ג'ון ברייס- טעימה מהקורסים הכי הכי

בחורה עם מחשב נייד

היי חברים מה קורה? השבוע קיבלתי טעימה מכל הקורסים שיש למכללת ג'ון ברייס להציע- היה ממש מעניין ואני מממש לא יודעת במה לבחור!

למשל יש את הקורס של  ג'קי סויקיס – הוא עוסק בתחום קידום אתרים משנת 1998 ומנהל התחום בג'ון ברייס כ-11 שנים. מנהל הפיתוח העסקי ב-SEO Simple, העוסקת בקידום אתרים בישראל ומנהלת את קידום האורגני של כמה מהגופים הגדולים במדינה.

בהרצאתו, ג'קי הסביר על קידום אתרים בעידן הנוכחי, עם התמקדות במנוע החיפוש של Google. הוא סיפר כיצד בישראל ניתן לנצל יכולות מסוימות של Google כדי להקפיץ את האתר במעלה החיפוש באמצעות שימוש פשוט בשפה העברית, ואף נתן דוגמא לאתר המקודם באמצעות ביטויים ללא קשר לתוכן. ג'קי שיתף בטריקים וטיפים מעניינים והסביר כיצד ניתן לקדם אתכם או את האתר שלכם באופן האפקטיבי ביותר ב-Google, מה ההבדל בין קידום אתרים בארץ ובשאר העולם, מה זה בעצם קידום אתרים בשנת 2018, לאן התחום מתקדם ועוד. ג'קי תיבל את הרצאתו במגוון דוגמאות על אתרים ואנשים ישראלים העושים שימוש בפרצות של Google כדי לקדם את עצמם או את העסקים שלהם.

        רוני קרן – מומחה לטכנולוגיה וה-CTO של ג'ון ברייס בשלוש השנים האחרונות. עובד בתחום פיתוח תוכנה משנת 1999.הסביר מה הן הטכנולוגיות שישפיעו על העתיד של כולנו? רוני קרן, מומחה לטכנולוגיות, סיפר על שתיים מהטכנולוגיות המשמעותיות ביותר שצמחו כאן בתקופה האחרונה – הבלוקצ'יין, שמאפשר לכולנו לבצע עסקאות ורכישות מאובטחות באינטרנט ללא צורך בניהול מרכזי ובתיווך של חברות האשראי, ובעזרתו יש לנו את המטבעות הדיגיטליים, וה-IoT (האינטרנט של הדברים), הטכנולוגיה המאפשרת ל"דברים" לתקשר בינם לבין עצמם, לאסוף ולהחליף מידע. רוני הדגים שימוש קל, אך משמעותי ב-IoT – כיצד כל אחד מאיתנו יכול להרכיב מכשיר לקריאת גלי מוח בעזרת סרטוני הדרכה פשוטים ובמחיר זול. רוני גם הדגים כיצד אותו מכשיר, שהוא בנה באופן עצמאי, קורא את גלי המוח שלנו ומעביר את זה למחשב. המידע הזה יכול לשמש להבנת הרצונות והחוויות שלנו, ונחשב כבעל ערך רב. את השורה התחתונה מההרצאה ניתן לסכם במשפט אחד – הטכנולוגיה כאן, והיא לא הולכת לשום מקום. או שנלמד לעשות בה שימוש חכם ומושכל, או שנישאר מאחור.

     יניב ברקאי – מומחה אבטחת מידע בתחום חקירות המחשב וסקרי הסיכונים. יניב הסביר מה זה עולם הסייבר? איפה זה תופס אותנו? והכי חשוב – מדוע זה רלוונטי לכל אחד ואחד מאיתנו. תחום הסייבר קשור לכולם, כל אדם בעל מחשב נייח, נייד, טאבלט ועוד, הוא בעל פוטנציאל להפוך לקורבן של מתקפת סייבר. לכן, עלינו לדעת להיזהר כאשר אנחנו מבצעים פעולות שונות ברשת ופותחים או מורידים קישורים וקבצים למיניהם. יניב שיתף בכמה דוגמאות ממתקפות סייבר שונות כמו סוס טרויאני וכופר והציג כיצד ניתן לפרוץ בקלות למצלמות רשת שונות. בנוסף, הוא שיתף מספר טיפים חשובים ובסיסיים לשיפור אבטחת המידע האישית שלנו, כדי שחלילה לא נהפוך לקורבנות הבאים של מתקפת כופר וניאלץ להוציא את מיטב כספנו כדי להשיב את הקבצים יקרי הערך שלנו.  

טל פלורנטין – ממובילי תחום חווית המשתמש בישראל. מחבר הספר חווית המשתמש וזוכה הפרס הבינלאומי UX Award. מקים ומוביל מסלול ההסמכה למנהלי חווית משתמש, שהוגדרה כאחת מחמשת התוכניות המובילות בעולם בתחום הזה. מנכ"ל UX Vision ומקים המיזם Summurai.

טל הסביר על תורת החשיבה העומדת מאחורי חווית המשתמש וכיצד ניתן להבין טוב יותר את הנקודה שבה אנחנו פוגשים את התוכן והוויזואליה באפליקציות ובאתרים שונים. טל הסביר על האופן בו משתמשים צופים בתכנים באתרים לעומת האופן בו המתכנתים חושבים שהם צופים בהם, כיצד להנגיש טקסטים כך שמשתמשים יחשפו אליהם בצורה יעילה יותר, כיצד משפרים את האינטראקציה בין האדם לתוכן הדיגיטלי, איך עובדים המנגנונים האנושיים ועוד. במהלך ההרצאה, טל שיתף את הנוכחים בעתיד של התוכן – הסאונד. לפי דבריו, הצעד הבא של התוכן המקוון הוא הסאונד, זאת היות וכיום למשתמשים יש פחות ופחות סבלנות לתוכן כתוב או לווידאו. הם רוצים שיגישו להם את התוכן כך שהם יוכלו להיחשף אליו בכל מקום ובכל צורה שהם רוצים – בנהיגה, על הספה, במטבח ועוד. בנוסף, טל סיפר על מספר עקרונות פשוטים לשיפור חווית המשתמש באתר ולמשיכת תשומת הלב של המבקרים – היכן לשים באנרים, מה הדבר הראשון שאנחנו רואים כשאנחנו נכנסים לאתר, תמונות אפקטיביות וכאלה שממש לא ועוד.

      שי מזרחי – מנהל תחום הסלולר במכללת ג׳ון ברייס, כתב טכנולוגיה וחדשנות בתכנית הטלוויזיה ״לפני החדשות״ בערוץ 13 ובאתר וואלה.

שי סיפר על קורס הסלולר. האורחים קיבלו הזדמנות לשמוע ולשאול את שי על מעצמות הטכנולוגיה השונות איתן הוא בקשר ולקבל טיפים הקשורים לעולם הסלולר – מה לקנות, היכן לתקן, כיצד לקבל את המחיר הכי טוב, מה המכשיר המוביל כיום ועוד.

לסיכום, הקורסים ממש אחלה- המכללה גם מנסה למצוא לכם עבודה בתום תקופת הלימודים!

התקשרו לסניף הקרוב אליכם:)