הבלוג של אור קריבוס

orkrybus34

שנתיים לפני משבר גיל ה 40, אמא לשתיים. אוהבת את המיוחד, השונה, השפיצי... מלווה עסקים קטנים בבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת, מומחית לבידול עסקים, מומחית בהכנת בולוניז, מומחית בלישון שנ"צ, מומחית בלדבר ואז לחשוב.. כנסו לבלוג... +עוד

שנתיים לפני משבר גיל ה 40, אמא לשתיים. אוהבת את המיוחד, השונה, השפיצי... מלווה עסקים קטנים בבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת, מומחית לבידול עסקים, מומחית בהכנת בולוניז, מומחית בלישון שנ"צ, מומחית בלדבר ואז לחשוב.. כנסו לבלוג שלי וגם לאתר הפוקסייה שלי: www.hamaznika.co.il

עדכונים:

פוסטים: 44

החל מיולי 2014

עסק קטן בין אם בתחילת דרכו ובין אם נמצא על הכביש לא מעט עסוק רוב רובו בשיווק.

ישנן פלטפורמות רבות לשיווק העסק, והבחירה בפלטפורמה הנכונה תלויה בדבר אחד בלבד – איפה הקהל של העסק נמצא.

רבים הם העסקים אשר משווקים בכל מקום, מבזבזים המון המון כסף ומשאבים יקרים (זמן) במקומות בהם הקהל שלהם כלל לא נמצא.

שיווק העסק מצריך לא מעט השקעה כספית אך ניתן לעשות זאת גם בחינם. כן, כן,  בחינם לגמרי ועדיין להגיע לקהל המדוייק של העסק.

איך משווקים עסק בחינם?

1. פייסבוק – עמוד עסקי – בין אם הקהל של העסק נמצא בפייסבוק או לאו, עמוד עסקי פעיל הוא must עבור עסקים. שני פוסטים לפחות בשבוע ובהם ערך משמעותי ללקוחות מפיצים את הבשורה הייחודית של העסק לקהל שלו.  יש להקפיד שהפוסטים יכללו בעיקר תוכן ופחות מכירה, ניתן לשזור הנעה לפעולה מכירתית בגוף הטקסט אך מומלץ לייחד פוסטים רק עבור תוכן ערכי אינפורמטיבי.

2. פייסבוק – עמוד פרטי – החשיפה בעמוד הפרטי גבוהה משמעותית מהפרופיל העסקי ולכן חשוב להשתמש גם בפלטפורמה זו לשיווק העסק. בשונה מהשיווק בפרופיל העסקי, בעמוד הפרטי חשוב שהשיווק יהיה מעורר אהדה, מתובל במילים אישיות ולא מכירתי.

3. פייסבוק – קבוצות – הדרך הנכונה לשווק את העסק בקבוצות היא יצירת יחסי אמון עם החברים בקבוצה. על מנת ליצור יחסי אמון חשוב שבעל העסק יהיה פעיל בה, ישאל שאלות, יצור אינטראקציה עם שאר חברי הקבוצה ולא ינסה למכור. כאשר נשאלת שאלה שבעל העסק יכול לענות ולהציע את שירותיו גם אז הדרך תיעשה בצורה עדינה בשימוש במילים כמו: “מנסיוני..”, “אני נתקל בזה אצלי לא מעט…” ולא בצורה בוטה שתעורר אנטי אצל שאר חברי הקבוצה.

4. בלוג חינם – גוגל מבוסס על תוכן ומקדם אתרים ובלוגים עתירי תוכן ולכן, על מנת שהתוכן של העסק יופיע בעמוד הראשון או השני, חשוב להפיץ את הבשורה באמצעות תוכן בגוגל. ישנן פלטפורמות שונות לשיתוף תכנים, ללא עלות, לדוגמא בלוג זה המפורסם ב”סלונה” אחת מפלטפורמות הבלוגים המקודמות ביותר.

5. אתרי תוכן ברשת- אתרי תוכן כשמם כן הם – מבוססי תוכן. על בעל העסק למצוא את האתרים הפונים אל קהל היעד שלו ולהציע תוכן מקורי שלו. אתרי תוכן משוועים לתוכן מקורי ועדכני ועל כן ישמחו לקבל כל תוכן בעל ערך הפונה אל קהל היעד שלהם. התוכן שיפורסם באתרים הללו אינו שיווקי כי אם אינפורמטיבי. השיווק של העסק ייעשה באמצעות חתימה בתחתית המאמר/כתבה עם  לינק לאתר/ פייסבוק/ בלוג העסק.

6. צילום וידאו – המטרה של וידאו שיווקי הוא להראות לקהל הלקוחות של העסק מי נמצא מהצד השני, עם מי הם “מדברים”. ישנה חשיבות מכרעת בהכרות עם בעל העסק ווידאו עושה עבודה נפלאה עבור זה. צלמו סרטונים קצרצרים מבוססי תוכן, ותרו על תפאורה מפונפנת ולבוש מהודק. יש לכם מה להגיד- פשוט תגידו. הקהל שלכם רוצה לראות אתכם.

7. תמונות מהשטח – הראו לקהל שלכם את הפעילות שלכם. בין אם אתם בסדנא / הרצאה / סיור עסקי – צלמו והעלו תמונות לפלפטורמות השיווקיות שלכם – הראו פעילות כל הזמן.

8. כנסים וארועים – דרך מצויינת לבעל עסק להכיר מקרוב את הלקוחות שלו היא לפגוש אותם בכנסים או ארועים בהם הקהל שלו נמצא. באמצעות מינגלינג נעים, סמול טוק לא מחייב ושיחה קלילה ניתן להכיר לא מעט לקוחות שישמעו בפעם הראשונה על העסק ויהפכו לפוטנצייאליים.

9. שיתופי פעולה – אחת הדרכים הטובות ביותר לשיווק העסק היא באמצעות שיתופי פעולה ליצירת one stop shop עבור הלקוחות שלכם. עולם התוכן של הקהל שלכם עתיר עניין וצרכים.  אתרו את העסקים המספקים שירותים או מוצרים לקהל היעד שלכם ושתפו איתם פעולה ליצירת מוצרים ושירותים הוליסטיים, משלימים. שיתופי פעולה שו דרך מצויינת להפנות לקוחות מעסק לעסק ולהקחיב את הקהל שעד כה לא שמע עליכם.

10.שימור לקוח – לעולם אל תפסיקו להתענין בלקוחות שלכם גם לאחר סיום העבודה עימם. באמצעות סמס, טלפון, מייל שאלו לשלומם והאם זקוקים להתייעצות או דבר מה יבטיח את הישארותם לקוחות שלכם לאורך זמן והם יהפכו לשגרירים שלכם שיפיצו עבורכם את הבשורה.

 

ישנן עוד שלל דרכים לשיווק חינם של העסק בין אם ברשת או מחוצה לה, אך עשרת הדרכים האלו יבטיחו עבור העסק תשתית שיווקית טובה ומבוססת.

עסק ללא שיווק אינו עסק. יש להקפיד לשווק תדיר בין אם בחינם ובין אם בתשלום על מנת להגיע אל הלקוחות המדוייקים.

 

לתוכן חינם נוסף עבור העסק שלכם הכנסו לכאן

 

אור קריבוס

ייעוץ אסטרטגי שיווקי, מומחית לבידול עסקים

לקבלת מדריך מתנה לבידול העסק

בקרו אותי בפייסליפט

לאתר המזניקה

054-4413422

 

 

עוד מהבלוג של אור קריבוס

איך הייתי רוצה לעשות הון מהתחת שלי... ועוד רעיונות מה לעשות כשלא בא לי...

יש ימים כאלה, שפשוט לא בא לי! לא בא לי לעשות כלום! יש לי בראש הר של משימות וכוונות טובות אבל משום מה, לא בא לי להוציא אותם החוצה. פשוט כלום לא יוצא. לא מצליחה לחשוב בבהירות, לא מצליחה ליצור, לא מצליחה לחשוב כמו שצריך. כל דבר...

אני פותחת בלוג! למה? אוףףף יש לי כל כך הרבה מה להגיד...

אני מדברת המון... אני שומעת מילה מהצד השני וכבר יודעת מה אני עומדת להגיד בעוד 3 דקות... אני מדברת ממש ממש מהר.. אני מסבירה את זה בזה שאני חושבת מהר :) תזרקו לי רעיון- תוך רגע אדע למי להפנות, מי יכול להיות שותף, איך כדאי לעשות...

תגובות

פורסם לפני 6 years
תצוגה מקדימה

אמא? נצלי את חופשת הלידה לקידום האישי והמקצועי שלך!

מזל טוב, את אמא. נראה כאילו הכל עוצר מלכת וכל מה שמעניין אותך הוא לדאוג לתינוקך. נכנסת לתפקיד חדש, אף אחד לא הכין אותך לתקופה הזו, זו את והוא (או היא). מהר מאוד תגלי שטיפול בתינוק אכן גוזל ממך המון אנרגיות ונראה שאין לך מקום...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה