אוונגרד – תפריט ספיישל

בחורה עם מחשב נייד

ציפור קטנה לחשה לי כי מסעדת אוונגרד הידועה מרמת החיל משיקה תפריט ספיישל. אז ברור שנבוא לטעום!
למי שלא מכיר (בטח יש כמה בודדים כאלה 🙂 ), אתן כמה מילות רקע: אוונגרד היא מסעדת בשרים ותיקה, המגישה מנות ענקיות בסגנון דיינר אמריקאי. את קירות המסעדה מקשטים פריטי וינטג׳ המשולבים בין מסכי הפלזמה הענקיים המשדרים משחקי ספורט מרחבי העולם.

המסעדה ידועה בסטייקים שלה, ההמבורגרים המעולים, הצ׳יפס האמיתי המשובח, חלת הבצל ועוד כמה מנות מנצחות.
יום שישי בערב, המלך יצא להגן על ממלכתו בעוד מירוץ אופניים של הגרנד פונדו לגרנד קניון או למכתש רמון (זה דומה, לא?) ואני הזמנתי את אמי לארוחת ערב.
זמן איכות עם אמא זה אחד הדברים שאני כל כך אוהבת, במיוחד שאין הרבה מזה.
הכוונה לזמן נטו. אחת על אחת, בלי לדבר על בדיקות, רופאים, סידורים, לוגיסטיקות, ביטוח לאומי או קניות.

הגענו למסעדה. כשהושיבו אותנו, הניחו על השולחן סלסלת פופקורן, ככה לנשנושים. פופקורן זה כידוע ממכר רשמי, כך שהתאפקנו לא לחסל את זה, כדי לשמור מקום לאוכל האמיתי.

למנות הראשונות הזמנו מתפריט הספיישל: 

הר של רוסטביף – כשמה כן היא: המון פרוסות של סינטה שנכבשה בתבלינים, חרדל ויין אדום. שהוגשו על גבי מחבת לוהטת עם רוטב טריאקי ולחם הבית. (מחיר המנה 58 ₪)
קרסטי סלמון- פרוסות דקות של דג סלמון טרי שנכבש בסויה וסילאן, מצופה בתערובת של זרעי כוסברה וגרגרי חרדל. המנה הוגשה עם צנצנת של סלט אבוקדו טרי, עגבניות שרי, עלי מיקרו ויוגורט עיזים. (מחיר המנה 52 ₪)
למנות עיקריות רצינו לטעום את שיפוד הבשר 400 גרם של -3 סוגי בשר: פילה בקר, אנטריקוט וסינטה. לצערנו עוד לפני שהספקנו להזמין, הגיע מנהל המסעדה ולחש למלצרית שהמנה בדיוק אזלה.
לכן הזמנו מהתפריט הרגיל: סטייק אנטריקוט 300 גרם, שהיה טעים להפליא, והזכיר לי, לראשונה, את טעמם של הסטייקים שאכלתי בארגנטינה. טעם עז של בשר עשיר בברזל, ועשוי בדרגת מידיום אמיתית, צרוב מבחוץ וורוד בפנים (אך לא מדמם!) 

מנת בשר נוספת שהוזמנה היתה מדליוני פילה. מנה ענקית 280 גרם של בשר נטו, שהיתה נהדרת, רכה ונימוחה כמו שרק בשר פילה יכול להיות.

לתוספות קיבלנו סלט ירוק עם גרנולה ופירה טעים. המנות היו כל כך גדולות כך שלא נגענו בתוספות.

אחרי ארוחה כזו לא יכולנו בכלל לחשוב על קינוחים. אז ויתרנו (או אולי פספסנו?): בתפריט המיוחדים היה טירמיסו, שאם היה לי מקום בבטן, זו המנה שבה הייתי בוחרת.
מנה נוספת היתה צ'ורוס שהן סופגניות בסגנון ספרדי. שאינני נוהגת לאכול.

בתפריט הספיישלים יש גם קדירת מולים של קילו שלם (מנה ענקית, שהייתי חושבת שכדאי להזמין רק אם חולקים אותה יחד מספר סועדים).
מנת הדג בתפריט המיוחד היא צמד שיפודי סלמון וירקות: אחד במרינדת טריאקי, השני במרינדת מיסו הדרים, מוגש על לקט ירקות מאודים. (שמחירה 102 ₪)

מה שלא פחות חשוב באוונגרד זה השירות הנפלא. בעיני אם המלצרים חייכניים, קשובים וחרוצים זה מבטיח שהארוחה תהיה טובה! כאן היה שילוב של אוכל טעים ושירות מצוין. 

אני ממליצה!

אוונגרד, רחוב הברזל 3 תל אביב

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.