הבלוג של אורלי כהן - חיים וטעים

חיים וטעים – אוכל ובריאות

אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.

עדכונים:

פוסטים: 420

החל מיולי 2010

התנסות בביצוע קניות ב”ברטה”

01/09/2012

כמי שעבדה שעות מרובות מחוץ לבית, עם בעל שגם עבד וגם למד, משפחתנו היתה מחלוצי הקניות הטלפוניות (טרום האינטרנט), וכבר לפני 20 שנה נהגנו להזמין את הקניות השבועיות ב״טלסל״.
לאט לאט פיתחנו את השיטה: בעלי הכין לי רשימת קניות קבועה בקובץ וורד, כולל ברקודים (!) כדי לוודא שאקבל בדיוק את מה שאני רוצה. החודשים נקפו ואני שדרגתי את התהליך ואת הרשימה הזו הייתי שולחת כל שבוע עם השלמות ועדכונים ב…פקס׳.
כך במשך שנים, שבוע אחר שבוע אותו תהליך. אלא שלא הכל היה מושלם בשיטה הזו: פעם נשברו 3 ביצים ונזלו על הירקות, פעם האקונומיקה דלפה על שאר המוצרים בארגז, פעם שכחו להביא שמן, ופעם הבשר הטחון הפריש נוזלים על הגבינה המלוחה…
עוגמת הנפש הקטנה הזו וההתעסקות עם שירות הלקוחות הוכרעו על כף המאזניים בשל החסכון בזמן והצורך לקבל הביתה את הקניות במינימום זמן. כתוצאה מכך, כשהילדים בגרו והנסיבות שלנו השתנו, חזרנו לבצע קניות בסופר…
לכן, סיקרן אותי מאד לבדוק מה יש לברטה להציע.

להביא את הסופר אלינו

ברטה בנויה על הקונספט של שילוב הקניות במהלך המהיר והדינאמי של החיים.
ברטה החליטה להביא את הסופר אלינו על מנת שנוכל להזמין את הקניות כשיש לנו זמן (אני מעדיפה לעשות זאת כשיש לי ״זמן מת״ כמו: המתנה בתור לרופא, לרכבת, במספרה…)
כדי להקל עלינו הקונים מציעה ברטה מספר אפשרויות לערוצי הזמנה:
באמצעות אפליקציה מותאמת לסמרטפון
דרך האייפד (אפליקציית האייפון מתאימה גם לכאן)
דרך אתר החברה במחשב http://www.berta.mobi
אחרי שבחרתי את ערוץ ההזמנה- האייפד,  התחלתי לבחור את הפריטים. גם כאן יש מגוון אפשרויות:
או מתוך הקטלוג של ברטה – חלק מהמוצרים בחרתי כך. ההתמצאות קלה ונוחה.
או ע״י סריקת הברקוד של המוצר שיש בבית, פתחתי את צנצנת הקפה האחרונה? אני סורקת את הברקוד שלה וזהו,, היא כבר בסל הקניות שלי.
אפשרות נוספת שאני אוהבת היא חיפוש לפי הקלדה חופשית: ״סוכרזית״ – מקבלים את כל הפריטים שעונים על ההגדרה ובוחרים מתוכם.
לא שכחתי להציץ בעמוד המבצעים. יש שם הנחות שוות.
יופי סיימתי לבחור את הפריטים בהזמנה. עכשיו נכונה לי הפתעה, ולא בהכרח טובה. כי אי אפשר היה לסיים את ההזמנה דרך האייפד. היה צריך לעבור לאתר, (במחשב) או להמתין לשיחה טלפונית למחרת. העדפתי לחכות לטלפון. נראה לי שזה נעשה כדי להבטיח ולאבטח את המידע של כרטיס האשראי. כך או כך קצת הופתעתי, כי זה נראה היה סרבול התהליך. בפועל ניצלתי את שיחת הטלפון לעדכן את כתובתי, וכן את הכתובת למשלוח הזמנה זו.
למען הגילוי הנאות אספר כי כדי להתנסות ברכישה בברטה קיבלתי מהחברה במתנה 50 שקלים ושירות חינם (מחירו 25 ₪).
בפועל קניתי ב- 550 שקל, כי עשיתי קניות לחג לאמא שלי, שמתקשה בימים אלו לבצע את הקניות בעצמה. ביקשתי שיביאו אליה הביתה את המצרכים בתאריך מסויים ובשעות שקבעו איתי מראש.
למה כתבתי את המילה שירות ולא רק משלוח?
כי השירות כולל מבחינתי את ליקוט המוצרים לפי ההזמנה, תיאום תחליפים במידה ואין בנקודת המכירה את המוצר המבוקש, אריזת המצרכים בצורה קפדנית תוך הפרדה בין אוכל לחומרי ניקוי, הקפדה ושמירה על טריות המזון בצורה מרבית: כל מגש של בשר היה עטוף משני צידיו בקרחונים, כך שהבשר הגיע צונן וטרי, הפקת חשבונית לפי הקניות בפועל ולבסוף משלוח.
ביקשתי מאמא שלי שתדווח לי מיד עם קבלת המשלוח. אמא שלי הגדירה את זה - 10. ותאמינו לי זו המחמאה הכי גדולה שאפשר לקבל. אמא לי היא אישה דעתנית ופרפקציוניסטית.
תעודת המשלוח והחשבונית נשלחו אלי למייל.
לאחר בדיקה קפדנית התברר שהם הביאו לנו 3 סוגי חזה עוף. איך זה קרה אתם בטח שואלים. אז האמת היא שהתלבטתי ביניהם, וכשמצאתי אחד במבצע, ביטלתי את 2 האחרים. אלא שעקב תקלה באתר (אני קוראת לזה חבלי לידה), הפריטים לא נמחקו וסופקו.
שלחתי מייל לשירות הלקוחות והם חזרו אלי טלפונית. הודו מיד בתקלה והציעו לבוא לקחת את העוף המיותר. ויתרתי על אפשרות זו, וביקשתי להשאיר את זה אצלנו, אך במחיר המבצע. וזה מה שהם עשו. זיכו אותי בהפרש. כן, ממש כך, בלי ויכוח.
אז בואו נסכם: קרתה לברטה תקלה, ותקלות קורות. מה שיותר חשוב זה איך החברה מתמודדת עם התקלות. האם החברה לוקחת אחריות? האם היא נותנת ללקוח הרגשה טובה? על שתי השאלות הללו התשובה שלי היא כן!
לגבי המחירים: ברטה מתחרה למעשה במגה ובשופרסל. כלומר, ברטה מוכרת את המוצר לפי המחיר הזול ביותר מבין מגה ושופרסל (מחירי רכישה אינטרנטית). ברטה אינה מתחרה במחירי רמי לוי ושאר חנויות ״הרשת הרביעית״.
לדעתי זכות הקיום של ברטה וההזדמנות העסקית שלה יקומו ויפלו על טיב השירות. כי הזמנת מוצרי מזון זה לא חידוש. מי שקונה בברטה רוצה נוחות, שירות אמין וטוב וחוויה נעימה. אני את זה קיבלתי.
אמא שלי קבעה שהם טובים, וכשהמחירים סבירים.
אמא שלי רוצה לקנות בברטה.
אני את שלי אמרתי!
השירות עדיין לא מופעל בכל הארץ. בתמונה למעלה ניתן לראות את האזורים בהם ניתן לבצע הזמנות מברטה. ברטה רק בתחילת דרכה. ובעתיד צפוי אזור הפעילות לגדול ולהתרחב…

עוד מהבלוג של אורלי כהן - חיים וטעים

תצוגה מקדימה

עוגיות שיבולת שועל קריספיות שאי אפשר להפסיק לאכול

היום, אחרי למעלה משבוע הצלחתי סוף סוף לעמוד על הרגליים ולהכנס למטבח. כן, הגב עוד כואב אבל אם אחכה עד שיעבור לחלוטין אפסיד את כל החיים. כמו שאם ביל גייטס היה מחכה עד שלתוכנת ״חלונות״ לא יהיו באגים, הוא לא היה משווק אותה עד...

תצוגה מקדימה

עוגת שמרים גבינה - עוגה כנענית

את הריח הנפלא של עוגת שמרים בבית ממש קשה לתאר, אולם יש לי הרגשה שממש לא צריך. יחד עם זאת, הריח המוכר הממכר הזה הוא כאין וכאפס לעומת ריח של עוגת שמרים עם גבינה ווניל. אוחחח הבית כולו מתמלא בשומת נהדרת... והמראה? תראו...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה