אוסף מתכונים ליום הפסטה הבינלאומי

לקט מתכוני פסטה מהבלוג שלי.

אנחנו כבר מזמן יודעים שאנחנו חיים בכפר גלובלי, והכל נגיש לכולם ויש חגיגות שכל העולם שותף להן. ולא, אני לא מתכוונת לחגים דתיים, או לימי עצמאות. אני מתכוונת לימים בינלאומיים.

מהו יום בינלאומי? זהו יום שבו בכל העולם מציינים נושא מסויים. החל מנושאים חברתיים כגון יום הנגישות שחל בשבוע הבא, יום כדור הארץ ועוד, דרך ימי מודעות, שבועות ואפילו חודשי מודעות לנושאים בריאותיים כגון יום האיידס, חודש המודעות לסרטן השד (החל החודש הזה ממש), שבוע המודעות לאפילפסיה, לפיברומיאלגיה ועוד.

אבל לא רק לנושאים ״ברומו של עולם״ יש ימים מיוחדים.

יש גם ימים משעשעים שממש כיף לציין.

ב-14.3 חל יום הפאי (זהו יום שהתחיל כקוריוז. בארה״ב כותבים קודם את החודש ורק אח״כ את היום אז התאריך יוצא בעצם 3.14 הלא הוא ״פאי״ במתמטיקה). מכאן הדרך לחגיגת ״יום הפאי״ קצרה.

אחרי ההקדמה הזו, רציתי לבשר שהיום, 25.10 , מציינים בעולם את יום הפסטה הבינלאומי.

לכבוד היום הזה קיבצתי כאן מתכוני פסטה שפירסמתי בעבר בבלוגים שלי. לחיצה על שם המנה  (טקסט צבעוני מודגש בקו תחתי) תפתח את הקישור למתכון.

הוספתי 2 מתכונים חדשים

פסטה ים תיכונית עם ארטישוק

פסטה ברוטב פטריות ב"שמנת" ללא שמנת – מתכון בריא, טבעוני, שהוא גם פרווה כמובן, למנה הקלאסית והפופולרית.

פשטידת פסטה וגבינות מצויינת שתתקבל באהבה בכל בית.

פסטה קרנצ׳ית עם בטטה וכרובית.

רוטב הבולונז של סבתא שלי. הרוטב הכי טעים בעולם! באמת!

רוטב פסטו אגוזים – גיוון טעים הן בירק והן באגוז. כן, לא פחות חשוב, הוזלה משמעותית לעומת גרסת הצנובר.

פסטה עם בוטנים – הפסטה האהובה עלי ביותר. בעצם ספגטי או נודלס – כל אחד יכול לקחת את זה לאיזה כיוון שהוא רוצה. התוצאה מדהימה וסוחטת מחמאות.

פסטה עם אספרגוס ומנגולד שהוכנה במקור לספורטאי שלי לפני ריצת מרתון. נכון, זהו פלח שוק קטן… אבל הפסטה טעימה ובריאה ומתאימה לכוווווולם

סלט פסטה ברוקולי, אפונה, שעועית ירוקה וגבינות טובות. סלט מרשים, בריא וטעים שיכול להיות ארוחה שלמה.

סלט פסטה עם שקדים, צימוקי שרי וצימוקי זיתים.

לפני שהיום נגמר לי וכבר מחר… מבחינתי כל יום יכול להיות יום הפסטה הבינלאומי. יותר מיום תפוח האדמה או יום האורז. כי פסטה זה הכי הכי בשבילי! פסטה זה הכי "חיים וטעים"
צ'או… בון אפטיטו!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.