הבלוג של נירה פרי

לשנות כיוון

נירה פרי ,מאמנת אישית ומאמנת קבוצות מתמחה בהעצמת נשים במעגלי החיים .חברת לשכת המאמנים ,בלוגרית ,לוכדת רגעים ,חולמת ציורים :) מחייכת לחיים

החל מפברואר 2011

ביום חמישי 7.3.2019 יפתח פסטיבל “ירוק ולא רחוק” בשפלת יהודה . השתתפתי בסיור מקדים ואני שמחה לשתף אתכם במה שראיתי , חוויתי ולמדתי. תכנסו לטעימה ממה שמחכה לכם בפסטיבל לכל המשפחה שארגנה עבורכם עמותת התיירות שפלת יהודה

03/03/2019

ביום חמישי  7.3.2019 יפתח פסטיבל  “ירוק ולא רחוק” בשפלת יהודה . השתתפתי  בסיור מקדים ואני שמחה לשתף  אתכם במה שראיתי , חוויתי ולמדתי.

עוד רגע מתחילה, אבל קודם משהו על האזור שבו הכול יקרה.

מהי שפלת יהודה?

שפלת יהודה, היא אזור המשתרע במעבר שבין הרי יהודה למישור החוף אורכה כ-55 ק”מ, רוחבה הממוצע כ-10 – 15 ק”מ וגובהה 120 – 460 מ’ מעל פני הים.

גבולות השפלה: במזרח – הרי יהודה התלולים והגבוהים (ומכאן שמה – שפלה – משום שהיא נמוכה יחסית), במערב – המעבר ההדרגתי למישור החוף, בצפון – שולי הר שומרון ואזור  ראש העין, עמק איילון ותוואי נחל איילון), בדרום – צפון הנגב (אזור נחל שקמה). אורכה כ-55 ק”מ, רוחבה הממוצע כ-10 – 15 ק”מ וגובהה 120 – 460 מ’ מעל פני הים.(ויקפדיה)

על הסיור

ביום קיצי בחודש פברואר,  בוקר ואנחנו בדרכינו לנקודה הראשונה  והדרך מרבד ירוק מנוקד בצהוב  רקע מדהים. אני מתנתקת מהמראה האורבאני של תל אביב ממנה יצאתי לפני זמן קצר, וזורמת  עם הטבע,טובלת באיזור מקסים,  מצלמת, וסופגת.

חוות הבופאלו במושב ביצרון

במרחק של חצי שעה נסיעה מתל אביב  בצפון שפלת יהודה  הגענו למחלבת הבופאלו הכשרה היחידה בעולם. כבר בכניסה לרפת  ‘המתין לנו’ עגל  חמוד שזה עתה נולד  [בין שעה ], התינוק הזה די גדול ביחס למה שמצטייר לנו בראש כשחושבים על יצורים המגיחים לעולם.

בצידה השמאלי של הרפת געו הפרות

ואילו בצידה הימני צפו בנו הבופאלו  (ג’מוסים), חיות בעלות קרניים שנראות גדולות ומאיימות אבל מסתבר שהן ידידותיות, סקרניות ,רגישות ואפילו נעלבות. למדתי שאם צועקים על  נקבת הבופאלו שתכנס לאזור החליבה היא תפתח בשביתה תורכית ולא תיתן חלב  באותו יום וגם ביום שאחרי. מסתבר שכיום יש בישראל כ150 ראשי בופאלו.

היה מעניין לצפות בסרט שמספר את סיפור משפחת טריסטר שהחליטה ליצור מוצרים מחלב הבופאלו, חיה שחייתה בעבר בארץ ישראל.  לשמוע כיצד  עדר הבופאלו הגיע בטיסה במחלקה ראשונה, מדרום איטליה בשנת .1995 איך המשפחה  התגברה על הבירוקרטיה  והקימה מחלבה המייצרת מחלבן של נקבות הבופאלו מגוון רחב של מוצרי גבינה טעימים : מוצרלה די בופאלה, ריקוטה, גבינות למריחה, גבינות צפתיות, יוגורט ועוד..

משפחת טריסטר  ארחה אותנו לארוחת בוקר טעימה ועשירה שכללה מגוון רחב של גבינות מחלב הבופאלו שמיוצרות במקום. הגבינות טעימות והיוגורט חלומי וממכר. למדתי שחלב הבופאלו מזין, עשיר בויטמין  D , ויטמין  A  ובברזל. הספקתי גם להיכנס לחנות  שמוכרת  את המוצרים ואף מציעה צידניות לשמירה על הטמפרטורה.

במהלך הפסטיבל  יתקיימו בחווה סיורים הכוללים ביקור מודרך ברפת, צפייה בסרט מרתק במרכז המבקרים ולבסוף טעימת גבינות מתוצרת המחלבה. עלות ההשתתפות בסיורים 20 ש”ח לאדם ומותנית בהרשמה מראש.

ימי ו’ 8:30-14:00
הסיורים בשעות: 10:00 ו12:00
 0723944374  טלפון

bufalo.co.il

שבעים ומרוצים המשכנו  לעידן אופן – קיבוץ רבדים שבצפון שפלת יהודה.

עידן אופן

היה לנו הכבוד להיות ביום הפתיחה המחודשת של המקום.

עידן אופן  מציע רכיבה על אופני הרים /רכבי גולף  בנוף פסטורלי בין שדות ומטעי פירות, אתרי ארכיאולוגיה ומעיינות. ברחבת הכניסה  חנו רכבי גולף ואופניים.

אחרי הסבר קצר הסתערנו על רכבי הגולף.

התיישבתי ליד ההגה  ובחנתי את הרכב.  לכם אספר את מה שלא גיליתי לשני שותפי לנסיעה, אני נהגתי כבר ברכבי שטח שונים בארץ ובעולם אבל  מעולם לא נהגתי ברכב גולף .

לרגע נזכרתי במכוניות של הלונה פארק עם הדוושה הלחיצה שמניעה אותן, אופס, כמה שנים חלפו מאז. במבט נוסף ראיתי את דוושת העצירה והחנייה, עכשיו הכול היה ברור. הרכב שעמד לפני יצא ואני בעקבותיו. נסענו בשיירה .

המסלול עבר בנוף פסטורלי  בצידי הדרך שדות הרבה ירוק, עצי זית  ומטעי פירות ,נחל תמנה . בחלקים מהמסלול הנסיעה הייתה  במים הרכב עמד במשימה ללא מאמץ ואני נהנתי מהחוויה מהחברותא ומהקרטיב שהמתין לנו באחת העצירות, עידן יודעים לפנק.

בעידן אופן מציעים טיולי אופניים למשפחות, הכוונה לכול המשפחה. ניתן לבוא עם הילדים, עם התינוקות, הסבים והסבתות ואפילו עם הכלב.

א’-ה’ – 08:00 – 17:00 – ו’ – 8:00 – 14:00
 0723944353

www.idanofan.com

מהשדות ונחל תמנה  המשכנו ליער חרובית מימין לכניסה ליער ניצב תל צופית שבעוד שבועיים ילבש מעטה פרגיות.  אנחנו הגענו לטעום מחוויית הניווט ביער.

ניווט ביער חרובים

הפעם האחרונה שבה השתתפתי בניווט הייתה לפני זמן רב ,לא זכור לי שהצטיינתי. הגעתי סקרנית ומאותגרת. משימת הניווט הזכירה לי את טיול מלכות המדבר לדרום אפריקה שם ברגע מסויים הגיפ שלפנינו טעה בדרך ומשפחה מקומית שישבה במרפסת ואכלה ארוחת בוקר הופתעה לראות חמישה רכבים עמוסים בנות נוחתים אצלם בחצר.

לפני היציאה, התקיים תדרוך קבלנו מפה מפורטת להתמצאות ביער וחידון המכיל את משימות הניווט.

כמו כן, דף עם מספרים שבו אמורים באת ההגעה לנקודה לנקב באמצעות המחלב המצוי במקום את  מספרה של הנקודה. בכל נקודה יש משימה שפתרונה מביא לנקודה הבאה.

הניווט מתקיים ללא עזרים כמו GPS   או מצפן. משימת הניווט ההתנסותית שלנו כללה מקטע מהיער.

אחרי זיהוי הצפון יצאנו לדרך שהתפתלה בתוך צמחיה סבוכה בתוך הירוק גילינו סביונים. חוביזה, חרדל, ועוד. אותי הפתיעו מרבדי הרקפות בצבע ורוד שלא ידעתי שמצויים באזור. בעבודת צוות מצאנו את הנקודה הראשונה והמשכנו לנקודה הבאה.

היה כיף לחזור לימי הצבא והצופים ולהחיות את הילדה שנחה בתוכי

עגור אירועי ניווט לפרטים ומשפחות

בית חשמונאי

0523516818

כשנהנים הזמן רץ שעת הצהרים הגיע ואנחנו בדרכנו לצומת ראם לפונדק ורדה הנוסטלגי.

פונדק ורדה

לחלק מאיתנו פונדק ורדה מזכיר את חביתות הפופאי- חביתות הירק המפורסמות של המקום.

המקום לא השתנה כיום מנוהל על ידי שולי בצלאל הבת של מקימת פונדק ורדה.

שולי ספרה לנו על אמה שבשנת 1969 קנתה את הצריף שהיה במקום שנמצא קרוב לצומת שבו עוצרים חיילים. בעזרת הקסם האישי והאוכל הטעים היא כבשה את החיילים. במשך שנים, ההסעות של החיילים היו עוצרות במקום. עבור הרבה אנשים בחברה הישראלית יש לפונדק ערך נוסטלגי והם מגיעים עם המשפחות נכנסים וחוזרים.

vardap2019

האוכל המוגש בפונדק אוטנטי הכל נעשה במקום. נהננו ממבחר סלטים, קציצות קבב ושיפודי עוף לצד אורז עם ירקות מבושלים, פיתות חמות ,היה מושלם.

מכאן המשכנו בנסיעה למשק וינברגר הנמצא במושב ערוגות שבמרכז שפלת יהודה כשהיעד חממות הפרחים. בשביל המוליך לחממות צומחים עצי פרי אני זהיתי עצי אפרסק.

משק וינברגר

עבורי הסיור בחממות היה המפגש הראשון עם קאלות צבעוניות.   הקאלות שמגדלים במקום הם פרחים ייחודיים ומרהיבים ביופיים יש כאן קאלות, צהובות, לבנות, קאלות בשילוב של שני צבעים ואפילו קאלות שחורות. מסתבר שפרחי הקאלות הצבעוניות מיועדים בעיקר ליצוא בשל מחירם הגבוה. הם מיוצאים להולנד. נהניתי מפריחתם של הפרחים המגוונים, וכמו כן, לשמוע מניר הסברים מעניינים על גידול הפרחים ועל חיי החקלאים במושב. במשק מגדלים גם כלניות.

קשה היה לעזוב את היופי הזה, מקום מדהים

יום שבת- 11:00 , 13:00
 0524653652 טלפון
הכורמים 89, ערוגות

לטעימת יינות נסענו ליקב מרשה, במושב זרחיה, השוכן גם כן במרכז שפלת יהודה.

יקב מרשה

מול הכניסה למרכז המבקרים כרם גפנים שבעונת השנה הנוכחית ניצבים ערומים, אהבתי את המראה שיש בו משהו סוריאליסטי ואף צילמתי.

יקב מרשה הוא יקב משפחתי כשר, המייצר יינות איכות בתהליכים ידניים, באזור יין חדש ומתפתח בשפלת יהודה.  חזונו של היקב ליצור יינות איכות בעלי אופי אזורי מובהק.

טעמתי יין לבן יבש ויין אדום אני התענגתי על הריח ואהבתי את הטעם של האדום.

בימי שישי היקב פתוח  לסיורים ומאפשרים למבקר לחוות את תהליך גידול הענבים, יצירת היינות וטעימות יין.

ימי ו’ – בתיאום מראש
0723944361

עלות סיור 30 ש”ח

לסכום

הצצתי ונשארתי עם טעם של עוד. גיליתי מקומות שלא הכרתי כמו יער חרובים, פרחים שלא ראיתי, חוויתי פעילויות חדשות כמו נהיגה ברכב הגולף, רעננתי ניווט נשמתי טבע וראיתי הרבה ירוק וכל הטוב הזה, הוא רק טעימה ממה שמחכה לכם בפסטיבל לכל המשפחה שארגנה עבורכם עמותת התיירות שפלת יהודה בו תגלו נופים, אנשים, טעמים והיסטוריה. תיהנו מנקודות תצפית, אתרי מורשת, סיורים מודרכים ועשרות יזמי תיירות וחקלאות שיפתחו בפניכם את בתיהם.

קרדיט צילום: נירה פרי
לתוכנית הפסטיבל אתם מוזמנים להיכנס ל אתר ירוק ולא רחוק בכתובת:

פסטיבל “ירוק ולא רחוק” 7-23.3.2019

שלכם ובשבילכם,

נירה פרי

בלוגרית בסלונה , מאמנת המתמחה באימון נשים

עוד מהבלוג של נירה פרי

"סליחה על ההפרעה" – מופע שפותח זווית אחרת להסתכל על הפרעה נפשית

מופע הסטנד – אפ "סליחה על ההפרעה" מפתיע, מעצים ומאתגר אותנו החברה לצאת משבלונות וסטראוטיפים ולהמשיך לכוון את העדשה דרכה אנו מסתכלים על  בריאות הנפש, התמודדות עם בעיות...

בן ושרה – הצגה המבוססת על סיפור אמיתי

צילום: אילנה בן יעקב "בן ושרה", הצגה המבוססת על סיפור אמיתי שהתרחש בארה”ב, היא מחזה ראשון שעולה לבמה של המחזאית אילת סלומון-עקיבא. בן, בחור נוצרי אמריקאי, ילד פרחים המאמין...

"דבר אלי בפרחים" - קאברט מוזיקלי שתאהבו

היה לי העונג להשתתף בערב הגאלה החגיגי של הקאברט המוזיקלי: ”דבר אלי בפרחים" המבוצע על ידי זמרת, שחקנית צעירה ומוכשרת, נעמה פרידמן, בוגרת טרייה של בית צבי. נעמה הגישה מופע...