הבלוג של Olivs

עולם חדש

החיים נותנים לך אינטרנט אז תעשה מזה לימונדה

החל מיוני 2011

המסעדה בה’ הידיעה שגילינו ברמת הגולן התגלתה כאחת המסעדות הטובות שהייתי בהם בארץ המשקיפה על הרי הגולן הירוקים והמסתוריים בקיץ הישראלי…

27/07/2011

ישנם כמה דברים שהייתי שמחה לדעת לפני שנסענו למלון רימונים בנווה אטיב ברמת הגולן ולא הצלחתי למצוא באינטרנט אז אני כותבת לכם במקרה ויתחשק לכם להצפין אבל ממש להצפין.

נתחיל במיקום – נסענו למלון רימונים בנווה אטיב ברמת הגולן. המקום הוא מאוד גבוה אבל מאוד כל הדרך באוטו עצמתי עיניים כדי לא לראות את הגבהים עד שהתרגלתי כמובן. נווה אטיב הוא כפר נופש הממוקם לצד החרמון משקיף אל הרי הגולן, גם בקיץ המזג אוויר נהדר, קריר בערב ובבוקר וחמים במהלך היום. אין מה לעשות שם יותר מדי בערב, גם משום שהיינו על פסגה וגם משום שהמקומות הקרובים הם נמרוד ומג’דל – א שמס וגם הם במרחק נסיעה של כ-30 דקות. אז לכן כדאי להצטייד בסרטים, קלפים ואוכל לנשנוש במקרה ולא בא לכם על נסיעה למסעדה.

כך גם לגבי אוכל, אם הייתי מפספסת את הארוחה במלון הייתי תקועה, כי המסעדה הקרובה היא מסעדת קדירת המכשפה והחלבן וזהו.

אז בערב כיוון שלא לקחנו ארוחה מהמלון הלכנו למכשפה, באמת מקום מיוחד עם אווירה נהדרת שלא הייתי מפספסת, ברקע יש מן מוסיקה הזויה שנשמעת כמו לחשוש מכשפות וכל המקום מלא מכשפות קטנות תוצרת יד וחוץ מזה המקום ממוקם בפסגת הר מבודד ופסטורלי. אז מה היה לנו? פתיח לחם מתוצרת הבית עם זיתים מקומיים ושמן זית וחומץ בלסמי.
ההתחלה הייתה מעולה ומזהירה חשבנו שהגענו למסעדת גורמה אמתית, גם בגלל טעמם המיוחד של הזיתים וגם בגלל הלחם הטעים, יש להזכיר כי מדובר במסעדת גורמה לא זולה, למנה העיקרית לקחנו מיני קדירת פטריות שמפיניון ופורטובלו מבושלות ביין לבן, שמנת ועשבי תיבול מוקרמות בגבינת עיזים קשה 58 ש”ח, ובעלי לקח את ‘קדירת מכשפת ההרים מהצפון’ עופיון בשמפניה ופטריות חורש בתוספת פירה 84 ₪. המנות הוגשו מהר מדי מה שגרם לי לתמוה אודות הטריות שלהן, הפטריות שלי היו לא משהו והעופיון היה טעים לדברי בעלי אבל הוא לא נפל מזה. וויתרנו על הקינוח. אבל עדיין הנוף, האווירה, הבידוד הסיפור של המסעדה שווים ביקור.

הינו במתחם קסם הגולן כמו מן ביג ברמת הגולן המשלב אטרקציות מתחם אוכל שם ביקרנו  יאת מבשלת הבירה וראינו כיצד מייצרים בירה וקיבלנו טעימות שונות של הבירה הביתית  מרמת הגולן “בזלת” עלי לציין שזו הבהירה הייתה טעימה להפליא. תוך כדי ניהול שיחה עם הברמן המקומי גילינו את המסעדה הטובה ביותר שהייתי בה בארץ לפחות. כך נזכרתי איך מגיעים למקומות הכי טובים בטיול – לשאול את המקומיים..

‘מסעדת פוקצ’ה’:

הרושם הראשוני לא היה חזק, נראית סתם מסעדה יפה במתחם ברמת הגולן ואז הגיע היין, כוסות ענקיות של יין לבן מזן גווצטרמינר (25 ₪) האהוב עלי, שכבר סידר לי את הראש לכיוון החיובי, המנות מעולות וגדולות וטריות ולא כל כך יקרות!! אני הזמנתי סלט חסה עם גבינת רוקפור ואגוזים (42 ₪) שהיה טרי להפליא עם אגוזים קלויים באופן מיוחד וגבינה כחולה מוצקה מקומית נהדרת יאמי, בעלי הזמין פיצה (43 ₪) שכאוהב פיצות מבטן אמו אני סומכת על דעתו בעינייני פיצה.
ומאמינה לו כשהוא אומר שפיצה היא טעימה, קריספית עם הרבה פטריות טריות הדגש הוא על הרבה ועל טריות לא מקופסת שימורים. חברינו הזמינו סטייק סינטה (115 ₪) כמנה ענקית ונתחי קרפצ’ו נא ברוטב בלסמי פרמזן ולימון (58 ₪) שהייתה מנה כה גדולה שיכלה להיות גם עיקרית. וכמובן הפוקצ’ה שניתנה לנו כמנת פתיחה. חצי שיכורים אי שם בהרי רמת הגולן התחלנו לנהל שיחה על תורת הקוונטים ועל יכולת המחשבה להשפיע על המציאות, עד שסגרנו את המקום, כשכל המלצרים הסוגרים את המשמרת מקשיבים לשיחתנו. התבאסנו שבמסעדה כל כך טעימה לא היה סופלה שוקולד חם עם גלידה, שזה הקינוח האהוב עלינו על כולנו אבל, מצאנו בקונדיטוריה ליד את המנה המושלמת. כך שאנו בטוחים שבפוקצ’ה אם היינו מנסים גם הקינוחים היו לפנים. אטרקציות נוספות בגולן? הנוף עצמו הוא מדהים וממלא אנרגיה טובה, יש את כפר האמנים אניעם שהוא מדהים, כל מני אמנים שפתחו את ביתם או את הסטודיו שלהם ומראים את יצירותיהם מזכיר את עין הוד בקטנה.

שיהיה לכם בכיף ובתאבון!

עוד מהבלוג של Olivs

סבא,

סבא, רציתי להגיד לך כל הרבה פעמים שאני אוהבת אותך, והצלחתי איזה פעם בטלפון להגיד לך את המשפט הכה קשה על הדרך. כבר כמה שנים הקפאתי שניות בכדי לזכור אותך ואת סבתא כשהיא עוד הייתה בחיים כי ידעתי שיום אחד לא תהיו. עכשיו, אני...

תגיות:

למה שלושת החודשים הראשונים עם תינוק לא כל כך נוראיים?

טוב אז אני אחרי שלושה חודשים של חופשת לידה, נכנסתי לחודש הרביעי ואחרי שמירת הריון של כמעט חצי שנה אני שנה כבר בבית במצטבר. בזמן הזה למדתי כמה טריקים של התמודדות, במיוחד בחופשת לידה, כי זה לא קל אבל זה לא באמת סיוט כמו...

להיות בשמירת הריון ולהשאר שפויה

בחודש השלישי נכנסתי לשמירת הריון בגלל מבנה הרחם שלי, דימומים חוזרים, וסיכון ללידה מוקדמת. הפסקתי ללכת לעבודה, נשארתי בבית ואני עדיין בבית תחת מנוחה כללית, כבר בחודש חמישי, בשבוע...