קורדליה – אלגנטית ביפו

סיקור החוויה מארוחת ערב במסעדת קורדליה ביפו

כשלמלך יש יום הולדת, חוגגים במקום מלכותי. במקום אלגנטי, עם צלחות פורצלן שמונחות על גבי מגשי מתכת אישיים, עם שנדלירים דולקים באור רך ונרות רומנטיים על השולחנות. בטח הבנתם שתיארתי כאן את התפאורה של קורדליה, היהלום שבכתר המסעדות של השף היצירתי והססגוני ניר צוק ביפו. 

תמונה מאתר המסעדה

בפעם הראשונה ביקרתי בקורדליה כחודש אחרי הפתיחה. כבר אז התלהבתי מכך שהמקום משלב אוכל טוב וכלים נאים בסגנון ייחודי. מאז סעדתי בקורדליה עוד פעם או פעמיים, בהפרשים של כמה שנים בין פעם לפעם ותמיד יצאתי בתחושה שזו מסעדה שנותנת כבוד רב לסועד, כולל גינוני טקס ושרפרף להנחת התיק שלא יפריע לארוחה. נוחיות ונינוחות הן חלק בלתי נפרד מחוויית האוכל, לא? 

בצירוף מקרים מושלם קיבלנו הזמנה לבוא ולסקר את המסעדה. 

מה אכלנו הפעם?

לראשונות:
אם יש בתפריט צדפות קוקי סאן ז׳אק (סקאלופ) זו כמעט תמיד תהיה הבחירה שלי וכך גם הפעם. המלצר עדכן אותנו שהמנה תוגש עם קצף כרובית במקום קצף ארטישוק ושמנת שמופיעים בתפריט. הצדפות שהיו בגודל בינוני היו טעימות מאד ועשויות כהלכה. אני מודה, לא הרגשתי בטעם הירק ממנו נעשה הקצף. 

ראשונה נוספת היתה מתפריט המיוחדים שהציע לנו המלצר: טורטליני ערמונים ודלעת בבצק נורי ברוטב חמאה הולנדית. כשטעמתי את הטורטליני התחלתי לצחוק. כי הוא לא היה ממולא בערמונים ודלעת אלא בדלעת ערמונים. היות והמנה היתה טעימה ועשירה בטעמים אני מתייחסת לזה כאל אנקדוטה מצחיקה בלבד. 

את מנת פטה כבד עוף ואווז באגוזים מקורמלים עם סלט אננס מיובש ורקיקי ביסקוטי איטלקי עם שקדים, קיבלנו ע״ח הבית, בלי שהזמנו. זה המקום להגיד תודה על המחווה, כי אנחנו נמנעים מחלקי פנים ולכן לא היה עולה בדעתנו להזמין. אך כטעמו של החטא, התענגנו על כל ביס ונאנחנו בהנאה. הפטה היה חלק ונמס בפה. השילוב הקראנצ׳י של האגוזים המתקתקים, האננס החמצמץ והביסקוטי עם הנימוחות של הפטה עשו לנו חגיגה בפה. אקדים את המאוחר ואספר שזו המנה הטובה ביותר שטעמנו בכל הארוחה!

המנה הטעימה ביותר

לעיקריות:
אני הזמנתי פילה דג מוסר שהגיע על מצע עלים ירוקים (מנגולד ודומיהם) עם רוטב ירקרק שביקשתי שיונח בצד. הדג היה טרי, עסיסי וטעים. בתוספת היתה חסרה לי הפחמימה. לא שהייתי רעבה, חלילה. המנות גדולות ומשביעות. 

מנת הפילה הלבן הממולא באגוזים היתה טעימה מאד למאות שהחלקים בקצוות היו מעט יבשים. בשר לבן אוכלים וול- דאן וכדי שיהיה עשוי היטב גם במרכז הצדדים ״סובלים״. אסטרטגיה: מתחילים לאכול מהצדדים, ואז אוכלים את החלק המרכזי בסוף ונהנים מבשר עסיסי ורך (גם לאכול צריך בחוכמה). 

בשלב הקינוחים היינו כבר אבודים. לא רצינו כלום, כי היינו מפוצצים. 
החלטנו ללכת על מנת גורמנדיז -5 קינוחים קטנטנים בטעמים מיוחדים. המנות פצפוניות, בערך בגוגל מטבע של 10 ש״ח, ואני עוצמת עיניים כדי להתרכז בטעם. כי כשזה קטן, כל הטעם מרוכז בביס אחד. אין צ׳אנס נוסף להתרשם ויש בהחלט ממה. לאכול בחוכמה… כל ביס כל כך מיוחד. 

אך אז הגיעה לשולחן הפתעה: מנת קינוח נוספת שנקראת שבעה פלאי שוקולד. אני קוראת לה: 50 גוונים של שוקולד, או 50 גוונים של עונג. הנאה צרופה במגוון טעמים ומרקמים. 

לסיכום: מקום עם אווירה, סטייל וחווייה רומנטית.
האוכל מגוון מהמטבח הקלאסי – צרפתי, עם טוויסט מקומי ועדכני. 
אם לבחור מנה מנצחת אחת: הכבד לוקח בענק! והשוקולד גם. 

קורדליה, יפת 30, יפו. טל להזמנות: 03-5184668

אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם וקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.

לבריאות!
חיים וטעים!

נ. ב. – האווירה והתאורה שבמסעדה נעימים, אך אינם מאפשרים לצלם את המנות באופן ראוי, צילמתי וכיבדתי את התמונות מבחינת תאורה. לא תמיד הצליח לי. בנוסף, כדי להתגבר על הבעיה, השתמשתי הפעם, שלא כהרגלי, במספר תמונות שקיבלתי מהמסעדה. 
אומר רק זאת, כבר היו לי תמונות יפות יותר…

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.