משתה- ספרו של גיל ססובר

ספר חוויות של אוכל ואהבה – ובסוף גם מתכון אדום אדום

הוזמנתי להשקת "משתה" – ספרו של היוצר, הכותב והמסעדן גיל ססובר (לא, זה לא הבדרן מהקומדי סטור), שהתקיימה במסעדת הבאסטה שסמוכה לשוק הכרמל במוצאי השבת האחרונה.אחרי 2 סיבובים במכונית ביינות לדוכנים הריקים, ואחרי שה- WAZE ניסה להכניס אותי דרך "בריקדות" שחוסמות את הדרך, החלטתי להתחכם, נכנסתי לרחוב יחיא קאפח במעבה השוק וחניתי. כמה הופתעתי לגלות שמשפחות רבות גרות ממש בתוך שוק הכרמל. חייבת לציין שלמרות המקום המגורים הלא שגרתי (מבחינתי לפחות), הן היו נראות משפחות "רגילות": כאלו שילדיהן יוצאים לשחק בחוץ והאבא הולך לטייל עם הכלב במוצאי שבת.

גיל התגלה כבחור עדין, נעים וחייכן. ביישן משהו… חי שנים במחיצת דייגים, טבחים ואירח בביתו חברים ונשים למשתאות וסעודות מפוארות.
גיל החל את הקריירה הקולינארית שלו כעובד מטבח במסעדת הבאסטה, אחריה עבד במטבח של יועזר. שאלתי אותו למה. ותשובתו היתה: "מתוך קנאה. הם יודעים להכין דברים כל כך טובים שאני חייב ללמוד."

משתה איננו עוד ספר בישול. הוא ספר המשלב חוויות. חוויות של הכותב. הכוללות אוכל, מתכונים, אהבה, יצרים, תאווה ומיניות.
הספר מתאים לאנשים שאוהבים לבשל, אך לא לעצמם, אלא לחברים ולאהובים.
בין המתכונים, שכתובים כסיפור מרתק, ומלא שמחת חיים, נמצאים קטעים וציטוטים בנושא אהבה ותאווה על כל גווניה ורבדיה: מהרמב״ם עד המרקיז דה סד…

"כשהיה צריך דיוגינוס להשביע את תאבונו המיני הוא הביא את עצמו לפורקן בכיכר העיר. ואז אמר: מי ייתן ודי יהיה בשפשוף הבטן כדי להשקיט את הרעב". פוקו תולדות המיניות, כרך II

בהשקה, כמו גם בספר היו הרבה בשרים על האש, דגים, פירות ים מעוררי חשק ושתייה כיד המלך.
אוכל, כידוע, אוכלים עם כל החושים: העיניים, הידיים, האף, הפה והכי חשוב – עם הלב.
גם התמונות בספר אינן צילומים של אוכל כצפוי, אלא איורים. מקסימים ומיוחדים (של ליאורה זמלמן)
הקונספט של הספר מאד מעניין והאוכל הבסיסי כל כך, הופך להיות נגיש מפתה ומרגש.
בגב הספר כתוב:
הכל פשוט, נעים ולא מתאמץ. כמו שאוכל צריך להיות. כמו שהחיים…
לפני סיום, ולשם המחשה, הנה מתכון של גיל ססובר מתוך הספר ״משתה״

מרק עגבניות צלויות

מניחים 2 ק״ג עגבניות בתבנית מרופדת בנייר אלומיניום. מוספים 2 בצלים ורש שום קטום בחלקו העליון, שורש סלרי ושורש פטרוזיליה שטופים, לופים ופרוסים, פלפל חריף אחד. מושחים הכל ב- 1/2 כוס שמן זית ומתבלים בקמצוץ מלח ולפל שחור גרוס טר.
מכניסים לתנור שחומם מראש ל- 250 מעלות וצולים 25 דקות. מרוקנים את שיני השום מקליפתם וטוחנים הכל בבלנדר. מעבירים לסיר. מוסיפים 2 מצקות של ציר עוף או מים ומבשלים על אש נמוכה 10 דקות. מגישים עם סחיטת מיץ לימון או תפוז ופרוסת גבינת עזים.
הספר בהוצאת: כנרת זמורה ביתן
אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.