הבלוג של נירה פרי

לשנות כיוון

נירה פרי ,מאמנת אישית ומאמנת קבוצות מתמחה בהעצמת נשים במעגלי החיים,בלוגרית ,לוכדת רגעים ,חולמת ציורים :) מחייכת לחיים

החל מפברואר 2011

הפעם בחרנו בטיול שהמוטיב המרכזי שלו הוא סקרנות. כל יום קטפנו הפתעות היה נפלא. המדריכה הוירטואלית נתגלתה כאמינה. אבל יש לזכור לתחזק אותה ועל השאר בכתבה

12/09/2019

wars614

כבר בישראל החלטתי שאני זורמת, זה התחיל בטיסה שהוזמנה יומיים לפני ההמראה , היעד וורשה שנבחר בשל זמינות ומשך הטיסה.

3 באוגוסט לפנות בוקר, שדה  התעופה הומה אדם , השעון מראה שבת ובטרקלין דן הפתעה מכונת הקפה שומרת  שבת . הישראלים כועסים התיירים לא מבינים. ליד המכונה החלופית   נצפים אנשים שמייחלים לכוס עם הנוזל החם עושים תנועות של אי הבנה. המכונה דורשת מדריך אנושי צמוד. מדי פעם נראה המושיע בדמות פקיד  הקבלה שמתגייס למשימה, סיטואציה מגוחכת.

wars252

אחרי קפה ובירה אני מפזזת למטוס.

הצוות של לוט נחמד.  הטיסה מוליכה אותי ללונה פארק של עננים ודהירה ברכבת הרים, חגיגה של כריות אויר שנמשכת כמעט שלוש שעות.

הנחיתה רכה, אני מתפללת לאל המזוודות ותפילתי נענית המזוודות מגיעות. מאז פורטוגל שבה המתנתי למזוודה אובדת כשבוע, הפכתי  לחרדתית, אין מצב שתתפסו אותי עולה למטוס בלי טרולי, לייתר ביטחון.

ביציאה באולם קבלת הפנים דלפק להזמנת מוניות ואנחנו בדרכינו למלון הילטון  קונוונשון סנטר שנבחר בשל מיקומו.

קבלת החדר במלון כמצופה רק בצהריים, עובדה שנלקחה בחשבון בבחירת טיסת לילה. הבטרייה בטלפון חלשה, וההליכה לאיבוד תופסת תאוצה.

בעבר הייתי במלון מריוט  מחליטים ללכת לכיוון המלון שמולו יש קניון גדול ועל  הדרך להטעין את הטלפון ולהעיר את המדריכה האהובה שכיף ללכת איתה לאיבוד, אפליקציית המפות של גוגל.

wara-42~2

כשאמרתי ללכת לאיבוד התכוונתי עם האפליקציה. מה שדורש חבילת אינטרנט, לפחות שני מטענים ניידים טעונים, כבל להטענה של הנייד וטלפון טעון מלא כל בוקר.

הפעלת האפליקציה פשוטה, צריך לוודא שנמצאים במצב הליכה ולא נסיעה.

כל זה חובה, כי גיליתי שבהרבה מקומות ציבוריים כולל בתי קפה , מסעדות וקניונים אין איפה להטעין את הנייד.

ללא האפליקציה נאלצתי לשאול לגבי הכיוון, הרבה מאד אנשים מדברים  אנגלית, כך שהמשימה הייתה קלה.

סמל המטרו והכניסה  שזכרתי מביקור קודם סייעו לי לדעת שאנחנו בכיוון.

warsw157

קניונים פחות עושים לי את זה, אבל הנייד הפך אותי לציידת נקודות טעינה.  זה, והתשוקה לכוס קפה הנחיתו אותנו בקוסטה קפה רשת שפרוסה בכל העיר. את הקפה פחות אהבתי, את נקודת החשמל יותר. התרווחתי בכסא שפונה לפנים הקניון ובהיתי בנחלי האדם שחולפים מולי. ים של צבעים, סגנונות, בליל של שפות הרבה רעש בעיניים.

warsw2836

כשהטלפון טעון והעוזר הוירטואלי פעיל חזרנו למלון.

החדר היה מסודר חלקית, חלק מהפריטים היו ליחיד, תופעה שחזרה בכל זמן שהותינו, שבעה לילות, וזאת בלי להתחשב שלקחנו חדר לא סטנדרטי.

warsw1234

לפנות ערב נסענו במונית למזרקה המנגנת שבפארק המולטימדיה הנמצא מול הוויסלה.

במוצאי שבת יש מופע מולטימדיה במקום. ביתר הימים ניתן לראות את המזרקה המוארת באורות צבעוניים.

הגענו בסביבות השעה שבע במקום נצפו מעט אנשים. לקראת תחילת המופע היה קשה להכניס סיכה. מומלץ להקדים ולעלות במדרגות שליד הגבעה המכוסה דשא, לשבת גבוה על הדשא.

WARSW055

בתום המופע זרמנו עם נחיל האנשים והגענו לעיר העתיקה. יש שם מסעדות עם מקומות ישיבה ברחוב  לכולן סמל זהה. בחרנו אקראית באחת מהן.

על הכיסאות יש שמיכות למקרה שיהיה קר התכרבלתי בשמיכה ונהניתי מהאוירה

WARSW507

המרק עם הדמפלינג (כיסונים) מצויין, הסטייק היה פחות מוצלח ואילו הבשר ברוטב פטריות היה מעולה.

את הדרך למלון עשינו ברגל כשהאפליקציה מנווטת אותנו, כיף לטייל אחרי הארוחה . הרבה בניינים עתיקים מוארים , אין בעיה להסתובב בחשיכה.

4 לאוגוסט אחרי ארוחת בוקר מצויינת  במלון, החלטנו לעשות את דרכינו במונית לפארק זוזינסקי בו יש כל יום ראשון שני קונצרטים של שופן ללא עלות, בשעה  12.00 ובשעה 16.00.

המונית נסעה דרך שדרת השגרירויות. זה המקום לציין שהמוניות לא יקרות, אבל אני מעדיפה לגמוע את המרחקים ברגל, לקבוע יעד ובדרך אליו לעצור ולגלות .

WARSHA839

איחרנו להגיע לקונצרט הראשון  אז פתחנו בסיור בפארק  הענק.

יש במקום אגמים, גשרים, ברווזים, מגוון ציפורים, סירות, כסאות נוח שניתן להזיז  ובניינים עתיקים. הבניין הראשון שנתקלנו בו נתגלה כגלריית הפסלים המלכותיים. הגלריה הייתה סגורה אבל כל החלונות היו פתוחים ואפשרו צפייה בפסלים.

WARSA415

הסתובבנו בפארק עד סביבות השעה 16.00 וכשהגענו לרחבה שלפני הפסל של שופן, בה מתקיים הקונצרט, בקושי מצאנו מקום ישיבה  על אחד הספסלים. אם אתם רוצים להתרווח בכסא נוח תקדימו להגיע כמו המקומיים.

WARS5652

בתום הקוצרט הלכנו למסעדה רוזנה  הנמצאת ברחוב Karat. מסעדה יפה עם גינה שמהווה חלק מהמסעדה.  ישבנו בגינה המלאה בצמחיה.  אהבתי את המרק עם הדמפלינג זה תפריט המרקים:

vars_182025

לעיקריות הזמנו: בשר עגל בתוספת  גזר ונתח בשר ברוטב פטריות יער, שתי המנות היו טעימות אהבתי את הצילוח מעורר התיאבון ואת הבירה המקומית.

varshי522

varsh0550

משלל הקינוחים לקחנו בהמלצת המלצר את עוגת המרינג עם קרם תפוז והטעם מדהים. יש מרינג נוסף, המלצר ציין שזה למתקדמים.

varshי94446

השירות מצויין. הצלחנו להנות מישיבה באור יום ולראות את המקום מואר ולובש קסם עם רדת החשיכה.

varsh02758

החזרה ברגל למלון נעשתה דרך רחובות שברובם לא היינו, המדריכה הווירטואלית היה נדיבה כלפינו.

5 לאוגוסט היעד שלנו העיר העתיקה במפה סימנתי את הברביקן שזה השער שמפריד בין העיר העתיקה לעיר החדשה.

הלכנו ברגל לכיוון העיר העתיקה. בדרך ראינו את שוק    HALA MIROVSKA.

varsh1156

סטינו מהמסלול נכנסנו לבניין העתיק בו שוכן חלק מהשוק, ויצאנו לרחובות עם הדוכנים. מדובר בשוק שיש בו ירקות, פירות, פרחים, ביצים, מעט ביגוד.

varsh12150

הכל מסודר בהקפדה, שוק ללא צעקות רוכלים. את תשומת ליבי משכו הדלעות הצבעוניות בשלל צורות.

varsh1604

יצאנו מהיציאה האחורית. פתחתי את האפליקציה והמשכנו לכיוון העיר העתיקה.

בדרך ראינו פארק  עם אגם ומפלון קטן אז הצצנו. נקודת האינטרנט החמה שהשילוט  בישר על קיומה, הובילה אותנו להתרווח על ספסל ולהזין לזרימת המים במפלון.  בפארק יש הרבה פינות מוצלות וספסלים.

varsh5124

virs5136

varsh300

המשכנו כשמרחוק נגלה לנו שער הכניסה העתיק וחומת העיר העתיקה .

varsh1326

סבוב על החומה , חזרה לנקודת העליה ואנחנו ברחוב המוביל לאחת הככרות. בככר הרבה מסעדות ואפילו לא נקודת חשמל אחת להטענת הנייד.

vars8752

נכנסנו לרחוב היוצא מהככר ובמסדרון מצאנו חבוי קפה נחמד  ונקודת חשמל .

VARSH529

שום דבר בחלון הראווה שבחזית לא מרמז על בית הקפה שהכניסה אליו ממסדרון עם פתח לרחוב. אל תתעצלו תציצו למסדרונות וחצרות .

מול הקפה נמצאת כנסייה  עם ויטרזים ענקיים.

varsh318

varsh1506

אחרי ביקור בכנסיה המשכנו ברחוב לככר השוק ,זו הככר הגדולה עם פסל בת הים האוחזת בחרב ומגן על העמוד הגבוה. הככר ששרתה את העיר נהרסה במלחמת העולם השניה ונבנת המחדש.

יש באחת מפינות הככר מרפסת תצפית  במבנה של כנסיה, תשלום 6 זלוטי לאדם.

העליה בטיפוס במדרגות, יש תצפית מקסימה על הכיכר עם הבניינים הססגוניים ועל בנייני העיר העתיקה והירידה לוויסלה, מומלץ.

vishw923 (2)

vishw923 (1)

בהמשך גילינו שיש מעלית באחד הבניינים שניתן לרדת באמצעותה לוויסלה.

כשירדנו  נכנסנו לחצר הטירה המלכותית. הסתבר שאין סיור והסיור הבא רק למחרת ,החלטנו לוותר וישבנו בקפה מול הטירה המלכותית.

בסמוך לכניסה לטירה יש כרכרות רתומות לסוסים שעושות סיבוב בעיר העתיקה.

vish106

אחרי מנוחה יצאנו לכיוון הירידה לוויסלה. זרמתי עם בן זוגי שטען שחוץ מהירידה במדרגות שראינו מהתצפית, יש ירידה בהמשך העיר העתיקה שיותר קרובה לנהר.

המשכנו ברחוב היוצא מכיכר השוק ומקביל לירידה במדרגות והופתענו כשהגענו  לגבעה שמעל פארק המזרקות עליה ישבנו  ביום הראשון לצפות במופע המזרקות.

ביציאה מהפארק  יש מעבר תת קרקעי לחציית הכביש מגיעים לוויסלה.

vish1905

הצד הימני הכיוון של גשר החבלים יותר מעניין הלכנו לאורך הטיילת הגענו עד המוזיאון.   ביציאה לכיוון הכביש ראינו את הגינה שעל גג בניין הספרייה, מקום שנבקר בו בהמשך. חזרנו במונית להילטון.

ארוחת ערב אכלנו בפיצריה באזור שברחבת הילטון. הפיצריה נמצאת בפנים  בפסג ליד הסופרמרקט ביציאה מהדלת האחורית של הלובי הפיצה מצויינת. מסעדת הסושי הסמוכה אליה פחות מומלצת.

visha403

6 לאוגוסט בבוקר ירדנו לרחבה שנשקפה אלינו מהחדר ונמצאת  בחזית הילטון. מדובר ב 3 בניני מסחר גבוהים  מפוארים חדשים יחסית. במרכז  הכיכר שלפני הבניינים שלט: אני אוהב את ורשה. יש בככר מסעדה מומלצת שלא הספקנו לדגום. ועוד אחת במבנה ארכיטקטוני מעניין שטרם נפתחה.

vish4534

משם הלכנו ברגל לגינה על גג הספרייה האוניברסיטאית.

בדרך לספריה המדריכה הווירטואלית העבירה אותנו בסמוך לגן מדהים.  נכנסנו ואז גילינו שבקצהו נמצא קבר החייל האלמוני. צפינו בטקס קצר של חילופי  משמרות .

vish018

VARSH130029 (1)

ההפתעה הבאה הייתה מלון בריסטול 5 כוכבים שפועל מ1901. לא התאפקנו ועשינו סבוב בלובי היפיפה ובבית הקפה, תכננו לחזור בהמשך, העוגות נראו מעולות וגם קראתי המלצות, כנראה יקרה בטיול הבא.

ביקור בגג הספרייה הוא חוויה שאין להחמיץ. הכניסה דרך גן יפה פתוח עד 22.00 בקיץ. העלייה לגג ללא תשלום.

vish13450

VARSH140324 (1)

מגג הספריה תצפית על הוויסלה

ירדנו מהגג הפורח וחיפשנו את הספרייה .

בכניסה לספריה השוכנת בבנין עתיק יש שדרת בתי קפה מקורה. לא ניתן לעלות לספריה  למי שאינו ממנוי . הכניסה כפי שרואים בתמונה מרשימה.

vish5902

על הקיר החיצוני של הספריה כיתוב כיתוב בשפות שונות כולל עברית.

vish4424

כשיוצאים מהספרייה יש לעבור מרחק קטן עד לוויסלה.

בפינה Bella Hallia- מסעדת מזון מהיר, יש אינטרנט אפשר להתרווח במרפסת עם שתייה קרה או לשבת בחול תחת שמשיה.

vish1439

מהמסעדה יצאנו לכיוון העיר העתיקה. מוזיאון המדע קופרניקוס שחלפנו על פניו, שוכן ברובע    POWUSLE  הנמצא בסמוך.

הלכנו  לעיר העתיקה לאכול אוכל פולני במסעדה השייכת לרשת   ZAPIECEK ואז גילינו שיש מעלית שעולה ויורדת מכיכר השוק, צילמתי בכיכר את מיקום המעלית.

vish4956

מסעדת רשת   ZAPIECEK   בעיר העתיקה נמצאת בתוך בניין בשטח יחסית קטן.  לנו קסם לשבת דווקא בחוץ בשביל צר המחבר בין שני רחובות כשברקע צריח של כנסיה.

vish2146

כמה זמן לא שמעתי את המילה קומפוט, הזמנו קנקן קומפוט שזה מרק פירות.

מתוך מבחר הדמפלינג בחרנו את הדמפלינג עם מגוון מלויים עם שמנת מלמעלה, ניתן גם להזמין עם חמאה, בחרנו טוב, מומלץ.

vish2618

חזרנו במונית מהעיר העתיקה למלון 17 זלוטי.

7 לאוגוסט נסענו לאאוטלט        TARGOWEK   JANKI  לחנות   SMYK לילדים.

ליד במרחק הליכה ברגל נמצא  קניון m1 . אני לא ממליצה, יש את אותה חנות בעיר וגם מלא קניונים חבל על הזמן. מחיר המונית 50 זלוטי לכיוון אחד.

על חנות הילדים , למי שרלוונטי לא לותר, יש בחנות ביגוד וצעצועים, המחירים יחסית זולים.

8לאוגוסט הלכנו לראות את מלון ורשה פלאס. המלון נמצא במבנה עתיק יש לו לובי וחדר אוכל יפים, שווה הצצה וגם שמעתי ביקורות טובות מאנשים ששהו במקום.

varsh724

varsh806

המלון נמצא מול ארמון התרבות והמדע שהוא היעד  הבא שלנו. התור לעליה במעלית לגג הארמון ארוך. תשימו לב יש לרכוש כרטיסים לפני העמידה בתור.  עולים מספר מדרגות לצד התור, שם נמצאת הקופה.

vish7080

לי זו הפעם השנייה לעלות לתצפית ממליצה לא לוותר .

מגג מגדל התרבות רואים את הקניון  כשראיתי את השלט מנגו החלטתי לא לוותר. אגב בקומה השנייה של החנות יש פינת עודפים.

vish2200

ארוחת ערב הכלנו ברשת   ZAPIECEK  המסעדה מול ה’BGK יותר יפה מזאת בעיר העתיקה.

varsh950

9 באוגוסט הלכנו למוזיאון המדע.  מאחר וזה היעד שהכנסנו לאפליקציה שוב הובלנו ברחובות שחלקם לא מוכרים.  כך הגענו לאוניברסיטת ורשה ששוכנת  במבנים עתיקים.

varsh040

varsh1336

ניתן להכנס להספריה העתיקה שלא פעילה כיום מחליפה אותה הספריה עם הגן הפורח על הגג שנמצאת מחוץ למתחם.

varsh529

לא ידענו שלמוזיאון המדע יש לרכוש כרטיסים מראש. כשהגענו נאמר לנו שיש כרטיסים רק לשעה ארבע וחצי וסוגרים בשש.  ויתרנו והחלטנו ללכת לטייל בחלק הטיילת של הוויסלה שטרם ראינו.

יצאנו מהמוזיאון וגילינו שהפלניטריום נמצא ליד. בדיקה מה יש בפלניטריום  העלתה שבעוד חצי שעה יש   מיצג של 3D. החלטנו להמתין.  המיצג מעניין, אבל יש פער בין ההסברים הארוכים בפולנית לבין התרגום המינימליסטי לאנגלית.

בכניסה לפלנטריום יש תצפית יפה על גשר החבלים.

vish448

בתום המופע יצאנו לנהר ומצאנו עצמנו מול האצטדיון האולימפי הלאומי של פולין  לידו יש חוף חולי. בגדה  שלנו נצפו המוני אדם. הלכנו לאורך הגדה בחלק הזה טרם היינו.

vish037

בורשה הקורקניט החשמלי מככב ואגב אין אופניים חשמליות. התפתתי ושכרתי קורקנט חשמלי, גילתי שהאפליקציה של בירד עובדת באנדרואיד ואילו האפליקציה של לימונס לא עובדת. לי זו הייתה התנסות ראשונה, כך שבעיקר התאמנתי. נשארתי עם טעם לעוד.

vish49241

על הגדה עוגנות הרבה ספינות המשמשות כברים, מסעדות ובתי קפה. היה קשה לבחור באיזו מהן לעשות הפסקה.

vish81254

בסוף התרווחנו באחת, לימונדה עם אלכוהול העלתה את מפלס מצב הרוח.

vish35422

כשחזרנו לצאת לכביש ראינו  שהטיילת התמלאה בהמוני בני אדם, להטוטנים ונגנים.

vish27088

כיוונו את האפליקציה למסעדת דר אלפנט ואז גיליתי שכמעט ולא נותרה בטריה. הצלחנו להתקדם עד קרבת המסעדה כשהמסך של הנייד הפך לשחור.

חיפשתי עובר אורח שנראה מקומי, הבחירה נפלה על בחור שאחז בידו טלפון. פניתי אליו, הסברתי שהמכשיר שלי כבוי  ואני צריכה המשך ניווט. הבחור נכנס למפות גוגל  בדק והנחה אותנו.

הגענו למסעדה שנתגלתה כמעולה. ישבנו בגינה שנמצאת בין בניינים. לראשונה הזמנו מרק בצל. אני אהבתי, בן זוגי פחות. לעיקרת התלבטנו, ההמבורגר נתגלה כבחירה המועדפת של הסובבים אותנו. בן זוגי הזמין המבורגר ונהנה מכל ביס אני בחרתי בסלמון, בחירה מעולה. קינחנו בעוגת שוקולד. השרות נפלא, ברור לי שאחזור לכאן.

VISH45287

vish735

10 לאוגוסט  חזרה לישראל. רגע לפני סיום חוויה לא נעימה עם פקיד קבלה שמקמביין מחיר נסיעה עם נהג מונית מבלי שבקשנו את עזרתו. תלונה הוגשה לרשת הילטון בה שאנחנו חברי מועדון.

הרשת התנצלה ואמרה שטפלה במקרה ומקרים כאלה לא ישנו.

אז לידיעתכם כל מונית שאתם לוקחים אמורה לגבות לפי הסכום במונה, תבדקו שהנהג מפעיל מונה. רק במקרה של הזמנת מונית מהמלון לשדה התעופה המחיר 50 זלוטי, אבל אין צורך להזמין כיוון שבשדה יש דלפק וברחוב שבחזית המלון יש מוניות.

הטיסה לישראל הייתה נינוחה,  בחלון צפיתי בשקיעה ובירח עד שהאורות של נתניה רמזו שמתכוננים לנחיתה.

vish1218

לסיכום

אפליקצית מפות גוגל עושה את העבודה. אין כמו לסייר בעיר בהליכה, לזרום  ולגלות. תחליטו על יעד תשימו במפה וצאו לדרך, ההפתעות מחכות רק צריך לפקוח עין ולגלות.

שלכם ובשבילכם,

נירה פרי

בלוגרית בסלונה , מאמנת המתמחה באימון נשים

עוד מהבלוג של נירה פרי

"סליחה על ההפרעה" – מופע שפותח זווית אחרת להסתכל על הפרעה נפשית

מופע הסטנד – אפ "סליחה על ההפרעה" מפתיע, מעצים ומאתגר אותנו החברה לצאת משבלונות וסטראוטיפים ולהמשיך לכוון את העדשה דרכה אנו מסתכלים על  בריאות הנפש, התמודדות עם בעיות...

בן ושרה – הצגה המבוססת על סיפור אמיתי

צילום: אילנה בן יעקב "בן ושרה", הצגה המבוססת על סיפור אמיתי שהתרחש בארה”ב, היא מחזה ראשון שעולה לבמה של המחזאית אילת סלומון-עקיבא. בן, בחור נוצרי אמריקאי, ילד פרחים המאמין...

"דבר אלי בפרחים" - קאברט מוזיקלי שתאהבו

היה לי העונג להשתתף בערב הגאלה החגיגי של הקאברט המוזיקלי: ”דבר אלי בפרחים" המבוצע על ידי זמרת, שחקנית צעירה ומוכשרת, נעמה פרידמן, בוגרת טרייה של בית צבי. נעמה הגישה מופע...