הבלוג של אורן בן-יוסף

orenby

ארגונאוט. מנהל פיתוח ועמית מחקר במרכז לעסקים והשקעות חברתיות במכללה למנהל.

עדכונים:

פוסטים: 6

החל ממאי 2018

״אז מה תקנה אם אתן לך דולר אחד ?״ שאל אותי מייק
״דולר אחד ? תרומה של דולר אחד…״ חשתי מבוכה. ״תרומה של דולר ?״
״מה הבעיה?״ שאל מייק, ״אתה לא רוצה את הדולר שלי ? ״
״אני רוצה, בטח! רק חשבתי ש… אתה יודע דולר זה…״ גימגמתי.
״ אם הדולר האחד שלי לא נראה לך״ קטע אותי מייק, ״לעולם לא אתן לך 100 אלף כאלה.״

https://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Un_dollar_us.jpg

מה אעשה עם דולר אחד ? – מקור: ויקיפדיה

לשמחתי השיחה הזו לא התנהלה עם תורם, אלא במסגרת סדנת סימולציה לגיוס כספים שעברתי בכנס בארצות הברית.
השיעור הזה, ״מה תקנה בתרומה של דולר אחד ?״ הוא אחד השיעורים החשובים שעברתי בגיוס כספים, ולמען האמת זה שיעור חשוב לכל מנהל עסק, עמותה או מיזם חברתי. כל דולר של משקיע או של תורם נחשב, והם רוצים לדעת שאנחנו יודעים, מה נעשה בדיוק עם הכסף ? למה או למי הוא מיועד ? איזה השפעה תהיה לו ? מה האימפקט (מילה מאוד חשובה) של הכסף שיגיע ?

כל משקיע, וכל תורם של כל סכום – חשוב.  גיוס של 1,000 ש״ח מ׳אדם מן הישוב׳ היא עבורו ויתור גדול יותר מאשר 100 אלף לעשיר מופלג. אז מה צריך כדי לקבל תמיכה כספית ממישהו ?

קודם כל, לדעת להשתדל לדעת מי עומד מולך, מה מעניין אותו ? מה חשוב לו ? לנסות להכיר אותו ולדעת כיצד לתקשר איתו ברמה הבין-אישית. במי ובמה הוא תמך בעבר ? האם יש קו מאפיין לפרוייקטים בהם תמך ? כך נוכל לנסות למקד את ההצעה או הבקשה שלנו שלנו לתחום שעשוי יותר להתאים לו.
כדאי לדעת כמה שיותר על היקף כספי שהוא נתן בעבר לפרוייקטים  דומים, כך נדע באיזה היקף של פרוייקט או תרומה אפשר לעניין אותו.

ומה צריך להכין ? כדאי להיות מוכנים עם ״נאום המעלית״ שלנו, בכל זמן, בכל מצב, ולהיות מסוגלים לבצע את  ה״מכירה״ שלנו. מה המשימה המרכזית ? מה אנחנו עושים ? למה זה חשוב ?
ממוקד, קצר, ממש קצר. חצי דקה עד דקה. מתגברים על הפיתוי לספר את כל הסיפור, ומתמקדים רק בעיקר, ומנסים לא להתפתות ל״מכירת יתר״.
ואז מסתכלים למי שמולנו בעיניים ומנסים לשמוע את ה״גלינג״ המעלית הגיעה.
אם היינו ברורים – הכדור יעבור לצד השני. אם הצלחנו, אז תתחיל שיחה, עם שאלות, עם הזדמנות לספר ולשמוע סיפורים ולתת עוד פרטים, וזו תהייה ההזדמנות הכי טובה שלנו להשלים את המסגרת.
ואם הכל הלך כמו שצריך – זה הזמן לבקש. בקול ברור, באופן מוגדר – ״אנחנו צרכים את עזרתך ״ – ולבקש מה שרצינו, עדיף באופן שישאיר מקום לסגת באלגנטיות אבל, באופן . ברור ופשוט . ״אנחנו צרכים את התמיכה שלך, ל….. ורצינו לדעת איך תוכל לעזור לנו״ ולקוות . אם הוא שואל – ״מה צריך או כמה״ סימן שהצלחנו. אם הוא מתחיל לתת עצות – זה לא עבד.
אחר כך מתחיל החלק המסובך. שבו צריך לנסות לקלוע לסכום הנכון, ואחר כך מתחיל התהליך המסובך של לסגור את כל הפרטים.

אבל על זה בפעם אחרת.

עוד מהבלוג של אורן בן-יוסף

מה פתאום בלוג ?

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי! השבוע התחלתי ללוות קורס שנקרא "מקימות עסק חברתי" אשר נוצר כשיתוף פעולה של קרן דואליס להשקעות חברתיות, סלונה, המרכז לעסקים והשקעות חברתיו במכללה למנהל (בו אני עובד) וקבוצת יזמיות. הקורס נועד...

תגובות

פורסם לפני 1 year
תצוגה מקדימה

לב חברתי ראש עסקי

ממש כאשר התחלתי לעבוד בגן הבוטני, בשבועות הראשונים לעבודתי, הוזמנתי לפגישה עם מי שהיה אז היו״ר של הגן, מר מנדל קפלן ז״ל שהיה איש עסקים, תעשיין , פילנטרופ ומנהיג אמיתי בעולם היהודי. הוא כיהן אז כנשיא קרן היסוד ויו"ר חבר...

תצוגה מקדימה

אבא, במה אתה עובד ?

"אבא", שאל אותי הבן הצעיר, "מה אתה עושה בעבודה שלך" ? . אז אחרי שגמגמתי, וניסיתי לתת כותרות מוכרות שאינני בהכרח מתחבר אליהן , החלטתי ללכת עם האמת הפנימית שלי ולהתוודות. "אני ארגונאוט!", באמרתי גאווה מהולה בחשש, צופה את המשך...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה