.
  2. בחירת המתכונים המתאימים – מה מנסים להכין עם מתכון חדש ומה עושים בדיוק כמו שמכירים? אני בוחרת להכין רק דבר אחד או שניים חדשים. כל השאר בא מהמקום הבטוח. בחירת המתכונים בדרך הזו מבטיחה הצלחה מצד אחד ורוגע ושלווה מצד שני. לו היה גם צד שלישי הייתי אומרת שבאופן הזה ניתן להתרכז ולתת את הפוקוס למתכונים החדשים והיתר “הולכים באוטומט”.
  3. רשימת קניות – הפיכת המתכונים לרשימת קניות: זהו שלב קריטי כדי להימנע ממצבים של – “אופסססס איפה החסה לסלט?” “מה??? שכחתי לקנות דבש?”  או חלילה “יש מתכון לעוגת דבש עם ביצה אחת?” זה חוסך מתח, עצבים ומסייע לזוגיות טובה, בלי “מותק, אתה יכול לקפוץ לסופר לקנות רק עוד 3 דברים?”
  4. חלוקת המטלות לפי ימים -  למשל את הקינוח (כדורי דבש) ניתן להכין שבוע מראש ולהקפיא. כנ”ל את מרק העוף. את הבשר – ביום האירוח. את הסלט ממש לפני ההגשה.
  5. בישול ואפייה - לפי התכנית. כל מה שמוכן מסומן ב-וי. הכי כיף לראות אתץ כל הרשימה מסומנת כך!

עכשיו כשהכל שיטתי ומפורק לשלבים, אני בטוחה שיהיה לכולנו אירוח קל ומוצלח.

לפני סיום, הבטחתי מתכון והבטחות יש לקיים,  אז הנה הוא:

כדורי דבש – לשנה טובה ומתוקה

מתכון בריא, פרווה ואפילו נטול גלוטן

חשבתי על משהו מתוק לשולחן החג – והיו לי לא מעט חלומות:

  • חייב להכיל דבש כמיטב המסורת
  • שיבוא במידה קטנה – כי אוכלים כל כך הרבה ותמיד לא נשאר מקום למתוקים
  • שיהיה בריא וטבעי
  • חייב להיות פרווה
  • וגם ללא גלוטן (נט”ג)

וזה מה שיצא:

כדורי דבש

המרכיבים ל-30 כדורים קטנים

·        1 כוס שקדים טחונים

·        1 כפית תמצית וניל

·        4-5 כפות דבש טהור

·        1/2 כוס טחינה גולמית

·        1/2 כוס קוקוס טחון

·        1 כף ממרח תמרים (100% טבעי)

לציפוי (אופציונאלי) – שברי אגוזים מסוכרים (בראס), או שבבי קוקוס

אופן ההכנה :

1. מכניסים את כל המרכיבים (מתחילים עם 4 כפות דבש) למעבד מזון ומעבדים עד לקבלת עיסה אחידה בסמיכות המתאימה לעיבוד ידני. אם סמיך מדי ניתן להוסיף מעט דבש עד להגעה למרקם הרצוי.

2. יוצרים כדורים קטנים שומרים בהקפאה ומגישים קר.

3. אם רוצים לצפות את הכדורים – מוציאים מההקפאה מפשירים 2-3 דקות וטובלים בקערית שברי האגוזים. מכניסים שוב להקפאה עד להגשה.

4. מוציאים מהקפאה ומגישים – עד שתעבירו לכלי הגשה ותכינו את הקפה וכדורים יהיו מוכנים לאכילה.

שתהיה שנה טובה, מתוקה ומאושרת, עם הרבה מאכלים טעימים, שיעשו שמח בלב.

כמעט שכחתי… אם אתם מחפשים מתכונים נוספים, הנה ספר בישול מיוחד עם מגוון מתכונים של בלוגרי אוכל, שהופק ע”י I Love Food. תמצאו אותי בעמוד 12 עם סלט הפורל המעושן שיכול להיות פתיח קל ואלגנטי לארוחת החג.

עוד מהבלוג של אורלי כהן - חיים וטעים

תצוגה מקדימה

עוגיות שיבולת שועל קריספיות שאי אפשר להפסיק לאכול

היום, אחרי למעלה משבוע הצלחתי סוף סוף לעמוד על הרגליים ולהכנס למטבח. כן, הגב עוד כואב אבל אם אחכה עד שיעבור לחלוטין אפסיד את כל החיים. כמו שאם ביל גייטס היה מחכה עד שלתוכנת ״חלונות״ לא יהיו באגים, הוא לא היה משווק אותה עד...

תצוגה מקדימה

עוגת שמרים גבינה - עוגה כנענית

את הריח הנפלא של עוגת שמרים בבית ממש קשה לתאר, אולם יש לי הרגשה שממש לא צריך. יחד עם זאת, הריח המוכר הממכר הזה הוא כאין וכאפס לעומת ריח של עוגת שמרים עם גבינה ווניל. אוחחח הבית כולו מתמלא בשומת נהדרת... והמראה? תראו...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה