הבלוג של מיכל ברטוב

Organizer

עובדת במשרה מלאה, אמא לשני בנים קטנים ואנרגטיים, נשואה באושר לדב גדול ורחב לב. חושבת, קוראת, כותבת וגולשת באינטרנט. מנסה לאזן בין קריירה למשפחה, לא תמיד בהצלחה..

עדכונים:

פוסטים: 4

החל מספטמבר 2010

השבוע קיבלתי שיעור קטן בכיבוי שריפות.

מי שמכיר אותי יודע שהמשרד שלי מתוקתק עד לפרט האחרון. כל מייל שנכנס לתיבת הדואר נפתח, נקרא, מתויג, מטופל ומתויק מייד. יש רשימות נושאים לטיפול מיידי ויש לטיפול אחרי המיידי. יש דברים שאגיע אליהם רק אחרי כמה ימים אבל הם נמצאים ברשימה ואין מצב שאפספס אותם – כל עוד אני בודקת את הרשימה.

הבן שלי היה צריך לקנות קלסר קשיח עם חוצצים לשיעור אנגלית בבית הספר. (אגב – מדוע הפריט הזה לא הופיע ברשימת הקניות שקיבלנו לפני תחילת שנת הלימודים??!!). קיבלנו פתק הביתה. אחרי יומיים הגיעה גם הודעה במייל. המטלה נכנסה מייד לרשימת המטלות. הרשימה צמודה אלי 24/7 (היא מסונכרנת בין הטלפון, המחשב והלפטופ).

כל היעילות הזאת לא מנעה מאיתנו לקום מוקדם באותו בוקר על מנת לעבור בחנות כלי הכתיבה לפני תחילת הלימודים.הכיצד, אתם שואלים? הרי זה הופיע ברשימת המטלות שלך!

נכון, מודה. שכחתי. הייתי עסוקה בלטפל בדברים דחופים יותר. כשההתראה קפצה ביטלתי אותה משום שבאותה דקה רשמתי התראה אחרת לפרוייקט חשוב במשרד. החלון הקופץ הפריע לי לעבוד וסגרתי אותו.

דייויד אלן, הגורו שכתב את התורה “Getting Things Done” מסביר מה מונע מאיתנו להיות פרודוקטיביים יותר:

חמישה דברים עוצרים אותנו מלהיות יעילים: אנחנו שומרים “דברים” בראש שלנו; אנחנו לא מחליטים מה עלינו לעשות בנוגע לדברים שאנחנו יודעים שעלינו לטפל בהם; אנחנו לא מסדרים את המטלות שלנו והחומר הנלווה בקטגוריות פונקציונליות; אנחנו לא מחזיקים ומתחזקים באופן קבוע רשימות של ההתחייבויות שלנו; ולבסוף, אנחנו מבזבזים אנרגיה ומשאבים בכך שאנחנו נותנים לדברים הדחופים ביותר לנהל לנו את הזמן בתקוה שזה הדבר הנכון לעשות.

אז נכון, כשהמטלה לקנות את הקלסר נכנסה היא לא היתה הדבר הדחוף ביותר לעשות באותו יום. גם לא למחרת. אחרי יומיים הרשימה של הנושאים הדחופים כבר היתה ארוכה יותר. ובגלל כל השריפות שהיה עלי לכבות שכחתי את המטלה הפשוטה הזאת, שבסופו של דבר הפכה לשריפה בעצמה. למדנו את הלקח (ואת העובדה שחנות כלי הכתיבה פתוחה כבר בשבע וחצי..).

והשיעור להיום – אל תתנו לשריפות לנהל לכם את הזמן. נהלו אתם את היום שלכם. קחו כמה דקות מדי יום ורצוי לפחות שעה אחת בסוף השבוע, עברו על הרשימות שלכם, על היומן, ההתראות שכתבתם והמיילים שלכם, וקיבעו לעצמכם את סדר היום האמיתי. פעלו מתוך תכנון ולא מתוך תגובה.

אל תתנו למטלה פשוטה של היום להפוך לשריפה של מחר.

עוד מהבלוג של מיכל ברטוב

שנה חדשה - התחלות חדשות

תחילת השנה העברית מסמלת עבור רבים מאיתנו נקודת פתיחה הן בהיבט האישי והן בהיבט המקצועי. כל ילד יודע כמה כיף בשבוע הראשון ללימודים. הוא יכול להשוויץ בילקוט החדש בפני החברים לכיתה, לפתוח מחברת חדשה ולכתוב בעמוד הראשון,...

תגובות

פורסם לפני 9 years

3 טיפים לאזרחות דיגיטלית נבונה

במסגרת ההחלטות לשינוי עם תחילתה של שנה חדשה, הנה כמה טיפים לעמיתיי הדיגיטליים: שימוש מושכל ברשימות תפוצה קיבלת מייל ואת רוצה להשיב עליו או להעבירו הלאה. המתיני רגע עם ההקלקה. האם באמת כל מי שמופיע ברשימת התפוצה אכן...

תגובות

פורסם לפני 9 years

חמשת הכללים לכתיבת מיילים עסקיים

לקראת סוף "עונת החגים" והחזרה לשיגרה במשרד קיבצתי חמישה כללים לכתיבה נכונה של מייל עסקי שיעשו את החיים שלכן, ושל הממוענים שלכן, הרבה יותר קלים. כותרת עניינית ומדויקת עומס המידע המגיע אלינו מדי יום שובר שיאים חדשים...

תגובות

פורסם לפני 9 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה