חצ׳אפורי – הנשמה הגרוזינית

בין צ׳אנאחי, סאציבי וחינקלי. ע״י צ׳וחובוי. שם שוכנת פינת החמד של אבי ומאיר. אוכל גרוזיני שמבשלים מהלב והנשמה

לאחרונה יוצא לי להתנסות בדברים חדשים והפכתי להרפתקנית קולינרית: החל מבישול חמין טבעוני, דרך התאהבות פתאומית בסלק וכוסברה שבעבר לא הסכמתי לטעום.
גם אוכל גרוזיני לא אכלתי אף פעם. כלומר, אכלתי חצ׳אפורי ואף הכנתי אותו בעבר (למעשה יש לי מתכון לחצ׳אפורי בבלוג), אבל לאכול ארוחה שלמה של תבשילים ומנות מהמטבח הגרוזיני, לא יצא לי עדיין. אז הגיע הזמן, לא? הלכתי לאכול במסעדת חצ׳אפורי השוכנת לנחלת בנימין, בתל אביב.
עוד לפני שנכנסתי למסעדה חייכתי כי המסעדה שוכנת בסמוך ל״צ׳וחובוי״, יצרן המגנים, הגביעים והמדליות באגדי, שאין חייל שלא קיבל מזכרת צבאית מבית המלאכה שלו: סיום קורס, עלייה בדרגה, מעבר בסיס, שיחרור… לכל אירוע יש פתרון אצל צ׳וחובוי.

נכנסתי פנימה למסעדה. חציתי את הבר ועליתי במדרגות לאולם המסעדה שממנו יש יציאה לחצר חמודה. רוב הסועדים בחרו לאכול שם, אך היות ורציתי לצלם, העדפתי לשבת בחלק הפנימי שבו יש תאורה טובה יותר ועל הקירות תלויות תמונות יפות.

מה אוכלים כאן? אני מתבוננת בתפריט ולא מבינה כלום. הכל חדש לי. שמות שאפילו קשה לי לבטא. את המצב הציל אבי, הבעלים, שהתגלה כמארח חביב ולבבי, שכל מה שהוא רצה זה שיהיה לי כיף. הוא הציע לשים על השולחן מגוון מנות לטעימות. נראה לי רעיון טוב. כי כך יש לעשות עם דברים חדשים.
מה אכלנו?
לחם גרוזיני ספוגי ואוורירי, שהגיע עם אספנאחי-טפנד תרד מסורתי עם אגוזים וכוסברה וסלט שעועית אדומה. 
חינקלי – כיסוני בצק המבושלים במרק, במילוי גבינה ובמילוי פטריות.

חצ׳אפורי – מאפה בצק עם גבינות שנסיגות לתוכו. 

סלט ירקות עם נוכחות וסלט סלק טעים מאד.

סלט סאציבי – עוף קצוץ עם אגוזים, כוסברה וחומץ בן יין. מנה מיוחדת בטעם חדש שלא הכרתי קודם.
צ׳אנאחי – חציל ממולא תפוחי אדמה ובשר שממנו רק טעמתי כדי לספר לכם. היה שווה! מנה נפלאה!

ומה שתינו? 
גזוז ירוק בטעם טרגון שמיובא מגרוזיה (גאורגיה). משקה מוגז ולא אלכוהולי שמזכיר במראהו קריסטל מנטה, אך בטעם אניס, טעמו של הטרגון. טעים ומיוחד אם כי מתוק מדי לטעמי. ואני הרי על דיאט קולה…

לקינוחים כבר לא היה לנו מקום. אז קינחנו בשאלה: גיאורגי או גרוזיני? בשיחה פתוחה שניהלנו עם אבי הוא סיפר לנו שהוא קורא לזה בטבעיות אוכל גרוזיני. כי כך קראו לזה אצלו בבית. את הפינה הזו סגרנו: אוכל גרוזיני!
אבי ישב איתנו לשיחה על היסטוריה, גאוגרפיה, כלכלה וחברה. פתרנו בשיחה אחת את כל בעיות העולם. הוא מקסים!
לסיכום: מסעדת חצ׳אפורי היא פנינה נחבאת אל הכלים במרכז תל אביב, עם אוכל גרוזיני מסורתי, יחד חם, שירות ידידותי וחיוך גדול! 

חצ'אפורי, נחלת בנימין 63, תל אביב
דואר אלקטרוני : meir72@012.net.il
טלפון: tel:03-6868986
שעות הפעילות:
א – ה 23:30 – 11:30
ו עד כניסת שבת – 11:30

אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם וקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.
לבריאות!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.