מזל טוב! קרוספיט קידס פתח תקווה חוגג שנה!!

יהלי חוגג שנה בקרוספיט, וזו הזדמנות מיוחד לכתוב על המאמנת שלו, ולמאמנת שלו. ולספר לכולם מה מיוחד כל כך בקרוספיט קידס, ולמה אני חושבת שאנחנו ברי מזל. ובעיקר – למה כן כדאי לשלוח ילדים לאימוני קרוספיט.

קרוספיט קידס פתח תקווה חוגג שנה - יהלי ואוגי
קרוספיט קידס פתח תקווה חוגג שנה - יהלי ואוגי

יהלי חוגג שנה בקרוספיט קידס. כלומר ב"חוג" קרוספיט לילדים שנמצא בבּוֹקְס (במועדון) של קרוספיט פתח תקווה. מה כל כך מיוחד בקרוספיט קידס פתח תקווה?
יש לזה תשובה אחת – אוֹגִי
זה שמהּ של המאמנת. אוֹגִי (אָגוּסְטִינַה) פְּרִילוּק.

ברור שיש המון דברים שמאפשרים את החוויה המיוחדת הזו שאנחנו חווים בקרוספיט קידס פתח תקווה: המקום, הבעלים, הצוות, האנשים. בלי כל אלו זה לא היה קורה. ולכן מן הסתם, לכולם יש חלק בהצלחה. אבל הקרוספיט קידס בפתח תקווה זה אוגי.

אני חושבת שאוגי בעצמה אולי לא לגמרי יודעת למה אנחנו כל כך מתפעלים ולמה מה שהיא עשתה כל כך מיוחד. אז אני אסביר.

קרוספיט קידס פתח תקווה חוגג שנה - לוגו
עיצוב: רונן ברלינר

ההתחלה
ביוני 2014, כשיהלי היה בן 5 ו-4 חודשים הוא הלך לראשונה לקרוספיט.
עד אז ניסיתי לקחת אותו לקפוארה, וגם למוזיקה. ובשני החוגים הללו לא הצלחתי. יהלי טוב במוסיקה. וגם בתנועת הגוף. הוא מוכשר. הוא חכם. הוא לומד מהר. מה שלא עבד שם זה הכללים. בכל החוגים שאני מכירה, ההורים צריכים להשאיר את הילד ולצאת כבר מהשיעור השני.
הבעיה עם החוגים הללו שהילד מגיע עם חבר אחד או שניים מקסימום, הוא לא מכיר את הילדים, הוא לא מכיר את המדריך, הוא לא מכיר את המקום, הוא צעיר ורך. ביישן. ואחרי 9 שעות ביום בהן הוא נמצא בגן ובצהרון בלי ההורים, הדבר האחרון שהוא רוצה זה עוד מסגרת, עוד כללים, ועוד משהו בלי אמא או אבא. כך לפחות זה היה אצלנו. ויש לי תחושה שהוא לא הילד היחיד…

אז אחרי מספר ניסיונות נטשנו, ואמרנו לעצמנו שכאשר יגדל נמצא משהו. או ננסה שוב.

אצל אוגי זה אחרת.
אוגי קודם כל פועלת בתוך סביבה לא ניטרלית. קבוצת הילדים פועלת על המזרון השחור. כשעל המזרונים הסמוכים בכתום וכחול נמצאים ההורים באימון משלהם, אימון שמתנהל ממש במקביל, ללא מחיצות. כלומר, הם נמצאים במרחק נשיקה, חיבוק, קריאת עידוד, או כל מגע אחר כפי שיידרש.
הורים שלא מתאמנים ורק מלווים את ילדיהם, עומדים, או יושבים מסביב למזרון השחור. ומצלמים… והכל בלי מחסומים, בלי קירות, בלי חלונות, בלי טלוויזיה במעגל סגור…
אוגי מאפשרת לילדים את הבטחון הנחוץ להם – ההורים שלהם. ונוכחותם של ההורים ממש לא מאיימת עליה. אלופה!

ועם זאת, אף אחד לא מפריע לה לנהל אימון כמו שצריך. אף אחד לא מתערב לה
היא יודעת בחן ובחוכמה להציב גבולות, ולהגדיר את הכללים, והכל מתנהל בדיוק כמו שהיא רוצה. והיא יודעת מה היא רוצה.

קרוספיט קידס פתח תקווה חוגג שנה - אימוני קידס

אימון או משחק?
הורים רבים מדווחים כי השנים הראשונות של חוגי הספורט נראים להם כמו משחק, שהילדים לא ממש מתאמצים שם או לומדים משהו משמעותי, הם משתוללים, מוציאים מרץ ונמצאים עם חברים. לא בקרוספיט קידס.
אצל אוגי הילדים נהנים בטירוף, את זה קל לראות על פניהם, אבל אין אימון שבו הדופק שלהם לא עולה… ושהם לא עבדו על מיומנות אחת חדשה לפחות.
החבר'ה הצעירים עובדים! מזיעים! הם לומדים, לאט לאט ובסבלנות דרכים חדשות להניע את הגוף. לעשות עמידת ראש ועמידת ידיים. להיתלות ולטפס על חבל, לקפוץ בחבל, להיתלות על מתח. לרוץ. לקפוץ. להתגלגל. והכל באחריות, בבטיחות, בכייף גדול, בסבלנות אין קץ. אוגי מפוגגת את הפחדים שלהם לאט לאט ובזהירות. וכשנרכש האמון שבין הילדים והמאמנת שלהם, אז כל דבר חדש שהיא מציעה להם, נכבש על-ידם הרבה יותר מהר.

כבר סיפרתי כאן מה זה קרוספיט, ומה עושים בקרוספיט. אתם מוזמנים להיזכר.

האם זה מסוכן?
לא. אוגי זהירה, ואחראית. ובעלת ההסמכה והידע הנדרשים, כמובן. היא מאמנת כושר מוסמכת ע"י וינגייט. היא מאמנת קרוספיט מוסמכת, ומאמנת קרוספיט קידס מוסמכת. והיא בעצמה טריאתלטית תחרותית, בוגרת מסלול המכשולים Tough Mudder, Spartan Race וחצי מרתוניסטית.
כמי שהיתה מ"פ בקרקל, וניהלה כוח של 200 חיילות וחיילים, היא יודעת דבר אחד או שניים על הובלה והנהגה, על רתימה של אנשים, ועל האחריות שבהובלה שלהם.
ואת הילדים? היא פשוט אוהבת אותם. ממש!
בגילאים הצעירים של הילדים שלנו 3-11, היא לא עובדת איתם על משקלים מעבר למשקל גופם. הם מניפים משקולות מפלסטיק כדי ללמוד טכניקה נכונה, ולבסס את התנועות בגוף, כשיגדלו מעט ויתחזקו יוכלו להעמיס משקל, בינתיים האימונים הם כנגד משקל גופם.
וחוצמזה, שד"ר ירום מאשר, שאפשר גם להעמיס משקלים, אם עושים את זה נכון ובהדרגה. כי כבר הוכח שזה לא עוצר גדילה. הנה זה התפרסם כאן.

חסרונות?
כן. אוגי שירתה בשנה האחרונה בתפקיד קצינת אימון גופני ראשית של פיקוד דרום. שזה אומר שכמפקדת בצבא היא לא תמיד זמינה לאימונים באמצע השבוע על פי התכנית. ועל הילד הפרטי שלנו זה לא היה מקובל. אם אלוף הפיקוד בכבודו ובעצמו לא התקשר להתנצל בפני יהלי, או לקבל את אישורו זה לא היה עובר. אסור בבית להחמיץ אימון. אסור. גם יום הולדת של החבר הכי טוב מהגן, הוא לא סיבה מספקת בשביל יהלי להחסיר אימון איתה. ואם במקרה אין אימון, יהלי היה מתכנן לעצמו אימון משלו, ופיני ויהלי היו עושים אימון בבית – רציני, אמיתי, מלא ושלם, כדי להמשיך את הרצף. לא זו לא היתה יוזמה של הורים משוגעים שדוחפים להישגים. זו היתה דרישה תקיפה של הילד!

גם באוגוסט בשנה שעברה כשההורים של הילד הזה (אנחנו) החליטו באורח פלא לצאת לכמה ימים לחופשה בצפון, היה עלינו להמציא אימון בצימר, כי אין מצב שמדלגים על אימון!!

קרוספיט קידס פתח תקווה חוגג שנה - יהלי ואוגי

אז אוגי
זה הרגע להגיד לך מזל טוב על חגיגות השנה לקרוספיט קידס. (שנה וחודש, אבל מי סופר? 🙂 )
זה הרגע להזכיר לך שהילד שלנו משוגע עליך. ואנחנו גם מעריכים וגם אוהבים. מאד.
לאחל שעוד ועוד ילדים יזכו לקבל את החינוך הגופני שלהם ממך, ולא להסתפק בחינוך גופני של בית-ספר.

חיבוק גדול. ותודה ענקית. מאיתנו.

נ.ב.1
כן, זאת המלצה לכל מתנ"ס, עירייה, או מועדון ספורט שחושב לפתוח פעילות ספורט מיוחדת לילדים. דברו עם אוגי, זה כל מה שאתם צריכים. ואני מוכנה לשוחח טלפונית עם כל מי שמתלבט
מיכל  054-8134818

נ.ב.2
בדיוק לפני שלושה ימים התפרסמה כתבה במאקו על קרוספיט לילדים. אז רק שתדעו שזה לא חייב לעלות הרבה כסף. בכלל לא. ב"חוג" של אוגי, גם אין חופשות. עובדים רצוף, פעמיים בשבוע.
אז בואו לנסות. הקיץ זה זמן מצויין להתחיל.  בסוף כל שיעור יש קרטיבים. תבואו, נשב על קרטיבים ונדבר.

נ.ב.3
לא. זו לא כתבה מוזמנת. ככה זה כשאוהבים. ואם אני מכירה את אגוסטינה – אז היא בעצמה תתבייש אפילו לשתף את הפוסט הזה…