הבלוג של Geektime

Geektime

גיקטיים (Geektime) הוא בלוג הטכנולוגיה הגדול והמוביל בישראל, הפונה לקהילת הטכנולוגיה והסטאטראפים בישראל ומספק חדשות, עדכונים וכתבות בנושאים מגוונים בתחום הטכנולוגיה בעברית. בסלונה מתארח גיקטיים באמצעות פוסטים ייחודים... +עוד

גיקטיים (Geektime) הוא בלוג הטכנולוגיה הגדול והמוביל בישראל, הפונה לקהילת הטכנולוגיה והסטאטראפים בישראל ומספק חדשות, עדכונים וכתבות בנושאים מגוונים בתחום הטכנולוגיה בעברית. בסלונה מתארח גיקטיים באמצעות פוסטים ייחודים שראו אור באתר וכוללים תוכן פחות מקצועי וקצת יותר קליל, העוסק בסוגיות מעניינות שנוגעות לשיח הציבורי טכנולוגי

עדכונים:

פוסטים: 119

החל מאוגוסט 2012

הרשת גועשת, העובדים זועמים, וענקית טכנולוגיה אחת נמצאת על הכוונת. HP הציגה לעובדיה קוד לבוש חדש שמעורר סערה. בדקנו האם המהומה מוצדקת

hp1

תמונה להמחשה- איך לא להתלבש. מקור: עמוד הפייסבוק של HP העולמית

הפוסט נכתב על ידי הילה חיימוביץ’ ורעות שכטר.

HP יצאה בהודעה מסעירה שללא ספק הבהירה למארק צוקרברג שיש לו מזל גדול שאינו שכיר; מסתבר כי עובדי החברה בארצות הברית, בהם אנשי מכירות ועובדים במרכז הפיתוח, קיבלו הודעה לפיה עליהם להקפיד על קוד לבוש, כדי להציג מראה מכובד בפניי המבקרים במשרדי החברה. בהתחשב בעובדה שקוד הלבוש בחברות סטארטאפ וטכנולוגיה בארצות הברית, איך לומר זאת בעדינות, רחוק מלהיות פורמלי, לא מפתיע כי הדבר הוביל לתגובות בהתאם ברשתות החברתיות השונות.

כותבים מחדש את הקוד… לבוש

בהודעה שיצאה מתבקשים העובדים לעמוד בקוד לבוש העונה לשם ”Smart Casual” ולמי שתהה מה הם יצטרכו להשליך מהארון בפסח הקרוב ומה ישרוד, הנה מדריך מקוצר: גברים – להימנע מטי-שירטים, פריטים דהויים וקרועים (כולל ג’ינסים), מכנסיים קצרים (שורטס), כובעים, בגדי ספורט ונעליים פתוחות.
נשים – לא ללבוש חצאיות קצרות, ג’ינסים קרועים או דהויים, שמלות בעלות מחשוף עמוק, סנדלים, עקבים גבוהים מדי (בהגדרה של מי?) ולא להגזים עם התכשיטים.

להזכירכם, בעמק הסיליקון מזג האוויר דומה לזה שבמזרח התיכון, מה שמותיר את העובדים המסכנים לסמוך על המקרר הלאומי, המזגן.

תמונה להמחשה - איך כן להתלבש. מקור: HP, עמוד הפייסבוק

תמונה להמחשה – איך כן להתלבש. מקור: עמוד הפייסבוק של HP העולמית

למה דווקא עכשיו?

בשנה האחרונה, מנסה חברת HP לשקם את התדמית שנשחקה לאורך השנים בעזרת מספר צעדים משמעותיים. בין הצעדים מיתוג מחדש הכולל החלפת הלוגו המוכר ופיצול החברה לשתי חטיבות: האחת של מדפסות והמחשבים והשנייה Enterprise.

HP לא לבד. כמו לא מעט חברות, גם יצרנית המחשבים הותיקה מתמודדת בשנים האחרונות עם שינויים בשוק בו שלטה בעבר, זאת בין היתר בשל המעבר משימוש במחשבים אישיים לטלפונים חכמים, לצד שירותים חדשים בתחום ה-Enterprise.

HP החליטה שהדרך הנכונה להתמודד עם התחרות הקשה שנוצרה בשוק בשל עודף בהיצע היא באמצעות פיצולה לשתי חברות נפרדות, קטנות וממוקדות יותר. חברת HP Enterprise תתמקד במכירת חומרה כגון שרתים עבור ארגונים גדולים, בעוד ש-HP Inc תתמקד במכירת מדפסות ומחשבים אישיים עבור לקוחות פרטיים. העובדים, שכבר עברו לא מעט טלטלות, צריכים להתרגל כעת לכללים חדשים שמגיעים עם הפיצול, שעתיד להתרחש ב-1 לאוגוסט 2015. אם זו לא ברכת Welcome, אנחנו לא יודעים מה כן.

המהלך הבא: שמירה על השילוב הראוי?

בחזרה לפרשה הנוכחית. המעניין לראות כי מה שתפס לא מעט כותרות בעולם הינו האיסור, היחסית מינורי לעומת השאר לדעתנו, של הגעה עם טי-שירטים לעבודה. נראה כי הטי-שירט היא הקריפטונייט של אנשי התוכנה ובלעדיה הם אובדי עצות. האם המהות העיקרית של הגזרות הינה העובדה כי העובדים לקחו את הביגוד צעד אחד רחוק מדי או ש-HP החליטה שהדרך לחברה מרשימה עוברת בארון הבגדים?

מצד אחד, אנחנו מסכימות כי יש מקום לקוד לבוש בהיי-טק הישראלי בפרט והעולמי בכלל. לא פעם נתקלנו באנשי תעשייה הלבושים בזלזול בפגישות חשובות וסתמיות כאחד. מי כמונו יודעים כי הזדמנויות פז יש בכל פינה, ותמיד צריך להיות מוכן לרושם ראשוני, שכן קובע. מאידך, לא צריך להפריז, יש חלופות והן לא חליפות. אפשר לבקש יותר כבוד במקום העבודה מבלי לכבול לכמה סנטימטרים יש בעקב של הקולגה.

שוחחנו עם מקור יודע דבר ב-HP ישראל אשר אמר כי “כל הקטע בהיי-טק זה שאין קוד לבוש”. הבשורה, שהגיעה דרך אמצעי התקשורת השונים ולא דרך ההנהלה העולמית, לא התקבלה בברכה וכי יש תקווה שהגזרה לא תחול על המרכזים של החברה בישראל.

הפוסט פורסם לראשונה באתר Geektime.

עוד מהבלוג של Geektime

תצוגה מקדימה

הייטקיסטיות מעוררות השראה וסוף שבוע שכולו יזמות

כולנו יודעים כי ישראל היא ה-"Startup Nation" ונמצאת במקום גבוה בעולם (למעשה שני מיד אחרי ארה"ב) בכל מה שקשור ביזמות. לא סתם חברות ישראליות זוכות בתחרויות או למשקיעים מפורסמים. זאת אחת מהסיבות שהחלטנו שהגיע הזמן לערוך אירוע נוסף...

חולצה אחת שהופכת ל-24 חולצות שונות - קמפיין ישראלי חדש כובש את קיקסטארטר

מורף (MORF) הוא מיזם חדש ויצירתי אשר אמנם אינו טכנולוגי, אך קסום לא פחות. מדובר בחולצה אחת אשר ניתן ליצור באמצעותה לא פחות מ-24 אאוטפיטים שונים. שוחחנו עם תמרה סלם, אשר ביחד עם שותפה ברק קירשנר, פיתחו מוצר שביכולתו לחולל מהפכה...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

כלי זיהוי הגיל של מיקרוסופט במבחן: בני כמה טים קוק וגנדלף?

אתר צנוע של 2 מפתחים ממיקרוסופט הפך לתופעה ויראלית שהציפה את הפידים של הרבה מאיתנו. אז כיצד עובדת טכנולוגיית זיהוי הגיל ובני כמה לארה קרופט, גנדלף ושמעון פרס? הפוסט נכתב על ידי...

תגובות

פורסם לפני 4 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה