הבלוג של נירה פרי

לשנות כיוון

נירה פרי ,מאמנת אישית ומאמנת קבוצות מתמחה בהעצמת נשים במעגלי החיים,בלוגרית ,לוכדת רגעים ,חולמת ציורים :) מחייכת לחיים

עדכונים:

פוסטים: 150

החל מפברואר 2011

הייתי באירוע ההשקה של שבוע העיצוב 2018 ולמדתי שאין גבול לדמיון וליצירתיות. נותרתי עם שאלות מעניינות לגבי המבט לעתיד ביחס לעבר ולהווה. שבוע העיצוב נפתח בירושלים בתמיכתה של הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף משרד ירושלים ומורשת, ועיריית ירושלים. שבוע העיצוב מתקיים השנה בחודש יוני חמישי-חמישי, 7-14/6/2018, שעות פתיחה: יום שישי 10:00-16:00, יום שבת 10:00-22:00 , ראשון-חמישי 12:00-22:00, הכניסה חופשית.

08/06/2018

t22

צילום: נירה פרי

אתמול הושק באירוע פתיחה חגיגי שבוע העיצוב ירושלים  2018  בניצוחו של בית הנסן המשמש מרכז לעיצוב, מדיה, וטכנולוגיה.  זו הפעם השביעית ששבוע של אומנות תערוכות ומיצגים עם הזמנה פתוחה לקהל נפתח במקום ובמבנים נוספים בעיר והפעם תחת המוטיב השמורה.

“השמורה”

השם “השמורה”  סיקרן אותי וההסבר עורר מחשבות. נקודת מבט מעניינת נבחרה כמוטיב מרכזי לשבוע העיצוב הנוכחי. המתכננים בחרו לבחון את הדיאלוג שנוצר בין ההתבוננות וההתייחסות שלנו אל העבר, אל השינויים, הטלטלות הניסיון האישי והניסיון הציבורי,  למול חוסר הוודאות שמזמנת ההתבוננות לעבר העתיד ואת ההשפעה של העבר אל ההתייחסות לעתיד.  האם העיצוב  פורץ דרך ומהפכני כפי שנוטים לחשוב? או שהוא כלי לקיבוע מוסכמות חברתיות קיימות? מה בוחרים לשמר? מי  מחליט מה לשמר?

בחינה של ההיבטים האלה במציאות הדינמית  של תקופתנו מהווה אתגר מעניין. בשבוע העיצוב הנוכחי בחרו לפרק את המושגים שימור ושמרנות  לרכיבי היסוד שלהם  על מנת לנסות להבין  את נקודות הייחוס אליהם בדיסיפלינות שונות. לצורך זה נבחרו  שלושה תחומים “הגן” מתרכז בשימור והסביבה, “הספרייה”  מתרכז בשימור ותרבות ו”השוק” מתרכז בשימור וחברה.

שבוע העיצוב  2018

שבוע העיצוב בירושלים בתמיכתה של הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים מתקיים השנה בחודש יוני חמישי-חמישי, 7-14/6/2018, שעות פתיחה: יום שישי 10:00-16:00, יום שבת 10:00-22:00 , ראשון-חמישי 12:00-22:00
הכניסה חופשית.

 שבוע העיצוב מארח כ-150 מעצבים ומעצבות מכל העולם אשר מציגים את עבודותיהם ביותר מ-40 מיצגים, פרויקטים ותערוכות. התערוכות והמיצגים השונים מוצגים בבית הנסן, מרכזת בזק, מוזיאון הטבע, מוזיאון לאמנות האסלאם ובמרחב הציבורי. בנוסף לתערוכות יש הקרנת סרטים, הרצאות וסדנאות שבהן ניתן לפגוש אוצרים, אדריכלים, מעצבים גרפיים ו חקלאים.

אירוע הפתיחה

  הייתי באירוע ההשקה, קבלת הפנים בבית הנסן (הממוקם בשכונת טלביה בירושלים, ברחוב גדליהו אלון 14, במבנה שהיה בעברו בית החולים הממשלתי ע”ש הַנסֶן – מרכז טיפולי לחולים במחלת הנסן), הייתה צבעונית, טעימה  ומעוררת רצון לעוד.

ברחבת הכניסה הורגש  המתח של רגע לפני. נצפו אמנים רבים ביניהם כאלה שמציגים בתערוכה, אוצרי התערוכה ואנשי תקשורת רבים.  אחרי קוקטייל צבעוני, צלחת גבינות ודובדבנים  יצאתי סקרנית למשימת הסיקור.ונכנסתי לבניין.

בלונים2

צילום: דור קדמי

בפאטיו על משטח מוגבה פגשתי את  האמן גיא קניגשטיין שבחר להציג מיצג של בלוני הליום כסופים בצורת סמלי תרבות. גיא בחר ליצור בלונים שמנציחים ספורים, דמויות, אירועים ואגדות שמוכרים וחקוקים אצלנו. מעבר לבלונים שהתנופפו ברחבה נצפו מבקרים האוחזים בלונים בצורות כד , מנורה,סוס  ועוד.

המעצב גיא משעלי  יצר את המיצב “גורן “שמאתגר את המבקרים לגלות את הזנים המסורתיים של התבואה שנקברו בין החיטה המתועשת ולתרום להחזרתם לטבע. כשברקע עולה השאלה האם ניתן כיום אחרי שנים של חקלאות ,להבחין בין המקור לחיטה המתעשת ומהונדסת?

20קרח

צילום: נירה פרי   בתמונה החוצב בקיר הקרח חושף את הדגים

היוצרות : מיכל אביתר וכרמל בר  יצרו את “סעודת מלחים”.  15 טון מלח  שהובא ממפעל המלח בעתלית,  פוזרו על הרחבה  שמתחת לגשר הכניסה מרחוב דובנוב לבית הנסן.  בערב הפתיחה שוחזרו  ממלחות המלח כפי ששרתו את האוכלוסייה  לשימור טריות דגים בתקופה בה לא היה קירור. מהקירות העשויים מלח חולצו  תוך שימוש בכלים מסורתיים דגים  וטופלו בטיבול שהיה נהוג בעבר וכלל גינגר, פלפל, קינמון… ,דגים נכבשו באמצעות הזרקת מיץ לימון הושמו באריזות ואקום כשעל כל אריזה נרשמה שעת האחסון, למדתי שככל שחולף יותר זמן הטעם הכבוש של הדג מתחזק. טעמתי  גם את הדג שחולץ מהמלח וגם את הדגים המתובלים והופתעתי מהחוויה הקולוניאלית. דווח מהשטח ביום שאחרי, הבטן בסדר.

לאחר ערב הפתיחה ישוחזר האירוע בנקודות סאונד במרחב המלח שישמיעו צלילים שהוקלטו בערב  הזה.

“זירת עיצוב הגן” בהובלת קולקטיב אניה, יצרו על הטרסות של בית הנסן ארבעה שדות: הבית, הגן, הכרם והפרא. ארבעת השדות מבטאים את נוכחות האדם במרחבים השונים מהבית המוכר ועד המרחב הרחוק הפראי. בשבוע העיצוב נבחנים מעגלי השייכות השונים והאופן שב ו אנו חווים אותם.

 מכונה הרושמת את גלי הקול בקרבתה על גבי צלחות מדהים. PLATE RECORDER – המיצג של ליאת סגל ורועי מעיין

ליאת שמגיעה מעולם המחשבים ועיבוד המידע חברה לרועי המוזיקאי וביחד הם יצרו מכונה שמזהה את התעודה בגלי הקול ומתרגמת אות לתנועה של מחט שמציירת על משטח צלחת המרוח בצבע טרי.

על הרחבה של תיאטרון ירושלים ברח’ שופן מציג סטודיו מג’נטה פרשנות חדשה למשחק הפינג פונג במיצב אינטראקטיבי רחב היקף, תוצר של שיתוף פעולה בין פסטיבל ישראל  לשבוע העיצוב ירושלים.  כשחקנית פינגפונג  עמדתי  נדהמת כשצפיתי בשחקנים  המשחקים ללא האביזרים המסורתיים. מעניין , אל תוותרו על החוויה.

במבנה מרכזית בזק  שהכניסה אליו מרחוב דובנוב  מוצגת התערוכה המרכזית – “פרוייקט השימור האנושי”-תוצר של שיתופי פעולה בינלאומיים. חמישה מעצבים ישראלים צוותו לחמישה מעצבים מאירופה, ליצירת פרויקטים חדשים שיהוו את לב התערוכה המרכזית.

לצד חמשת עבודותיהם של הצוותים מציגים בתערוכה המרכזית עבודות מהארץ ומהעולם, כמו עבודתה של סופי אוליבירה ברטה, שמציעה תותבות ייחודיות המדמיינות מחדש את תפקידה והמראה של התותבת – מתותבות עם חלקים ניתנים להחלפה, ועד תותב המהבהב בקצב פעימות הלב. מיצג- שמציג איך הגוף האנושי היה מתפתח לו היה מכוון להישרדות בתאונות דרכים כמו שינויים בעמוד השדרה עיבוי של איזור הצוואר.

ככר המהפיכה 1

צילום: דור קדמי

במקום מוצגת גם “זירת השוק” -כיכר המהפכה שהוקמה באמצעות דגלים, כרזות, פסלי תלת-מימד, עלונים. בעת ביקורי עמדה על שרפרף אישה נמוכת קומה שקראה למהפכה ושינוי ביחס אליה ואל חברותיה. בפוינה אחרת במרחב עסקו בתליית דגלים , וותוך כל המהומה היו מי שנענו להסתפר.

 

ריקמה 11

צילום: נירה פרי בתמונה אחד מבין שני שולחנות הריקמה על השולחן יש סימון של המקומות בהם יש לרקום

פרויקט ״נבט 1, נבט 2״ בהובלת מירב פרץ מזמין את המבקרים  להצטרף ליצירה של רקמה טיפוגרפית שותפת וגדולת

מממדים.    נעניתי להזמנה , הייתי במקום לפני הפתיחה הרשמית לאחר הפתיחה סביב השולחנות ישבו רוקמים ורוקמות מוקפים בצופים רבים.

“סלון הילדים” שעוצב במיוחד עבור המבקרים הצעירים, מזמין את הילדים שבקהל למיצב אינטראקטיבי

סיוון3

צילום: נירה פרי  בתמונה מורן אמנית פרפורמנס שמציגה גדר עשוייה סקוצים וקפקייקס

“חרדי מייד”-על המוצר בחברה החרדית, התערוכה עוסקת במוצרי הצריכה של המגזר החרדי ונקודות המפגש שבין מסורת ושמרנות למול התפישה הפונקציונאלית העכשווית.

לסיכום

הבאתי רק טעימה משולחן המטעמים המגוון שהכינו עבורכם לשבוע העיצוב. נהניתי מכל רגע של הביקור. יש כאן היצע רבגוני לטעמים שונים. היצירתיות המחשבתית והביצועית הותירו אותי נרגשת. הרבה שאלות באשר למה אנחנו מביאים לראייה העתידית ממשיכות ללוות אותי גם ביום שאחרי.

לא הספקתי לראות את כל מה שיש לשבוע הזה להציע אני מתכוונת לחזור.

אירוע מדהים ממליצה בחום.

ניהול כללי: חן גזית ורן וולף, חברת רן וולף

ביוזמת בית הנסן – מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה

מנהלת אמנותית: ענת ספרן • אוצר ראשי: טל ארז

במימון משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים ובתמיכת הקרן לירושלים.

מודיעין ומרכז מבקרים: בית הנסן – רחוב גדליהו אלון 14/ דובנוב 2

לפרטים נוספים, תכניה, דרכי הגעה וחניונים – אתר שבוע העיצוב ירושלים-Jdw.co.il

 

 

שלכם ובשבילכם,

נירה פרי

בלוגרית בסלונה , מאמנת המתמחה באימון נשים

עוד מהבלוג של נירה פרי

תצוגה מקדימה

"סליחה על ההפרעה" – מופע שפותח זווית אחרת להסתכל על הפרעה נפשית

  מופע הסטנד – אפ "סליחה על ההפרעה" מפתיע, מעצים ומאתגר אותנו החברה לצאת משבלונות וסטראוטיפים ולהמשיך לכוון את העדשה דרכה אנו מסתכלים על  בריאות הנפש, התמודדות עם בעיות...

תצוגה מקדימה

בן ושרה – הצגה המבוססת על סיפור אמיתי

צילום: אילנה בן יעקב "בן ושרה", הצגה המבוססת על סיפור אמיתי שהתרחש בארה”ב, היא מחזה ראשון שעולה לבמה של המחזאית אילת סלומון-עקיבא. בן, בחור נוצרי אמריקאי, ילד פרחים המאמין...

תצוגה מקדימה

"דבר אלי בפרחים" - קאברט מוזיקלי שתאהבו

היה לי העונג להשתתף בערב הגאלה החגיגי של הקאברט המוזיקלי: ”דבר אלי בפרחים" המבוצע על ידי זמרת, שחקנית צעירה ומוכשרת, נעמה פרידמן, בוגרת טרייה של בית צבי. נעמה הגישה מופע...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה