שבוע האופנה גינדי TLV – דונטלה בר אור

זוהר מוחצן, צבעוני ולא מתנצל בהשראת כוכבות אייקוניות משנות ה – 60 דוגמת ברז'יט ברדו, דלידה, סופיה לורן וזאזא גבור ובגדים ההולמים מקומות נופש נוצצים כמו קפרי וסנט טרופז שהיו אהובים על אנשי חוג הסילון של התקופה, פס קול סנטימנטלי של מוסיקה פופולארית מהשנים ההן באיטלקית ובצרפתית, כפתנים מתנפנפים ואוברולים סטייל פיג'מות ממשי עם טורבנים ומטפחות בשיער, בחיי שניתן היה לשמוע את שקשוק כוסות הקמפרי וצפצופי הלמבורגיני בדולצ'ה ויטה של בר אור.

התצוגה של דורית בר אור למותג שלה Pas Pour Toi אשר פתחה את יום התצוגות השלישי של שבוע האופנה גינדי תל אביב, הייתה עתירת באזז עוד בטרם הואר מסלול התצוגה. אחרי הקולקציה הקודמת והמדוברת של גלביות ושמלות שחורות עם רקמות הזהב, אשר שאבה השראה מקומית מהרב עובדיה יוסף, הציפיות כמובן הרקיעו שחקים וכך גם נחילי האנשים שבכניסה. ידוענים מקומיים שהם גם לקוחותיה המעריצים דוגמת קרן מור, יובל שרף, אנה אהרונוב, ניקול ריידמן ונועה תשבי, אנשי תעשיית האופנה בהם גם מעצבים רבים, סקרנים מין הסתם לראות את הקולציה של הקולגה המצליחה, והרבה תקשורת, כולם נכנסו לאווירת התקופה עוד לפני התצוגה, עם די ג'יי מרסלו בורלון בחליפת סיקסטיז ומשקפיי שמש שחורים אה לה מסטרויאני וקטלוג מקסים ומושקע, שצולם אף הוא ברוח הימים ההם.

כבר עם הדגמים הראשונים היה ברור ששחור לא יהיה כאן הפעם ובאמת לא היה אפילו דגם אחד בשחור. לעומת זאת, צבעים עזים כמו ירוק דשא ואדום עגבנייה, ורוד מעושן ולבן בוהק המבליט שיזוף נוצץ של אנשים בחופשה, זרמו על המסלול. ההשפעות היו רבות אולי רבות מידי, מכנסיים רחבי רגל ואוברולים עתירי בד בסגנון שנות ה-70, שמלות עם אפליקציות גיאומטריות בסגנון שנות ה-60, שמלת סטרפלס עם חצאית קפלים המתרחבת מהמותן בסגנון שנות ה-50, בגדים עם רקמת פרחים, השפעות ספורטיביות וחטיבה של בגדי עור עשויים טלאים צבעוניים.

הגזרות המחויטות והמחמיאות לגוף, הוכיחו שהמעצבת שזוהתה עד כה בעיקר עם גלביות רחבות, יודעת את המלאכה גם כשמדובר בשמלות צמודות ומחוכים, למעשה היה נידמה שחלק מהמגוון הרחב מידי, נועד אולי להראות לכל המלעיזים שכוחה גם בדברים נוספים.

הסטיילינג של הדוגמניות הבהיר, שמקורות הזוהר אליהן היא נושאת עיניה מגיע עד לשנות ה-90 ואל הזוהר הסקסי המובהק שיצר ג'יאני ורסצ'ה ומזוהה מאז עם המותג. הדוגמניות של בר אור יצאו למסלול עם שיער גדול ונפוח ועיניים כהות ומודגשות בהגזמה מכוונת, כולן נעלו סנדלי סטילטו גבוהות עקבים מקטיפה אדומה וענדו תכשיטים דומיננטיים בעיצוב דורי צ'נגרי. חלק מהבגדים קושטו גם באבנים נוצצות וצבעוניות, בסיומות השרוולים ובקצות המכנסיים (במכנסי שראוול באוברולים),אך בצורה מדודה.

ברור היה לגמרי, שבר אור מוקסמת מהמודל הנשי המהווה את מקור ההשראה הנוכחי שלה ומסגנון החיים שלהן שהמוחצנות שלו נחשבת היום – לפחות במקומות מסוימים – כמשהו שהוא לא בבחינת פוליטיקלי קורקט. היא עצמה במעין הומאז' לדלידה, צולמה לסרט הוידאו שהוקרן ברקע, שרה (בליפ דבינג) את אחד מלהיטיה של הזמרת לקול תשואות הקהל. כמעצבת שהיא גם שחקנית, ניכר שהיא זקוקה לתשואות האלה להן אגב היא זכתה בסיום התצוגה, ואילו הפנטזיה שעומדת מאחורי הקולקציה שלה לקיץ 2013 מרמזת אולי משהו על דמותה כילדה גמלונית החולמת להיות סוג של נערת זוהר כשתהיה גדולה. עם יד על הלב, מי מאיתנו לא פנטזה על כך לפחות פעם אחת?!

הדוגמנית יעל רייך בדגם הפותח את התצוגה

חצאית טלאים מעור – בגדי העור חטיבה בפני עצמה

צילומים: אבי ולדמן

מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.