גיקטיים (Geektime) הוא בלוג הטכנולוגיה הגדול והמוביל בישראל, הפונה לקהילת הטכנולוגיה והסטאטראפים בישראל ומספק חדשות, עדכונים וכתבות בנושאים מגוונים בתחום הטכנולוגיה בעברית. בסלונה מתארח גיקטיים באמצעות פוסטים ייחודים... +עוד
גיקטיים (Geektime) הוא בלוג הטכנולוגיה הגדול והמוביל בישראל, הפונה לקהילת הטכנולוגיה והסטאטראפים בישראל ומספק חדשות, עדכונים וכתבות בנושאים מגוונים בתחום הטכנולוגיה בעברית. בסלונה מתארח גיקטיים באמצעות פוסטים ייחודים שראו אור באתר וכוללים תוכן פחות מקצועי וקצת יותר קליל, העוסק בסוגיות מעניינות שנוגעות לשיח הציבורי טכנולוגי
עדכונים:
פוסטים: 119
החל מאוגוסט 2012
07/11/2012
כולנו יודעים כי ישראל היא ה-”Startup Nation” ונמצאת במקום גבוה בעולם (למעשה שני מיד אחרי ארה”ב) בכל מה שקשור ביזמות. לא סתם חברות ישראליות זוכות בתחרויות או למשקיעים מפורסמים. זאת אחת מהסיבות שהחלטנו שהגיע הזמן לערוך אירוע נוסף של Startup Weekend ולהביא אותו בפעם הראשונה לבירת הנגב, באר שבע.
ביום 14-16 בנובמבר יגיע סטארטאפ ויקנד לעיר הדרומית ויאחד למשך 54 שעות את היזמים והיזמיות המוצלחים ביותר, כדי להקים את הסטארטאפים המוצלחים ביותר. אתם מוזמנים ומוזמנות להרשם לסטארטאפ וויקנד ולהשתתף במרתון היזמות הכי מרתק שיש.
כדי לתת לכם את ההשראה להצטרף לאירוע, הנה טיפים של ארבע נשים מוצלחות במיוחד בעולם היזמות:
הילה היא אולי אחת הנשים המובילות בארץ בתחום היזמות והסטארטאפים. עורכת דין במקצועה, שגילתה מהר מאוד שהאנדרנלין הטמון בעולם הסטארטאפים מתאים לה יותר מאפרוריות עולם המשפטים. יחד עם בעלה, לירן, היא הקימה את WhiteSmoke, חברת סטארטאפ שמתמקדת בעריכה והגהה של טקסטים באנגלית. החברה נחשבה במשך זמן רב לסיפור הצלחה ישראלי עצום, ואף עמדה לפני הנפקה בארה”ב, אך כשלה ברגע האחרון.
הילה חושבת שבניית אסטרטגיית גיוס כסף היא הצעד הכי חשוב של יזם. הוא צריך שהאסטרטגיה הזו תעלה בקנה אחד עם השאיפות של המיזם. אם הוא רוצה להיות חברה בינלאומית הוא צריך לגייס סוג מסוים של כסף, ואם מקומי – זה סוג אחר. הוא צריך להחליט אם הוא רוצה לצאת לאקזיט או ללכת להנפקה. בנוסף, לבנות מודל עסקי שהוא נכון ומתאים למוצר הספציפי.
הטיפ החשוב של הילה הוא: ליזמים יש כל כך הרבה חלומות, וקשה מאוד להקשיב, בעיקר כשמנבאים לך שחורות. צריך לשים לב לדברים האלה. לכן העצה שלי היא קודם כל להקשיב. להיות עם הרגליים על הקרקע כל הזמן ולא לאבד את הקשר עם המציאות.
לריאיון המלא עם הילה אוביל ברנר
שרון היא מייסדת שותפה ומנכ”לית חברת zeZebra המשווקת תוכנה חינמית שמטרתה לעזור למשתמשים להעביר קבצים בין מחשבים שונים – ללא שימוש בעזרים כמו דיסק און קי, אימייל ועוד.
שרון חושבת שהיופי בישראליות בכלל ובסטארטאפים בפרט, מתבטא באנרגיות מטורפות מחד, תשוקה עזה להצליח מאידך – אבל בעיקר בנכונות לשיתוף ידע ומוכנות הדדית לעזור, והיא נדהמת לראות את ההשלכות של זה כל פעם מחדש. בנוסף, התחושה היא שהסצנה מרובת רעיונות מלהיבים, אבל לתפיסתה, הדבר שיהפוך חברה למצליחה – הוא לא הטכנולוגיה, שהיא סוג של קומודיטי, אלא ה-DNA של הצוות והיכולת לממש את מטרות החברה – כלומר היכולת להגדיר יעדים ולעמוד בהם.
הסיבות שיש פחות נשים בסטארטאפים הן רבות לדעתה ומתחילות בהעדר מודלים נשיים בתחום ההייטק להזדהות איתן, כמו גם בצורך בתמיכה משפחתית על מנת לקחת סיכון, ולעבוד בסטארט אפ שסיכויי ההצלחה שלו אינם ידועים מחד ודורש שעות עבודה מרובות מאידך. לבסוף, נשים רבות נטולות Network מהסוג שגברים מייצרים בצבא ומקומות נוספים, התומך בהם בדרך להקמת סטארט אפ מצליח.
הטיפ החשוב של שרון הוא: צאו לעשות נטוורקינג! הנטוורק הוא זה שיעזור לכם לגייס כסף, לגייס עובדים, לייצר מודעות ולאפשר להנות מידע רב שנצבר בשוק. כדי לקבל נטוורק – תנו אותו. ככל שתכירו אנשים רלבנטיים אחד לשני, הם ישמחו להכיר לכם אנשים רלבנטיים עבורכם.
איריס חושבת שנשים יכולות להיות יזמיות מצויינות ושהן מצויידות בכל הכישורים המתאימים. האתגר הגדול של נשים הוא לקחת את הצעד הראשון, לחשוב בגדול וללכת על כל הקופה.
בראיון שערכנו עימה הסבירה איריס שהרבה יזמים בוחנים את הרעיון שלהם על פי הפרמטר של: ‘האם אנשים היו רוצים להשתמש בו או לא’ ואכן יש אינספור רעיונות שבמידה והיתה להם קהילה פעילה וערוצי שיווק מוצלחים, היה להם מקום של כבוד. להגיע למקום כזה אינו נחשב לטרוויאלי כלל והשאלות הנוספות שכל יזם מחוייב להם לפני שהוא יוצא לדרך הן: ‘איך מגייסים כסף לרעיון הזה’ – ולדעתה גיוס סכום קטן אינו קל באופן משמעותי מגיוס סכום גדול – ו’איך מגיעים למשתמשים ויוצרים קהילה’.
בשני הסטארטאפים שהקימה איריס, היא לא התבססה על רעיון מוצלח והטיפ החשוב שלה הוא: להשקיע את השנים הראשונות ביצירת ערך למטרת גיוס וביצירת דרכים להגיע למשתמש הראשון, למאה המשתמשים הראשונים, לאלף ולמיליון.
אימי עירון, פרסומאית בעלת ניסיון רב שנים בחשיבה אסטרטגית, שיווק, פרסום, קריאייטיב ותוכן דיגיטלי, עבדה בעבר כסמנכ”ל קריאייטיב פלנינג ותוכן אינטרנט בגיתם ומאז הקמתו של אתר סלונה ועד היום מכהנת כמנכ”ל.
אימי מאמינה שכמו כל תהליך של שינוי – ככל שיהיו יותר נשים בתחום הטכנולוגיה, כך היחס ישתנה בהתאם. אנחנו בתהליך של שינוי ונשים נכנסות לאט לאט לטריטוריות שהיו גבריות בעיקרן. עדיין אין ספק, לצערי, שהמשיכה לעולם הטכנולוגי והיזמי חזקה יותר אצל גברים. הטיפ החשוב שלה הוא: אם הלב שלכם במקום הנכון, אתם כנראה במקום הנכון. בלי לב אין כלום, לדעתי.
הרשמו עכשיו לסטארטאפ ויקנד בבאר שבע עם הקוד: SHWLEB כדי לקבל הנחה של 15% ממחיר הכרטיס.
האירוע מתקיים בעזרתם האדיבה של עיריית באר שבע, גב ים נגב, קרן מיראז’, נגבקו, הרשות לפיתוח הנגב, SanDisk, Incubit, APM, Paris Region, ו-EMC.
» אין עצוב מזה: מיומנה של אם שכולה
» זן ואומנות ניגוב הטוסיק – איך ללמד ילדים לנגב?
» הפעוטה שראתה ושמעה את אמא שלה בפעם הראשונה בגיל שנתיים
» 3 טריקים עם מסקרה מהמאפר של ביונסה
» רק דברים טובים: שפתון אדום חלומי
» וידאו: איך לעצב את הגבות בבית?
» 5 דברים שיעשו לכם זיקוקים במיטה
» 5 דברים שכל אישה צריכה לדעת על גברים
תגובות