סלט ווקאמה ולמה

סלט אצות וירקות מהמטבח היפני.
בריאות, טעמים וכיף בצלחת אחת

כל החורף רבצתי ואכלתי… כדי להתחמם, כדי להתנחם, כדי… (חסרות סיבות ותירוצים?) וגולת הכותרת, הדובדבן שבפופיק: ביום העצמאות, עשינו ״על האש״ וזללתי כאילו אין מחר.
אלא מה? מחר הגיע! ואיך לומר, צריך לשנס מתניים כדי לסגור את המכנסיים.
(הערה חשובה: זה קורה גם לרזות! כי גם לעלות מידה מ-38 ל-40 זו עלייה והיא מבאסת.)

זאת ועוד, תנור האפייה שלנו אמר את דברו: ״תעזבי אותי באמאשלך!״ כנראה החליט שדי לו, כי הגיעו תבניות עד נפש. שבק חיים וכל נסיונות ההנשמה מפה לפה לא עזרו. היות וכך, המלך הוציא אותו ממקומו וקירב אותו לדלת…
כשנכנסתי בערב הביתה ראיתי את החור שנפער בין ארונות המטבח, ובמקום שעמד לו רק בבוקר התנור, יושב עכשיו חתול. לצערי, לא הספקתי לצלם. אבל אתם בטח יכולים לדמיין את התמונה.

אחרי כל הסימנים שהציב לי ״הגורל״ והערגה ל-2 בגדי הים שקניתי לפני הטיול לסיישל, החלטתי שגם לי די. כי כמו שאמרו לי בצעירותי: אם 2 אומרים שאתה שיכור, לך לישון.
היות ולא בשתייה ובשיכרות עסקינן, כי אם במטבח ואוכל, החלטתי שהשבוע רק ירקות, סלטים, טחינה וקינואה.
לא יודעת אם אחזיק מעמד, אבל כפתיח החלטתי לתת לעצמי זריקת מוטיבציה ולהכין סלט אצות ווקאמה עם מלפפונים ופטריות שיטאקי. אני מתה על הסלט המעודן והאסתטי הזה, שמקורו במטבח היפני.

סלט אצות וואקמה
המרכיבים:
לסלט

  • 1/2 כוס אצות "וואקמה" (קונים מיובש בשקית)
  • 3 מלפפונים חתוכים לגפרורים (רצוי ואף מומלץ להוציא את החלק המיימי והגרעינים קודם)
  • 3 פטריות שיטאקי (מיובשות)
  • 2 כפות רוטב סויה
  • 1 כף סוכר

לרוטב

  • 2 כפות חומץ אורז
  • מי הבישול של הפטריות
  • 2 כפות סויה
  • כמה טיפות שמן שומשום

להגשה

  • 1 כף שומשום שחור + לבן (אופציונלי, אני וויתרתי)

אופן ההכנה

הכנת הסלט הזה מצריכה הכנות מוקדמות ומומלץ להתחיל להכינו (שלב הפטריות) לפחות שעה וחצי לפני ההגשה.

  1. פטריות: להשרות בקערה עם כוס מים חמים למשך 30 דקות. להעביר הכל לקלחת, להוסיף רוטב סויה וסוכר ולבשל על אש קטנה כ 20-30 דקות. לשמור שלא יישרף (תכולת הסוכר עלולה ליצור כאן קרמל) . לקרר, להוציא את הפטריות, להעביר לקרש חיתוך (לשמור את נוזל הבישול לרוטב!) ולפרוס לפרוסות דקות.
  2. אצות: להשרות בקערה עם הרבה מים קרים (מהברז) למשך 20 דקות ולסנן. בזמן הזה האצות סופגות את הנוזלים והופכות ירוקות ורכות.
  3. רוטב: לערבב את כל חומרי הרוטב.
  4. הרכבת הסלט: שמים את האצות בקערת הגשה. מפזרים מסביב את פיסות המלפפון, הפטריות הפרוסות. יוצקים את הרוטב ומפזרים שומשום. משאירים לנוח לספיגת טעמים למשך 10-15 דקות לפני ההגשה.
  5. הכי כיף לאכול עם מקלות אכילה (צ'ופסטיקס), אך גם עם מזלג הסלט הזה ייטרף. באחריות!

אוכלים לאט, רצוי עם מקלות אכילה וחולמים על הביקיני.

בתיאבון!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.