המלצות לספרים לקטנטנים – שבוע הספר 2016

היום נפתח שבוע הספר, החג האהוב עליי. השנה נמכרים ביריד גם ספרים שערכתי ואני אלך לבדוק מה שלומם. קראתי השנה ספרים נפלאים ואתם יודעים שאני חייבת לשתף. בחרתי להתחיל בהתחלה – ספרים לילדים ממש קטנים.

היום נפתח שבוע הספר, החג האהוב עליי. השנה נמכרים ביריד גם ספרים שערכתי ואני אלך לבדוק מה שלומם. קראתי השנה ספרים נפלאים ואתם יודעים שאני חייבת לשתף.  בחרתי להתחיל בהתחלה – ספרים לילדים ממש קטנים.

אני מספרת לאריאל את חתול תעלול עוד כשהיה ממש קטן

561926_10151204433519456_1663510122_n

בעקבות כניסתם של ילדים קטנים שוב לחיי, הנכדים מצד הבעל ואחיינים חדשים חזרתי להקריא לילדים וזה כיף גדול. מיכי המתבגר כשהיה קטן אהב מאוד את ספריו הנהדרים של הד"ר החביב עלינו ד"ר סוס. גם אוריה בת השנתיים וחצי ואריאל בן הארבע אוהבים את חתול תעלול ולאחרונה לשמחתי הגיעה אלי ספר ילדים נהדר כולו נונסנס ודמיון, מאת נורית זרחי אחת הכותבות המוכשרות לילדים ולמבוגרים, בהוצאת טל מאי ובעריכתו של יותם שווימר. הוצאה ועורך שהם תו תקן לאיכות בכל הנוגע לספרי ילדים בעיניי.

צ'יינה, מאת: נורית זרחי, איורים:כנרת גלדר, עריכה:יותם שווימר, הוצאת טל מאי, ידיעות ספרים, 2016.

 ציינה_J8C

תמונת עטיפה:

הספר הוא פיקצ'ר בוק קלאסי, טקסט קצר בעמוד אחד ואיור בעמוד ממול שגולש גם לעמוד הטקסט. אהבתי את הצבעוניות שבאיורים, הם לא ילדותיים מאוד ולפעמים הרקע השחור אולי יראה קודר לחלק מהילדים. אבל זה לא ספר מתילד וזה מה שיפה בו.

לי הוא מיד הזכיר את אחד השירים האהובים עליי שאני יודעת בעל פה עד היום –

kova ksamim

כובע קסמים

כל הימים כל הימים

חולמת אני על כובע קסמים

כובע קטן

מעוטר בנוצה

שיעשה כל מה שאני רוצה.

הספר  כובע קסמים מאת לאה גולדברג יצא בהוצאה מחודשת עם איוריה היפים של רינת הופר.

לכובע  בצ'יינה כמו לכובע הקסמים של לאה גולדברג, יש חיים משלו וגם שם, קוראים לו צ'יינה כי זה מה שכתוב עליו מבפנים. הומור המיועד יותר למבוגרים, הכול היום בעצם מגיע מצ'יינה.

הכובע יוצא למסעות, מתמלא במים והופך לאגם. שוב כובע קסמים שיכול כל פעם להיות משהו אחר ולי הזכיר קלאסיקה שפונה אף היא למבוגרים ולילדים "הרפתקאותיה של אליס בארץ הפלאות" שם נוצר אגם מדמעותיה של אליס.

210px-הרפתקאותיה_של_אליס_בארץ_הפלאות

בהמשך הופך הכובע לבית, מתברר שהוא בעצם היא, והיא יולדת הרבה כובעים קטנים שיהיה לכל ההומלסים איפה לגור. ובסופו של דבר חוזרת להתחלה לביתה המקורי.

אני אוהבת ספרים כאלה שלא הכול ברור בהם ויש מקום לדמיון. מאוחר יותר אספר אותו לאוריה מקווה שתאהב.

ספר נוסף שקיבלתי הוא:

הורד (1)

טמבלולים, כתב ואייר: אמי רובינגר, הוצאת כתר 2016

נדמה לי שכבר אין צורך להציג את הסדרה המצליחה של  המאייר המוכשר אמי רובינגר, היא הפכה כבר מזמן לקלאסיקה לפעוטות. אני אוהבת במיוחד את פילים בכל הצבעים, שהקראתי אין ספור פעמים. הספרים מלמדים להבחין בצבעים, בצורות ועוד אבל עושים את זה בדרך מלאת הומור, המאפשרת לילד להשלים את המשפט. שוב כשהם טובים הם מזכירים לי את רוח השטות הנפלאה של ד"ר סוס. לא כל הספרים בסדרה אחידים ברמתם, יש כאלה שמוצלחים יותר ויש כאלה שפחות. הספר הזה קצת הולך לאיבוד, מתחיל לספר על טמבלול המבולבל שהזכיר לי את המפוזר מכפר אז"ר, ואחר עובר לטמבלולים אחרים. אין ספק שעריכה מהודקת יותר כמו שציינו כבר הייתה מיטיבה איתו, ועדיין שורה עליו רוח שטות נהדרת. בטוחה שהילדים יאהבו הם כבר מכורים.

IMG-20160615-WA0000

מוזמנים לעקוב אחרי בדף הפייסבוק "קוראת ספרים", ואם אתם מעוניינים בעריכה, ליווי כתיבה, סדנת כתיבה אישית או חוות דעת מוזמנים ומוזמנות לפנות אליי למייל shlolica@gmail.com

קוראת ספרים
קוראת, בלוגרית ובעיקר עורכת ספרים. קוראים וכותבים מוזמנים לאתר שלי כדי להכיר אותי יותר ואת מה שאני עושה shlomitlica.co.il