מסעדת ריבר – חוויות מארוחת ערב משפחתית

סוכריות סלמון, נודלס מנצנצים ואגוז קוקוס

כל השבוע בישלתי ונערכתי לקראת חגיגת יום הולדת 80 לאמא שלי שהתקיימה בביתי בשבת האחרונה.
המקרר היה עמוס בסירים. 2 המקפיאים עמוסים בקופסאות מלאות ב״כל טוב״. מגשים עם עוגות מכוסים בשכבות של ניילון נצמד. שוקיים הוכנסו למרינדה. הכל דפק כמו שעון לקראת שבת. אך עד שבת אסור לגעת (הגירסה שלי ל״לא לגעת במקופלים״).
מה לגבי שישי? ארוחת שישי לא היתה כלולה בתכנית. בשישי בערב רציתי לאכול בחוץ, שמישהו אחר יטרח ויפנק אותי. בא לי על משהו אסייתי ושמעתי שמסעדת 'ריבר' הכריזה על פסטיבל טעמי המזרח (בעצם כל התפריט שלהם הוא מהמזרח הרחוק) אך ינואר פברואר הוכרזו כפסטיבל סין.

בשעה 20:00 התייצבנו בסניף ריבר – נהר של טעמים מהמזרח. ברחובות. אני אוהבת את הסלוגן החדש. הוא לוקח אותי בדמיון לטיול ואני מתארת לעצמי שזו היתה המטרה.

המסעדה שקקה חיים. למרות שהמקום ענק ומספר השולחנות רב, הכל היה תפוס ע״י משפחות, קבוצות חברים בגילאים שונים וכולם נראו מרוצים. אני אוהבת לראות אוירה שמחה במסעדה. זה מלמד המון ומכניס לאוירה טובה.

מה אכלנו ומה שתינו?

טוב, אם בחודש סין עסקינן, החלטנו לדגום את התפריט הסיני ( שמתווסף לתפריט הרגיל). מתוכו הזמנתי קוקטייל סנגרייה שאוסין חמה– יין סיני עם תפוחי עץ ותבלינים. הקוקטייל הוגש לי ממש רותח, אפילו קפה לא מגישים כל כך חם. אחרי שעשיתי המון פווווו, טעמתי שוב ולצערי לא התחברתי אליו. עברתי לדיאט קולה. לא אסייתי, אבל טעים לי.

מהתפריט הרגיל (שגם הוא רוענן לאחרונה, אגב) בחרנו לטעום 3 מנות ראשונות: קוביות סלמון מקורמל מתוק שהגיע עם סלט מלפפונים קטן. הסלמון היה רך ועסיסי ועטוף כולו ברוטב סויה, דבש, ונענע סמיך ומתוק. מנה טעימה שפותחת את התיאבון, ואומרת: תנו לי עוד מהדבר הזה! רוצה סוכריות סלמון!

מרק הפר הלוהט – מרק בקר חריף עם איטריות ראמן – (אותו ביקשנו לחלק ל-2 צלחות) לא היה חריף כלל, למרות שהוזהרנו הן בתפריט וע״י המלצרית. המלך הוסיף שפע של צ׳ילי גרוס ורוטב סויה וגמע אותו בשקיקה. זהו למעשה מרק צח שלפני ההגשה הכניסו לתוכו רצועות אנטריקוט, נבטים, שניצל מחצי ביצה ועוד כמה מרכיבים המזוהים עם המטבח האסייתי.

רול עוף – לשמחתי, חרגתי ממנהגי והזמנתי מנה מטוגנת: עוף שבושל מראש, נקצץ ומולא בעלה סיגר יחד עם ערמוני מים (כך כתוב בתפריט) גולגל ונזרק לטיגון בשמן עמוק היה טעים מאד.

מנה של ״מושו אנטריקוט״ – טורטיות עם נתחי בקר ובצל שנצרבו בווק ברוטב מיסו צ׳ילי והוגשו יחד עם רצועות מלפפון הזכירה לי אוכל רחוב. מעין שווארמה אסייתית, והיתה חביבה למדי.

לעיקריות בחרנו מנה מהתפריט הסיני: עוף בנוסח קונג פאו – נתחי פרגיות מוקפצים עם בצל, פלפל אדום, ערמוני מים, יין סיני ופלפל חריף. (נראה כי היין הסיני מככב בתפריט). המנה טעימה, והזכירה לי הן במראה והן בטעם את האוכל הסיני הישראלי שהיה נהוג כאן בשנות ה-80-90.

מהתפריט הרגיל טעמנו גם Shiny Noodlesנודלס עם סלמון צרוב על הגריל – מנה נפלאה. פשוט כך! הדג היה עשוי היטב, קריספי מבחוץ ועסיסי מבפנים. כל כך נהניתי ממנו. הנודלס (אטריות ביצים) שהוקפצו בווק יחד עם סלרי, זוקיני, פלפלים אדומים וכרישה בקרם קוקוס וקארי מוזהב, היו טעימות, מתובלות היטב והמנה חוסלה.



פלטת סושי
שהוגשה לשולחננו היתה מהמשובחות שטעמנו לאחרונה. (הגדרה של הנסיכה שלי).
הסלמון טרי, מה שבא לידי ביטוי במיוחד בפרח הסשימי. הטונה האדומה טעימה ובשרנית. הירקות פריכים – סימן לטריות. מעבר לחומרי הגלם הטובים גם הביצוע והשילובים היו מוצלחים. מומלץ!

לקינוח לא היה לנו מקום, אבל לא יכולתי לוותר על לטעום את ״אגוז הקוקוס״. זהו סורבה קוקוס מתוק מצופה בפקאנים סיניים קצוצים ברוטב טופי. קינוח מצוין, שהיווה חוויה לעין ולחך!

מבחינתי, ריבר היא מסעדה לאנשים שאוהבים לעשות שמח, לדבר בקול רם, לצחוק, לחלוק מנות וחוויות משותפות. מסעדה שמתאימה לארוחות משפחתיות עם ילדים, לארוחות שיתופיות (קונספט של sharing) שנפוץ כל כך במקומותינו.

זו איננה מסעדת שף ולכן לא מדדתי אותה בפרמטרים של מסעדת שף.
ריבר היא מסעדה של כיף.

נתראה בפסטיבל הבא. בחודשים מרץ-אפריל – וייטנאם!

לפרטים נוספים: www.river-bar.co.il. *6969

בתיאבון!
חיים וטעים!

בהזדמנות זו אני מזמינה אתכם לסמן ״עקבו אחרי״ ע"י לחיצה בצד שמאל למעלה, לקבלת עדכונים בכל פעם שאעלה פוסט חדש.

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.