הבלוג של לא יושבת לבד בחושך - אמאנועה

noaarazy

פולניה אבל מודרנית, צינית אבל מתרגשת בסוף, יעילה ומסודרת אבל בלגניסטית אש בבית' אוהבת לישון אבל עם קוצים בתחת, אישה, אמא, אחות, בת, וכל השאר תצטרכו להיכנס

החל מאפריל 2015

לפני כמעט שנה (לא יאומן איך עברה שנה), קיפלנו את הבית בהוד השרון, העברנו ערימות של ארגזים לבית החדש בקיבוץ, עלינו על מטוס וטסנו לשבוע חופש בכריתים. בבית החדש לא היה מזגן גם ככה…

התינוק היה אז בן שנתיים וקצת, א’ ההורסת הייתה בת שבעה חודשים וקצת… היה נורא !!!

א’ לא הרגיש טוב בטיסה הלוך, אני תפסתי משהו במהלך החופשה, התינוק נתן מופע מושלם של איך צריך להיראות גיל שנתיים הנוראי וא’ הקטנה עוד לא זחלה, וקמה לאכול כל שעתיים בערך במהלך הלילה, הבריכה הייתה מוצפת שמש בלי טיפת צל, חוף הים היה בירידה תלולה (שבחזור מיד הפכה לעלייה נוראית) ובאופן כללי… נורא

איפשהו באזור מרץ, מיד אחרי שהוא חזר מחופשת הסקי השנתית שלו א’ התחיל לחפור על החופשה השנתית שלנו ואני מיד אמרתי – אין שום סיכויי… עוד עשור בערך ובלי ילדים.

א’ בעקשנותו הבלתי נלאית לא ויתר והנה באמצע יוני (שלא לאמר סוף יוני), יצאנו לחופשה משפחתית בת שבוע באזור האלפים הצרפתיים – נשמע מתנשא אימים עם נופח של תעוזה בלתי נגמרת…

היה מושלם !!!!

לעולם יהיו מרכיבים בלתי ברורים , איזושהי קארמה קוסמית שגרמה לטיול הזה להיות מדהים אבל הנה כמה פרטים קטנים שתרמו:

1. תכננו מראש – ממש ממש מראש, את כרטיסי הטיסה קנינו בסוף מרץ, לא רחוק משם שריינו גם את הבתים שנגור בהם ואת הרכב שהשכרנו.

2. גרנו בבתים, אמיתיים, עם מטבח ומכונת כביסה ומרחב לילדים, וידאנו שהבית שאותו אנחנו שוכרים מתאים לנו מכל הבחינות (שיש בו לפחות שני שירותים – היינו 5 מבוגרים ו3 ילדים), שהוא בטיחותי עד כמה שניתן וידידותי עד כמה שניתן.

3. תוכנית הטיול עצמה הייתה פשוטה עם הבנה שיום הפעילות נגמר בערך בשעה 16:00 ומה שנספיק עד אז נספיק.

4. ההבנה שסדר יום הוא המלצה בלבד, וזה גם ממש בסדר לא לגמרי לשמור עליו (מנוחת צהריים בנסיעה, פיקניק בשטח במקום ארוחה)

5. הטבע הוא החבר הטוב ביותר, להתרחק מהעיר, להתרחק מתנועת המכוניות, מהשבילים המסודרים, מהרעש וההמולה שבעיר – כל עוד היינו במרחב הפתוח שאפשר לילדים ללכת כשהם רוצים ולעצור רגע כשלא, לרוץ קצת הצידה, הם היו מאושרים ואנחנו היינו רגועים.

אני יכולה לכתוב עוד המון על כך ששמרנו על נסיעות ארוכות אבל לא ארוכות מדי, מה אכלנו ומה לא, על החברים הטובים שזרמו איתנו וביחד הטיול היה חוויה חברתית מדהיימה והזדמנות להתחבר עם חברים שהמון זמן לא ראינו (העניין שהם גרים בלונדון מקשה קצת על כך).

אבל מה שחשוב לי זה להסביר שהדבר היחידי בעצם שעשינו הוא לשחרר, את הציפיות, את הרצונות, את היעדים, את הצורך והדחף לראות הכל ולהספיק המון  ולשבת במסעדות ולאכול אוכל צרפתי משובח (בפעם היחידי שישבנו לאכול קרפ צרפתי למהדרין הוא היה כל כך גרוע…).  לשחרר את הצורך האינהרנטי שבי לסדר יום בנוי ומסודר ולהבין שארוחת בוקר תקרה כשהיא תקרה וכך גם המנוחה.

לא עשינו טרקים מטורפים (סתם היה לנו מנשא גב מגניב שהצטלם טוב) ולא טיפסנו על פסגת המונט-בלאן (למרות שגם לשם עוד נגיע), וברגע ששחררנו את כל המעמסה הזאת אנחנו היינו רגועים, והילדים הבינו את זה והיו רגועים, וזורמים ונחמדים ונפלאים.

רגע נסייג את זה:

1. א’ הקטנה הייתה צריכה לקחת אנטיביוטיקה לאורך כל הטיול וצרחה והרימה את כל הבית באותם רגעים נפלאים

2. היא גם הקיאה בנסיעה (שהייתה מפותלת וחדה ולא נעימה) ואני הייתי צריכה להיות שם ולטפל בזה (כן כן אני עם פוביית ההקאות האיומה שלי)

3. התינוק סרב ללכת ברגל בכל תחילת טיול והוכיח חד משמעית שהוא הבן שלי ושהבוקר זה לא הזמן שלו

4. ביום האחרון אני וא’ רבנו וצעקנו באוטו כאילו אין מחר

בקיצור, היה מדהים, הילדים שלי גילו אחד את השני, גילו את היחסים הנפלאים שלהם, היכולת שלו לדבר בשבילה ולעזור לה, היכולת שלה לצעוק לו באהבה בכל הבית ולהתרגש בכל בוקר כשהוא מתעורר ובא אליה.

היה מרענן ומרגש וממלא ואני ממליצה בחום לנסות, לעזוב את הספונטניות בצד, לתכנן מסגרת ברורה ומסודרת של כל המסביב (רכב, לינה, טיסה ) ולשחרר את כל מה שידעתם עד עכשיו על חופש עם הילדים.

אתם מבינים שפולניה אמרה לכם עכשיו לשחרר וכמה זה פורץ דרך נכון ??

יאללה חתכתי !

עוד מהבלוג של לא יושבת לבד בחושך - אמאנועה

הוי טבריה, לו רק היית צפת - פוסט פרידה מהוד השרון או פוסט פרידה משרון

איפשהו לקראת אמצע ההריון הראשון התחלנו לחשוב על לעזוב את העיר האהובה שלנו. מהר מאוד הגענו למסקנה שאי אפשר לגור בעיר אחרת ולכן אין מנוס מלמצוא בית במושב. חיפשנו וחיפשנו ולא מצאנו ובתחילת חודש תשיעי, שמנה ועצבנית, עברנו...

אחחח אם לא היית נשואה - או הפוסט הזה על זוגיות

א' תמיד צוחק עלי ואומר - אם לא היית נשואה בטוח הייתי מתחתן איתך אני בלב תמיד חושבת - פחחחחח פראייר. אני וא' מכירים די הרבה זמן, המממממממוווווווןןןןןןןן זמן.  הכרנו בצבא, בהתחלה די לא אהבנו אחד את השני (הוא היה קצין חדש...

תה עושה סחרחורת - או רשימת החרדות המלאה

לכולנו יש חרדות כולנו מפחדים ממשהו ולרוב לא מעיזים להתוודות יש כאלה (שיודעים מי הם ) שמפחדים מנייר רטוב, לי יש פוביה נוראית מהקאות שיצרה אצלי תלות נוראית באקונומיקה (כי זה הורג הכל) העניין הוא שהטרנספורמציה למשפחה (כי...