הבלוג של Netta Doron

צרחנית אינטרנט

בלוג על הורות,דילמות בהורות ונשים.אמא. במקצועי: קידום עסקים ברשת הלינקדאין, בניית נוכחות בלינקדאין לחברות ולפרטיים לאתר המקצועי: http://nettadoron.com/ [email protected]

עדכונים:

פוסטים: 210

החל מאפריל 2010

אם אין לך פייסבוק אתה לא קיים. תמצית השיחה בפאנל הצעירים של כנס האינטרנט של דה מרקר בתיבול מסקנות, שאלות ותובנות אישיות.

02/05/2010

חיכיתי לפאנל הצעירים בכנס האינטרנט של הדה מרקר.

היה מרתק לשמוע את  הדיעות, להשתאות לנוכח האסרטיביות וכן..גם קצת לנוכח קורט היהירות…

מי בפאנל? חבורה של בני 14-18, בלוגרים, יחצ”נים ומודעי סושיאל ביג טיים.

אני בוחרת להביא סיכומי דיעות ודברים שלקחתי מאותו פאנל.

האם מי שאין לו פייסבוק הוא בן אדם?

דיעה גורפת ונחרצת של כולם – לא. מי שאין לו פייסבוק, זה כמו מי שאין לו סלולר. זו מראה שלילית לאותו אדם. הוא פשוט לא קיים .

פייסבוק והבלוגוספירה -שימושים שונים

אילן, מפיק מסיבות. מחזיק 3500 חברים בפייסבוק. פעם היה עובר מעיר לעיר במשך ימים כדי לגייס חבר’ה למסיבות שלו. השיג 7 אנשים אחרי יום שלם.

היום עם הפייסבוק מספיק לעבור את כל הארץ בחצי שעה ביעילות שיא והמון משתתפים.

שיר – מנהלת פורום, חיית רשת. חיה סביב הפייסבוק והאינטרנט לאורך כל היום.

בוקר (סטטוס) טוב לבדיקת נוטיפיקיישנס ואחר-כך כל היום בסלולר. צורכת תכני  טלוויזיה גם דרך האינטרנט שבסלולר. מחליפת דיעות וחוויות סדרתית. התמקצעה בגילה הצעיר בעבודה בתחום.

עמית – בלוגרית אופנה. למרות גילה הצעיר, 14, מפגינה ידע רב ואסרטיביות ראויה לציון. בלוג האופנה והסטיילינג שלה עשוי מאהבה. נועד להעביר את האג’נדה המקצועית שלה. הפייסבוק אצלה בעדיפות שנייה.

מרי – פייסבוק כאמצעי לשמור על המורשת הרוסית. ל”רוסים” יש את המוזיקה שלהם, האתרים שלהם, התרבות שלהם. דרך הפייסבוק מרי מתקשרת הן עם הישראלים והן עם ה”רוסים”.  קהילה בתוך קהילה.

פרסום? דברו אלינו בגובה העיניים

פנייה נרגשת מחברי הפאנל למפרסמים: דברו אלינו ישר ולעניין.אל תערבבו.

פרסמו בבקשה כמה זה עולה לנו. אין לנו ג’ינג’ים (שטר 200 ש”ח …), נשמח לדעת על המוצר שלכם  ת’כלס.

סיפקתם לנו חוויה נעימה? נזכור את המותג שלכם לטובה. קוקה-קולה ויאלז’ לדוגמא.

אנחנו יודעים מה טוב לנו – פנו אלינו ישירות.

קמפיין אורנג’  תרומה לקהילה לטובת כרטיס לריאנה? זה טוב. עשינו בהתחלה בשביל הכרטיס. נשארנו אחר-כך עם המחשבה, וואלה, תרמתי בלי להתאמץ יותר מדי.

האם זה יגרום לי לקנות מעכשיו רק סלולר אורנג’? ממש לא.

אני בלוגר מפרסם – איפה הגבולות?

כל הפאנל היה בדיעה שלמכור תכנים בכסף בבלוג שלהם (תוכן שיווקי) או בסטטוסי פייסבוק זה תקין לחלוטין.

הדיעה הרווחת – כל עוד אני מאמין במה שאני מוכר, זה מוסרי,תקין ואמין.

בלוגר מול מפרסם-מי אמין יותר

הסכמה גורפת שמסר שמגיע מהחברים יקבל תמיד עדיפות. הסטטוסים שלהם שווים לפיכך זהב למפרסמים.

כשמסר בא מאהבה ומבוטא בבלוג או בסטטוס הוא שווה יותר מכל פרסומת.

ילדים שפותחים קבוצות/עמודים מצליחים בפייסבוק מראים למפרסמים את הדרך לליבם של אלפי צעירים. מפרסם שמקשיב לסושיאל ירוויח. (מילקי קצפת).

מי בכלל צריך פרסומות?

פרסומות הן מעצבנות במהותן. מי בכלל קונה בגלל פרסומת?

מצד שני, פרסומות נותנות חשיפה. לא כולם כמונו בסושיאל, יש בהחלט צעירים שמושפעים מפרסומות.

כדאי גם לא לשכוח שפרסום באמת גדול “תופס”. אז בעצם, אין כאן סתירה.

סושיאל זה לא רק פייסבוק

מרי חברה בפייסבוק רק של אנשים שהיא מכירה  אין לה אלפי חברים. רק דרך הפורומים יצא לה לדבר עם בנות שבהזדמנות אחרת לעולם לא היתה פוגשת, מחליפה דיעות או מתייעצת איתן.

הפורומים מצוינים ליצירת קשרים נרחבים על רקע תחביבים משותפים. אלה אנשים שאין סיכוי שתפגוש בפייסבוק, כי שם רובם מהסביבה הפיזית הטבעית שלה.

עולמות הסושיאל העיקרים שלהם: פייסבוק, 4girls, ישראבלוג, תפוז.

השאלות שלקחתי איתי משם:

  • האם גבול האמינות, שיווק אך ורק מותגים שהם אוהבים, אינו גבול דק שעתיד להיפרץ? האם אין זו תמימות מצידם לחשוב שכך ימשיך להיות?
  • האם הם באמת קובעים את האג’נדה לכל הצעירים? צעירים רבים נרתעים מתכנים שיווקיים, גם אם מדובר בהמלצות חברים לספסל הלימודים. הרי ברגע שאתה מקצוען בתחום האמינות שלך נפגעת.
  • מדוע נדם קול הניסיון בעולמנו? האם זה הולך להיות אך ורק עולמם של צעירים? האם ל – voice of experience אין יותר זכות קיום בעולם השיווק בפייסבוק?
  • מדוע שבלוגרית אופנה בת 14 תכתיב למעצבת הבית של חברת אופנה גדולה מה יהיה? היא למדה בשנקר?
  • האם מינון ההקשבה לצעירים לא הולך וגדל על חשבון האיכות?
  • האם הם מעריכים ספרות?
  • האם הם מסוגלים גם לאתגרים הדורשים עקביות, אורך רוח, סבלנות ותכנון ארוך טווח? האם זה סביר בכלל לקרות בעידן הלייק,קומנט, לחיצת כפתור ותרבות המולטיטאסקינג השטחית משהו שלנו?

עוד מהבלוג של Netta Doron

תצוגה מקדימה

טרנד הטבעונות: פצצה מתקתקת

השבוע הילדה חזרה מבית הספר וסיפרה שהייתה הרצאה בנושא זכויות בעלי חיים וטבעונות. את הקציצה של ארוחת הצהריים היא כבר כמעט לא אכלה. "יש לי ייסורי מצפון", סיפרה. בשאר הימים התזונה שלה טובה מאוד והיא אוכלת כשלוש פעמים בשבוע בשר,...

תצוגה מקדימה

היום שבו הפסקתי להלביש את בתי בורוד

"אלה משחקים לבנות", נאמר לי בחנות הצעצועים. "וכאן של בנים". ברור,חשבתי לעצמי. שהבת שלי תתעניין במכוניות? בלגו? שום אמירה או שום בגד ורוד לא העלו סימני שאלה אצלי. כן,זו הנסיכה שלי, והיא לובשת גם ורוד, המתיקות הזו התינוקית...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

יזמות צעירה מיפו: אלכס ומתי מחזירים את הילדים שלנו לפשטות עם "קיפוד"

לאלכס, מעצבת תעשייתית בוגרת תואר ראשון מהמכון הטכנולוגי חולון היה חלום: לארוז את כל הידע וההנאה שהיא גורמת לילדים, בסדנאות העיצוב והיצירה שלה לכדי מוצר. אלכס עוסקת רבות בעיצוב לילדים , מעבירה סדנאות עיצוב ויצירה...

תגובות

פורסם לפני 5 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה