הבלוג של אור קריבוס

orkrybus34

שנתיים לפני משבר גיל ה 40, אמא לשתיים. אוהבת את המיוחד, השונה, השפיצי... מלווה עסקים קטנים בבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת, מומחית לבידול עסקים, מומחית בהכנת בולוניז, מומחית בלישון שנ"צ, מומחית בלדבר ואז לחשוב.. כנסו לבלוג... +עוד

שנתיים לפני משבר גיל ה 40, אמא לשתיים. אוהבת את המיוחד, השונה, השפיצי... מלווה עסקים קטנים בבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת, מומחית לבידול עסקים, מומחית בהכנת בולוניז, מומחית בלישון שנ"צ, מומחית בלדבר ואז לחשוב.. כנסו לבלוג שלי וגם לאתר הפוקסייה שלי: www.hamaznika.co.il

עדכונים:

פוסטים: 44

החל מיולי 2014

כדי להצליח למכור את השירות או המוצר שלנו, עלינו להבין את הפסיכולוגיה של הלקוחות שלנו. כשאתם קוראים את הפוסט הנוכחי, שימו את עצמכן בנעליים של הלקוחות שלכם. מייד תבינו כמה זה נכון…

08/04/2015

איך הלקוחות שלנו חושבים?

מה גורם להם לרכוש מאיתנו את המוצר או השירות שלנו?

כדי להצליח בהעברת המסר ולגרום ללקוח שמולינו לקנות מאיתנו, אנחנו פשוט צריכים להבין את הפסיכולוגיה שמניעה אותו.

הפסיכולוגיה של הלקוח שלך היא הפסיכולוגיה שלך. כולנו צרכני שירות ומוצרים. החל מקנייה שגרתית בסופר וכלה בשירותים יקרים במיוחד. ששת הנקודות שאציג כאן זהות לכולנו. אז כשאת מוכרת את השירות או המוצר שלך ללקוח העומד מולך, הכניסי עצמך לנעליים שלו והביני איך לעשות זאת בקלות:

 

f7af78ec95fdb7f148716a6a3a3dabcb

1. הדבר הראשון שאותו אני רוצה לשים בראש הוא האוטוריטה שלך, המומחיות שלך. מה תעדיפי? ללכת לרופא כללי לטיפול בכאב הגב שלך או לרופא מומחה לכאבי גב? כך גם הלקוח שלך, מעדיף ללכת למי שמומחה בכאב שלו, בבעיה שלו מאשר “עוד” איש מקצוע שמטפל “גם” בכאבי גב אבל בעוד שלל תחומים.  כאשר את בעלת התמחות, מומחיות, נוצרת העדפה ברורה ברכישת השירות או המוצר ממך מאשר מי שאינו מומחה. פתחי לעצמך מומחיות. איך? בחרי נישה, תת התמחות ואל “תשווקי” או “תמכרי ” לכולם, מה שיתפוס. תמקדי את קהל היעד שלך.

2. אנחנו נוטים לרכוש יותר מאנשים שאנחנו חשים עימם הזדהות ואנחנו מחבבים אותם- חישבי על שירות או מוצר שרכשת לאחרונה. האם רכשת אותו ממישהו שגרם לך לחבב אותו? האם התפתחתה בינכם שיחה ונוצר איזה “קליק”? האם הרגשת שהוא מדבר ב”שפה” שלך? הלקוח שלך בדיוק כמוך, כשהוא מגיע אלייך, הוא רוצה להרגיש שאת מזדהה איתו, שיש לך איתו “חיבור” שאת “מבינה” אותו. שדרי פתיחות מול הלקוח שלך, היי נדיבה, שתפי אותו בסיפור אישי שלך. גרמי לו לחשוב שאת “בדיוק כמוהו”.

3. רוב האנשים שאני מכירה והמעגלים הסובבים סביבי הם אנשים די אדיבים. אם אני מבקשת טובה או עזרה, רובם ככולם מוכנים לסייע לי. אני כמובן, מחזירה באותה מידה ולעיתים אף יותר. כאשר אנחנו עוזרים למישהו, הוא ניאות לעזור לנו בחזרה. חישבי על סיטואציה בה עזרת לחברה או למכר באמצעות הידע המקצועי שלך. כך, סתם “על הדרך”. אותה חברה או מכר שסייעת להם ישמחו להחזיר לך באותו מטבע. אותו הדבר עם לקוחות. נאמר ומישהי התייעצה איתך בפייסבוק בתחום ההתמחות שלך. שאלה שאלה קטנה ואת עזרת לה עם טיפ קטן שעורר אצלה שינוי. אותה “חברת פייסבוק” תזכור אותך לטובה ואולי אף תרכוש ממך את השירות או המוצר שאת מציעה. גם אם לא, היא תשמח לספר עלייך לחברות שלה ולמעגלים סביבה כאשר תעלה שאלה הקשורה לתחום ההתמחות שלך. זהו עיקרון ההדדיות: עזור לי ואעזור לך. 

4. רובינו רוצים להיות משוייכים לקהילה. אנחנו אוהבים להיות סביב אנשים כמונו, לקבל “אישור”. זהו עקרון “הוכחה חברתית”. כאשר אנחנו מוכרים מוצר או שירות, עלינו להדגיש כיצד אותו מוצר או שירות עזר ללקוחות עבר או קיימים שלנו. למרות שישנם לא מעט שאוהבים להיות שונים, מחוץ לנורמה ולא “להיות כמו כולם” רובינו בסופו של דבר כן דומים. ועל כן, כאשר את מציעה שירות או מוצר, “הוכיחי” כיצד הם עזרו לאנשים נוספים שרכשו ממך את העזרה עבורם. הראי ללקוח שעומד מולך כיצד הוא נכנס ל “מעגל” של אנשים כמוהו.

5. לכולנו ישנם חלומות ורצונות כיצד היינו רוצים להיות, להיראות, להתנהג. אנחנו נוהרים רבות אחר מקומות בהם אנחנו מתקרבים ואף מצליחים להגשים את החלומות שלנו. אם תצליחי להראות ללקוח שלך כיצד באמצעות שירות או מוצר שלך הוא יצליח להגשים או להתקרב למימוש החלום שלו, הצלחת! הלקוח מגיע אלייך עם סוג של כאב שהוא רוצה לפתור, סוג של חלום שהוא רוצה לממש. כל שעלייך לעשות הוא “להזיז” את הדימוי שהוא מצוי בו לאן שהוא רוצה להגיע. זהו עקרון ה”התאמה”- להתאים למקום בו אני רוצה להיות.

6. מכירה את כל המבצעים האלה: “מבצע חסר תקדים רק עד XXX” וכולם רצים לחנות גם אם הם בכלל לא צריכים את אותו מוצר. אבל זה עובד. אם את מציעה סדנא או מקומות אחרונים בהרצאה צייני את מועד סיום ההרשמה, צייני את מספר המקומות הנותרים, הדגישי כי הדבר שאת מציעה לא יחזור על עצמו. נכון, זו שיטת מכירה מעצבנת וכולנו לא מחבבים אותה במיוחד, גם אני לא. אבל הי, זה עובד! הראי את החוסר, אנשים לא רוצים לפספס!

לסיכום, כדי להכנס לראש של הלקוח ולהבין מה הוא באמת רוצה או צריך, עלינו להבין את הפסיכולוגיה של הלקוח שלנו.

אם תיכנסי רגע לנעליו של אותו לקוח, תגלי שגם את פועלת באותה דרך בדיוק.

הביני מה מעורר אותו ועני לו על ה”שאלות” שיגרמו לו לטוס ישר אלייך…

בהצלחה

 

אור קריבוס ליאון- המזניקה

ייעוץ עסקי בעולם הורות

054-4413422

הכנסי לבקר אותי:

המזניקה

עוד מהבלוג של אור קריבוס

איך הייתי רוצה לעשות הון מהתחת שלי... ועוד רעיונות מה לעשות כשלא בא לי...

יש ימים כאלה, שפשוט לא בא לי! לא בא לי לעשות כלום! יש לי בראש הר של משימות וכוונות טובות אבל משום מה, לא בא לי להוציא אותם החוצה. פשוט כלום לא יוצא. לא מצליחה לחשוב בבהירות, לא מצליחה ליצור, לא מצליחה לחשוב כמו שצריך. כל דבר...

אני פותחת בלוג! למה? אוףףף יש לי כל כך הרבה מה להגיד...

אני מדברת המון... אני שומעת מילה מהצד השני וכבר יודעת מה אני עומדת להגיד בעוד 3 דקות... אני מדברת ממש ממש מהר.. אני מסבירה את זה בזה שאני חושבת מהר :) תזרקו לי רעיון- תוך רגע אדע למי להפנות, מי יכול להיות שותף, איך כדאי לעשות...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

אמא? נצלי את חופשת הלידה לקידום האישי והמקצועי שלך!

מזל טוב, את אמא. נראה כאילו הכל עוצר מלכת וכל מה שמעניין אותך הוא לדאוג לתינוקך. נכנסת לתפקיד חדש, אף אחד לא הכין אותך לתקופה הזו, זו את והוא (או היא). מהר מאוד תגלי שטיפול בתינוק אכן גוזל ממך המון אנרגיות ונראה שאין לך מקום...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה