הבלוג של Netta Doron

צרחנית אינטרנט

בלוג על הורות,דילמות בהורות ונשים.אמא. במקצועי: קידום עסקים ברשת הלינקדאין, בניית נוכחות בלינקדאין לחברות ולפרטיים לאתר המקצועי: http://nettadoron.com/ [email protected]

עדכונים:

פוסטים: 204

עוקבים: 125

החל מאפריל 2010

קמפיין “אות הקלון למפרסם הסקסיסטי” של ויצו מתקיים זו השנה תשיעית ברציפות, לציון יום האישה הבינלאומי ומטרתו להוביל לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ולהעלות את המודעות להשפעות השליליות של פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי. בואו וגלו את פניני הקריאייטיב של שנת 2017 ועד כמה כלום לא השתנה.

25/02/2018

קמפיין “אות הקלון למפרסם הסקסיסטי” של ויצו מתקיים זו השנה תשיעית ברציפות, לציון יום האישה הבינלאומי ומטרתו להוביל לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ולהעלות את המודעות להשפעות השליליות של פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי.  הפרסומות נבחרו ע”י ועדת שיפוט מקצועית, אשר סקרה אלפי  פרסומות במהלך שנת  2017  ודרגה אותם עפ”י קריטריונים קבועים הבוחנים את הצגת דימוי האישה, תפקידי האישה, השימוש בגופה, היקף הקמפיין ועוד. הוועדה מורכבת ממומחי מגדר ותקשורת, אנשי אקדמיה, עיתונות ומשפט.

 אני מביאה כאן את המצעד עם נימוקי הוועד ו..הדיעה שלי.

אות הקלון המתמיד - FIX

אלחמיסטר לפיקס: בוא ותגלה עד כמה רע זה יכול להיות

  גם השנה בחרה fix דווקא בקמפיין הפונה לנערות, לעשות שימוש בוטה ומיני בגופן של נשים. זאת באמצעות  השימוש בנחש, בכיתוב של “רוצה לראות כמה רע זה נהיה”, “בנות רוצות לעשות כיף” לצד הנערות ועל איברי גוף אינטימיים של הנערות.

גם בשנים הקודמות fix  בחרה לפרסם את מוצריה תך שימוש לא ראוי בגופן של נשים צעירות ובחוסר אחריות כלפי בני ובנות הנוער אשר המוצרים מיודעים עבורם\ן. למשל, שלטי חוצות בהם הופיעו נערות עם זרנוק בין הרגליים ובחולצות רטובות; פרסומת בה מוצגת נערה רזה, לבושה בלבוש תחתון, מלווה בסוגי מזון מגוונים ובכתוביות: “הכל טעים”, “מוגש חם”; פרסומת הקוראת לנערות לצלם עצמן בחזייה ולהעלות התמונות לדף הפייסבוק לתחרות. כל הפרסומות הללו עושות שימוש בכלים בזויים על מנת למכור הלבשה תחתנוה לנערות.

ולחשוב שהם פונים לקהל צעיר…מעורר חלחלה

על כן, בחרה השנה ועדת השיפוט את חברת fix  כראויה לפרס על מפעל חיים שלילי ולקבלת אות הקלון המתמיד.

הערת המערכת של נטע : מניחה שאחרי פרשת עדן בן זקן-נטע אלחימסטר הועם קצת המותג “אלחמיסטר” ויהיה לנו קצת שקט מכל הסקס הזה.

אם פיקס ואלחמיסטר היו יודעים באמת עד כמה רע זה יכול באמת להיות..

מקום 5 המשביר לצרכן

במודעת הפרסומת של המשביר לצרכן לחזיות מוצגת אישה שחורה, ערומה בפלג גופה העליון, נושאת בידה את מטלטליה, את שדיה מכסה הכיתוב “support them”.

הפרסומת פורסמה בגיליון “דג הזהב” של הוצאת שוקן בו חברות פרסום מתחרות ביניהן על איכות הקריאטיב.

ועדת השיפוט בחרה בפרסומת זו כאחת מבין חמשת הפרסומת הסקסיסטיות דווקא בגלל היותה מיועדת לקהל של חברות פרסום, כך מתאפשר לנו, הקהל הרחב, הצצה אל תהליכי החשיבה במוחם של יוצרי הפרסומות .

הערת המערכת של נטע: כמי שעבדה במשרד פרסום ושהתה שנים ב”תעשייה” אני לא מופתעת.

מקום 4 מגנום דאבל

embedded by Embedded Video

מסתבר שאכילת ארטיק מגנום, אינה פעולה תמימה, אלא מינית ואוראלית. את צריכה להיות זונה מוצצת כדי לאכול מגנום!

ואם זה לא מספיק, אז החיה שלצד המוצצות המאגנומיות עושה את אותו הדבר,ככה עם הלשון, והקריין מבקש  “שחררו את החיה שבכם”. תודה לך באמת על החופש המיני שאתה מעניק לנו, ארטיק יקר!

הפרסומת עושה שימוש במיניות של נשים ללא שום קשר למוצר. אלמלא  האמירה בסיום הפרסום על מגנום דאבל, לא היינו יכולים ויכולות לדעת שהפרסומת היא בסך הכל לארטיקים.

הערת המערכת של נטע: הסרטון בשקט יכול להיות מועמד לקטגוריית פרסום לסרט סקס ליגה ג’ או לפחות פרומו לסרט פורנו רדוד כלשהו.

מקום 3 עזראלי.קום

embedded by Embedded Video

 

embedded by Embedded Video

 

 פרסומת  בשתי גרסאות, גרסה גברית וגרסה נשית. (יפה מצידם שהם מפרידים בין גברים לנשים, צניעות!)

הגרסה הגברית מתארת גבר צעיר שכמובן החליט לפנות להשכלה גבוהה ו”לעשות תואר”. לכן יש כמה דברים שהוא חייב, למשל מחשב ומדפסת.

לעומת זאת, בגרסה הנשית מוצגת אישה צעירה שכמובן החליטה “לקרוע את העיר”. לכן היא חייבת תיק ומראה משום שהדבר הכי חשוב הוא איך היא נראית.

הערת המערכת נטע: אישה, למטבח!

מקום 2: בנק איגוד

embedded by Embedded Video

בפרסומת זו, הדוגמנית שיר אלמליך, מתלבשת מול המראה, כאשר שני דגים ערסוים מטרידים אותה מינית בקריאות המתייחסות למראה שלה ולמיניות שלה. קלוז אפ על הציצים שלה המפזזים לאורך כל הסרטון נמצאים שם על מנת לוודא שנדע שמדובר בבנקאות מתוחכמת כנראה.

בהמשך היא מתייעצת איתם האם השמלה שבחרה מתאימה לדייט עם בנקאי.

שאלה זו מצביעה על טיפשותה האדירה של האישה עם השמלה השחורה הקטנה – מבחינתה כל פגישה עם גבר היא דייט ועליה לפתות את הגבר שמולה. הדגים עונים לה בשאלה “מאיפה הבנקאי?”. גם כאן שיר הפתיה אינה יודעת להבחין בין עיקר וטפל ועונה ש”הוא מרחובות”.

הדגים מסבירים לה שמה שבאמת חשוב הוא מאיזה בנק הוא ואילו הטבות הוא ייתן לה.

הפרסומות מנציחה תפיסה סטראוטיפית  על פיה נשים אינן מבינות בכסף, והן זקוקות לעצות כלכליות מגברים ואפילו מדגים שמסתבר שיודעים להתנהל בעולם טוב יותר מנשים. חמור מכך, הפרסומות יוצרת הזניה של נשים משום שמהסר המועבר הוא שאם תתלבשי יפה, כלומר חשוף, ותראי יפה, כלומר צעירה, רזה, עם חזה בגודל הנכון, תזכי להטבות כספיות מהבנקאי שלך.

הערת המערכת נטע: אחת הפרסומות היותר מטומטמות שיצאו. שני דגים ערסים, שני ציצים שמככבים, לבנק הזה בטוח לא אעבור.

ובמקום הראשון…טדדם!!!!

מקום 1:  יין בעיר

yaaajfvnv_i

הפרסומת הידועה לשמצה מציגה אישה רזה, לבושה בשמלת כלה ובהינומה, עם הגב למצלמה. לצד האישה מופיע הכיתוב “כמה חגגו עליה לפני החתונה?”.

כולנו וודאי זוכרים וזוכרות את הבאזז המטורף שהיא יצרה ברשת, ולא לטובה.

המסר הסמוי שמועבר בפרסומת הוא שכפי שאת\ה רוצה לדעת מהיכן את קונה את היין שלך, כך תרצה לדעת מהיכן אתה קונה את הכלה שלך. האישה במודעה מוצגת כאובייקט, היא פאסיבית ללא שליטה בגורלה, היותה חסרת פנים בתמונה מחפיצה אותה ותורמת לאיבוד זהותה. גם הסלוגן של הפרסומות “חגגו עליה” מעצים את ההתייחסות לאישה כאובייקט, שלא לומר: זונה.

היבט סקסיסטי נוסף הוא ההתייחסות לחתונה  כאירוע המסמן מעבר של האישה מרשות הרבים לרשות בעלה, “חגגו עליה לפני החתונה”, אחרי החתונה היא תהיה שייכת לבעלה שקנה אותה וסימן אותה בטבעת ו”החגיגה הציבורית תסתיים.”

הערת המערכת נטע: פרסומאים, הרי לכם אתגר: נסו להכין קריאייטיב בלי הקטנה של אישה, ללא רמיזות מיניות, וללא מלים שמתחרזות עם זין.

 

חברי הועדה: פרופ’ ענת פירסט – מכללת נתניה, אביעד קיסוס – שדרן רדיו, חבר בפאנל גב האומה, פובליציסט. אביב יהלום-מייסד אסל”י, עו”ד כרמית קלר חלמיש – איגוד ארגוני הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, ד”ר עמית קמה – מכללה אקדמית עמק יזרעאל, סיוון בן חורין -  ביה”ס לתקשורת בינתחומי, בוגרות תכנית מנהיגות צעירה בוויצו: ניצן פיאלקוב, ליאת שרר, ענבל אביב  – מנהלת קשרי ממשל, ויצו, מיכל אוריון – מנהלת תוכניות נשים,  ויצו, אתי בורקין – יו”ר האגף לקידום מעמד האישה, ויצו, מיכל הלפרט – האגף לקידום מעמד האישה, ויצו.

עוד מהבלוג של Netta Doron

תצוגה מקדימה

טרנד הטבעונות: פצצה מתקתקת

השבוע הילדה חזרה מבית הספר וסיפרה שהייתה הרצאה בנושא זכויות בעלי חיים וטבעונות. את הקציצה של ארוחת הצהריים היא כבר כמעט לא אכלה. "יש לי ייסורי מצפון", סיפרה. בשאר הימים התזונה שלה טובה מאוד והיא אוכלת כשלוש פעמים בשבוע בשר,...

תצוגה מקדימה

היום שבו הפסקתי להלביש את בתי בורוד

"אלה משחקים לבנות", נאמר לי בחנות הצעצועים. "וכאן של בנים". ברור,חשבתי לעצמי. שהבת שלי תתעניין במכוניות? בלגו? שום אמירה או שום בגד ורוד לא העלו סימני שאלה אצלי. כן,זו הנסיכה שלי, והיא לובשת גם ורוד, המתיקות הזו התינוקית...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

יזמות צעירה מיפו: אלכס ומתי מחזירים את הילדים שלנו לפשטות עם "קיפוד"

לאלכס, מעצבת תעשייתית בוגרת תואר ראשון מהמכון הטכנולוגי חולון היה חלום: לארוז את כל הידע וההנאה שהיא גורמת לילדים, בסדנאות העיצוב והיצירה שלה לכדי מוצר. אלכס עוסקת רבות בעיצוב לילדים , מעבירה סדנאות עיצוב ויצירה...

תגובות

פורסם לפני 3 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה