תפריט ניסן במשק ברזילי – אוכל בריא וטעים

ביקור עדכני במשק ברזילי – מסעדת צמחונית אורגנית המתמחה בבישול בריא השומר על הערכים התזונתיים של האוכל ועושה שימוש במרכיבים טריים ומלאים לתזונה שלמה

את מסעדת משק ברזילי אני מכירה כבר כמה שנים וכפי שבטח קראתם כבר, אני ממש אוהבת! למה? כי האוכל שם טעים, מוגש יפה ואסתטי ויחד עם זאת בריא, אורגני, צמחוני וחלקו אף טבעוני. נו, אז בטח שאוהבת, כי במשפט הזה תיארתי למעשה את הערכים החשובים לי באוכל. לרגל השקת תפריט ניסן, שכולו נטול גלוטן (ולכן מתאים גם לפסח), הוזמנתי לארוחת טעימות. חודש ניסן הוא חודש של התחדשות בכל התחומים וכדי להתחדש מאמינים כאן שצריך להתנקות מהישן. לכן, התפריט החודש הוא תפריט טבעוני עם הכנה לניקוי הגוף, כלומר מבוסס על הרבה ירוקים, סלק ואורז מלא עם מגוון ירקות ופירות העונה וקריצה לאזכורים מההגדה, תוך שימוש בדגנים וחלבון מן הצומח.

ראשית, לפני האוכל מציעים כאן קוקטיילים לפתיחה כהומאז׳ ל״כנגד 4 בנים דיברה תורה״ – 32 ש”ח
חכם: ג’ין טוניק ופלח מלפפון
רשע: רום, צ’ילי, ג’ינג’ר, סודה ומיץ גזר
תם: מוחיטו מלא נענע ולימונים עם רום
שאינו יודע לשאול: קמפרי אשכוליות ומקל סלרי

image

אני בחרתי ב״רשע״- הפחידו אותי שהוא מאד רשע, ולכן ביקשתי שיעשו אותו רשע לייט, כלומר, עם פחות אלכוהול. המשקה היה עדיין חזק אך לא הייתי מתנגדת לחיזוק של התבלינים (צ׳ילי וג׳ינג׳ר) בתוכו.

אחרי פתיחת הצ׳אקרות עם הקוקטייל, התחילה הארוחה. לא זוכרת מה אכלתי, מזל שצילמתי… חחח, סתאאאאם, ברור שזוכרת. הנה:

סלט שנקרא: ירוק בניסן. זהו סלט נפלא שלקחתי ממנו עוד ועוד: סלט ירוק עם הרבה דברים טובים. אורז בר, אספרגוס, תמרים מיובשים, שעועית ירוקה ושקדים עם עלי נענע. רענן ומעולה. בא לאכול עוד ועוד – 38 ש”ח

image

הגרסה הטבעונית של כבד קצוץ, הנהוגה בבתים רבים בליל הסדר היתה: פָּטֶה עדשים לצד צ’אטני עגבניות שרי וקרקר כוסמת וגרעינים – 25 ש”ח. מנה עם ניחוחות הודיים ותבלינים ארומטיים. הקרקר סבבה. הצ׳אטני גם. לפטה העדשים פחות התחברתי כי היה עתיר בצל מטוגן ואני ובצל מטוגן לא הולכים ביחד.
 
image

כוכב הארוחה מבחינתי היה: ריזוטו פטריות וסלרי. זאת מנה מצויינת, שהוכנה עם אורז עגול מלא שבושל בחלב אגוזי לוז וטעם הסלרי היה בה דומיננטי ומלא ארומה. צ׳יפס הסלרי שהונח מעל היה נפלא. רעיון טעים לחטיף אפוי בריא וקראנצ׳י. אני ממליצה! 62 ש”ח

image

למנה הזו חיכיתי בקוצר רוח: צלחת אביבית של בייבי סלקים, צנוניות, שעועית וגזר צלויים לצד מאפה בטטה – 58 ש”ח. מאפה הבטטה על פולנטה היה טעים ורך מאד ועשה חשק. הירקות, חלקם היו לי טעימים וחלקם טיפונת מרירים. הייתי מוכנה לקבל עכשיו את המאפה הזה וליהנות ממנו עם סלט ירוק.

image

לשולחן הגיעו גם כמה מנות מהתפריט הרגיל. סלט ענני כרובית וגרגרי חומוס עם ערמונים היה נפלא. זאת מנה ראשונה מעולה, נדיבה וטעימה – 32 ש״ח

image

המבורגר טבעוני מסייטן עם בצלים מקורמלים נראה טובלא טעמתי. המנה הוגשה ע״ג פירה בטטה בעל טעם חזק של קוקוס (את הפירה טעמתי).

image

טעמתי כמה קינוחים, אבל הקינוח של חודש ניסן הוא בעיני הקינוח האולטימטיבי – פאי פקאן ותמרים מבצק שקדים עם סורבה חלבה – 36 ש”ח. שילוב מנצח של אגוזים, תמרים, שקדים וחלבה. מה צריך יותר? אה, כן, עוד המתוק הזה!

image

טוב, גם את הקרמבל תותים עם כדור הגלידה אני מוכנה לאכול בכל עת. בכלל קרמבל פירות אני מוכנה לאכול כל השנה. מזל שהוא לא רק בתפריט של ניסן.

image

למי שלא מכיר, מסעדת משק ברזילי היא מסעדה הדוגלת באוכל בריא ואורגני וממוקמת בנווה צדק בת"א. המסעדה נוסדה לפני כ- 12 שנה במושב ירקונה על ידי מרב ברזילי וכבר אז הייתה חלוצה ופורצת דרך בתחום הבישול הבריא. חומרי הגלם של התפריט הם טריים ואורגניים. על אף היותו צמחוני, מצטיין המטבח בגיוון ובמקוריות, הודות לשימוש במגוון רחב של קטניות (מאש, סוגי שעועית מיוחדים, עדשים וכו'), דגנים (קינואה, אורז מלא, דוחן, בורגול, קוסקוס וכו') ותחליפי חלבון מהצומח (סויה, טופו וכו'). בשנה האחרונה השיקה מסעדת משק ברזילי תפריט שהוא ברובו טבעוני ובו היא מציעה אלטרנטיבה איכותית לכל שוחרי הטבעונות התרים אחר פתרונות קולינריים, יצירתיים וערבים לחיך תוך הענקת מענה מושלם לצרכים התזונתיים.
תפריט ניסן הוא חלק מקונספט "תפריט עברי" שהושק לאחרונה, במסגרתו בכל חודש יושקו מנות המבוססות על ירקות ופירות בהתאם לעונתיות. כל חודש עברי שמתחלף מביא עימו מנפלאות האדמה, הייחודים לו ולתקופה בשנה.
מעניין מה הם מתכננים לחודש אייר?

התפריט החודשי מוצע בנוסף לתפריט הרגיל של המסעדה ומוגש בכל שעות היום.

במקום מוכרים גם ממרחים מיוחדים מתוצרת מטבח המשק: חזרת, חרוסת, ממרח סלק, פסטו סלרי, חלבה ועוד 20 ש"ח לממרח 250 גרם

פרטים נוספים באתר האינטרנט של המסעדה: http://www.meshekbarzilay.co.il/
משק ברזילי – רחוב אחד העם 6, נווה צדק, ת"א / טלפון : 03-5166329

תמונת הקוקטייל באדיבות יח״צ

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.