Bin281 – מתחם יין, אוכל וסדנאות

חוויות מביקור בבר יין וסדנא חלבית – צמחונית במרכז תל אביב.
כי המקום והשף עושים את ההבדל!

Bin281 נפתח לפני כשנתיים ברחוב דיזנגוף 281. המקום נוסד על ידי איש היין גיא גולדמן (שעבד בדרך היין) שרצה לשלב בין רכישת יין, טעימות, אוכל ואירועים במקום אחד ועל ידי כך לאפשר לאורחים להתנסות בחוויות חדשות במחירים סבירים.

המתחם כולל חנות יין ואלכוהול, עם מגוון משקאות, בטווח מחירים רחב, הממוקמת בקומת הקרקע. מידי יום שישי מתקיימות במקום טעימות של יין, ללא תשלום(!) שמטרתן להפגיש את הקהל עם אלטרנטיבות ויינות חדשים.

בקומה הראשונה, מעל החנות, שוכן ביסטרו בר יין שמציע למבקרים מקום לשתות ולאכול. בבר, לצד תפריט אוכל עשיר, מוגשים יינות ייחודיים בכוסות וכך מתאפשרת לאורחים היכרות עם יינות חדשים ומסקרנים.

הקומה השנייה מיועדת לסדנאות ולאירועים קטנים. במקום שולחן אבירים שלצידו מטבח מאובזר. מדובר בסדנאות הדגמה במגוון נושאים: אוכל, וויסקי, יין, סיגרים ועוד. באופן שוטף מתקיימות במקום סדנאות לאוכל איטלקי, יווני וסדנת אוכל צמחוני- חלבי בה הוזמנתי להשתתף. מחיר סדנא כזו היא 200 ש״ח לאדם, בחישוב ל-8 איש בסדנא.

מי שאחראי על הסדנאות הוא שף מאיר קרנש הידוע בכינויו ״שף נודד״. שף מאיר קרנש הוא דור רביעי למגדלי בקר מצפון הארץ ודור ראשון של שפים. בשנת 2002 עבר לתל אביב והחל לעבוד ברשת ארקפה. התשוקה שלו לבישול הובילה אותו ללימודים בקורדון בלו באוסטרליה. כשחזר עבד אצל חיים כהן במסעדת הדגים Deca, ואצל מאיר אדוני בכתית.
״שף נודד״ הוא מטבח עלית המותקן על רכב 6 גלגלי שמצויד בכל הדרוש לארוחת גורמה, לפי הזמנה, ומגיע לכל מקום: בעיר, ביער ובמדבר.

כאמור, השתתפתי בסדנא לבישול צמחוני – חלבי במקום.
הסדנא היתה מצוינת. למדתי המון משיטות העבודה והטכניקות אותן הדגים השף. למשל: איך להכין בצק פסטה גמיש וכייפי לעבודה. איך לעבד ידנית ובצורה מינימלית בצק פריך מתוק הכי פריך שטעמתי, וגם אחד מלוח. איך עושים קרם פטיסייר נפלא (כן, זה דורש מיומנות ולא מעט עבודה). גם בוטנים פיקנטיים למדתי להכין, ומאז הם הפכו לאורחי קבע אצלי במטבח.
המנות אותן למדתי להכין היו טעימות ויפות מאד.
להפתעתי, המתכונים אותם חילק לנו השף כללו רק את רשימת המרכיבים.
את אופן ההכנה לימד והדגים השף בסדנא עצמה. הקשבתי, בחשתי, צילמתי ואני משתפת ברשמים ובתמונות.

אז מה היה לנו?
– סלט סלק עם גבינת מנצ׳גו, פיסטוק ועלי רוקט. שילוב של טעמי אדמה חזקים בסלט חמים שפותח את טעמי גבינת הכבשים.

– גלילת ירקות קלויים ממולאת בגבינת עיזים. המנה הכי מיוחדת ויפה שראיתי. הגלילה עשויה כולה שכבות של ירקות! בלי עלי בצק או טורטייה.

– טורטליני במילוי כרישה ובוטנים פיקנטיים ברוטב בשמל תרד. מנה נפלאה בטעמים מפתיעים.

– קיש בטטה צרפתי מסורתי עם רוטב רויאל.

– רצועות קישואים מטוגנות בשמן עמוק ומוגשות עם סלסת עגבניות ושום קונפי.

– טרטלט פירות העונה עם קרם פטיסייר וניל. עוגה נהדרת וממכרת המשלבת פריכות מבצק שקדים פריך ועדין, קרם פטיסייר וניל אמיתי ועשיר עם רעננות של פרי טרי. מעדן אמיתי!

לסיכום:
המקום: לב תל אביב.
השף: בעל קסם אישי, ידע נרחב וסבלנות אין קץ.
האוכל: טעים כל כך.
במילה אחת: מומלץ!

לעמוד הפייסבוק של בר היין: https://www.facebook.com/Bin.281?ref=hl

בתיאבון!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.