הבלוג של Geektime

Geektime

גיקטיים (Geektime) הוא בלוג הטכנולוגיה הגדול והמוביל בישראל, הפונה לקהילת הטכנולוגיה והסטאטראפים בישראל ומספק חדשות, עדכונים וכתבות בנושאים מגוונים בתחום הטכנולוגיה בעברית. בסלונה מתארח גיקטיים באמצעות פוסטים ייחודים... +עוד

גיקטיים (Geektime) הוא בלוג הטכנולוגיה הגדול והמוביל בישראל, הפונה לקהילת הטכנולוגיה והסטאטראפים בישראל ומספק חדשות, עדכונים וכתבות בנושאים מגוונים בתחום הטכנולוגיה בעברית. בסלונה מתארח גיקטיים באמצעות פוסטים ייחודים שראו אור באתר וכוללים תוכן פחות מקצועי וקצת יותר קליל, העוסק בסוגיות מעניינות שנוגעות לשיח הציבורי טכנולוגי

עדכונים:

פוסטים: 119

החל מאוגוסט 2012

מורף (MORF) הוא מיזם חדש ויצירתי אשר אמנם אינו טכנולוגי, אך קסום לא פחות. מדובר בחולצה אחת אשר ניתן ליצור באמצעותה לא פחות מ-24 אאוטפיטים שונים. שוחחנו עם תמרה סלם, אשר ביחד עם שותפה ברק קירשנר, פיתחו מוצר שביכולתו לחולל מהפכה בעולם האופנה

מקור: MORF

מקור: MORF

הפוסט נכתב על ידי הילה חיימוביץ’

צמד יזמים ישראלים עשה שימוש בפלטפורמת גיוס ההמונים קיקסטארטר, על מנת למצוא פתרון למה שחשוב באמת, ועלו על פטנט מגניב ביותר שיחסוך לכולנו לא מעט כאבי ראש. MORF, היא חולצה אחת אשר באמצעותה ניתן ליצור לא פחות מ-24 אאוטפיטים שונים למדי, כל זאת מבלי להסתבך בכפתורים, רוכסנים או קשירות מיוחדים. אז איך הקסם הזה עובד ואיפה משיגים אותו?

חולצה שהיא בעצם נוסחה מתמטית

בשיחה עם גיקטיים הסבירה לנו תמרה סלם, מעצבת אופנה ויזמת, כיצד ׳חולצת הקסם׳ בעצם עובדת; ״בחולצה רגילה יש שתי שכבות, מקום אחד להשתחל ביניהן ומקום אחד בלבד להפוך אותה אינסייד אאוט. במורף יש ארבע שכבות דקות וקלות, מה שיוצר בעצם שלושה מקומות להשתחל דרכם ולחשוף או להסתיר בכל פעם שכבות אחרות, ובנוסף הגזרה סימטרית ככה שגם אחורה-קדימה היא אופציה בכל אחד מהמקומות האלה. חוץ מזה יש שלוש אפשרויות להפוך את החולצה אינסייד אאוט, מה שמשכפל שוב את מספר הקומבינציות. הפטנט של מורף הוא בעצם נוסחה מתמטית – בכמה דרכים אפשר לסדר ארבע שכבות שונות״.

מדובר ברעיון די נפלא וחסכוני שכן דמיינו מצב בו אתם עוברים מפגישה לפגישה, במקום להיסחב עם קוקלציית חולצות שלמה בשקית או ברכב, תוכלו פשוט להפוך את החולצה ולהרגיש רעננים במיוחד (לפחות מבחינת המראה החיצוני). כמו כן, שימוש אידיאלי נוסף למוצר הוא בעת נסיעות לחו״ל, במקום לארוז עשרות חולצות, תוכלו להסתפק באחת בלבד (אך מומלץ להצטייד גם בסבון כביסה כזה או אחר).

איך בעצם נולד הרעיון למוצר? ״תכננתי לתפור חולצה כמתנת יומולדת לחברה והיה לי איזה רעיון מופשט לחולצה עם כמה שכבות. רק כשתפרתי אותה פיזית והתחלתי לשחק איתה, קלטתי פתאום שיש לי שם המון אפשרויות, הפכתי והיתה לי חולצה שחורה לגמרי, הפכתי שוב והיתה חולצה לבנה, ומאז התחלתי לחקור את זה.

מימין: תמרה סלם, מקור: MORF

מימין: תמרה סלם, מקור: MORF

האם ברק קירשנר (היזם השני) ואת ציפיתם שהקמפיין יזכה לכזו הצלחה? ״לא ידענו למה לצפות. מצד אחד ידענו שיש לנו מוצר מעניין וסרטון חזק, מצד שני תקציב השיווק שלנו לשבוע הראשון, בעיקר בפייסבוק, עמד על 627 שקלים. למזלנו הוא הגיע לעיניים הנכונות די מהר, זכה לכיסוי באתרים בולטים בארצות הברית והביא הרבה עיניים לסרטון שלשמחתנו התלהבו ומיהרו לתמוך ולהזמין חולצות״.

מחירה של חולצה אחת שכאמור ביכולתה לשנות את צורתה כ-24 פעמים עומד על 49 דולר, ומשם אגב נובע גם שמה, מהמילה מטמורפוזה, שמשמעותה השתנות מצורה אחת לאחרת. כנראה שהרעיון לפיו ניתן לרכוש במחיר של פריט אחד מלתחה שלמה, קסם ללא מעט אנשים, שכן בתוך שבוע בלבד הפרויקט גייס את סכום היעד שלו בסך 25,000 דולר. כעת, כשנותרו עוד 36 ימים לסיום הקמפיין, גויסו כ-73,461 דולר, שהם כמעט פי שלושה מהסכום אותו שאפו לגייס.

ומה לגבי גברים? ״הגברים מאוד מתעניינים בחולצה, חלק מהזווית האופנתית וחלק מהזווית הפרקטית בשל היותה סוג של פלא בכל הקשור לנסיעות, חופשות ולחיסכון מקום במזוודה. מהיום הראשון של הקמפיין ניתן להזמין את חולצת הגבר – ובקרוב מאוד נחשוף צילומים ראשונים שלה, עוד בתוך הקמפיין״.
החולצה מוצעת במגוון רחב של מידות (עד XXL) ובמידה ולא תהיו מרוצים מהמידה שקיבלתם, תוכלו להחזירה ולקבל אחת התואמת למידתכם, כאשר עלויות השילוח יכוסו על ידי החברה. מועד השילוח המתוכנן של החולצות הוא אוגוסט 2015, ולמרות שמדובר במיזם ישראלי שימו לב כי יהיה עליכם להוסיף 15 דולר נוספים עבור עלות שילוח (כמו לכל מקום אחר בעולם).
הפוסט פורסם לראשונה באתר Geektime.

עוד מהבלוג של Geektime

תצוגה מקדימה

הייטקיסטיות מעוררות השראה וסוף שבוע שכולו יזמות

כולנו יודעים כי ישראל היא ה-"Startup Nation" ונמצאת במקום גבוה בעולם (למעשה שני מיד אחרי ארה"ב) בכל מה שקשור ביזמות. לא סתם חברות ישראליות זוכות בתחרויות או למשקיעים מפורסמים. זאת אחת מהסיבות שהחלטנו שהגיע הזמן לערוך אירוע נוסף...

מכונת הכביסה הזו לא צריכה חשמל – הכירו את Drumi

זה נשמע כמו פנטזיה של אוהבי קמפינג ומחבקי עצים, אבל מדובר במוצר אמיתי לגמרי: מכונת כביסה שלא צריכה הרבה מים ובעיקר לא צריכה חשמל בתפקיד החשמל – הרגל שלכם. מקור: Drumi הפוסט נכתב על ידי יניב אביטל. יוצאים לקמפינג? גרים...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

כלי זיהוי הגיל של מיקרוסופט במבחן: בני כמה טים קוק וגנדלף?

אתר צנוע של 2 מפתחים ממיקרוסופט הפך לתופעה ויראלית שהציפה את הפידים של הרבה מאיתנו. אז כיצד עובדת טכנולוגיית זיהוי הגיל ובני כמה לארה קרופט, גנדלף ושמעון פרס? הפוסט נכתב על ידי...

תגובות

פורסם לפני 4 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה