המנטרה שלי: לפעמים חלומות מתגשמים

ערב השנה החדשה, כיף לי לפרגן למגשימי חלומות בירושלים:
מסעדת ״מנטרה״ ותערוכת ״חלומות מנייר״

את חיבתי לירושלים הבעתי כאן כבר מספר פעמים. כל ביקור הופך אצלי לחגיגה. לבי מתרחב ואני נושמת וסופגת את האווירה המיוחדת. כך הרגשתי גם הפעם כשישבתי בחצר מסעדת ״מנטרה״ אליה הוזמנתי. המסעדה שוכנת בלב חצר פיינגולד, מבנה בן 120 שנה שהפך בשנות ה-90 לאזור מסעדות ובתי קפה.

״מנטרה״ היא מסעדת שף חדשה, שהיא גם הגשמת חלומו של הבעלים והשף יעקב אלישע.
השף אלישע (31) עבד בעברו במסעדת קבלייר הצרפתית בעיר במשך 4 שנים ולפני כן במטבח של רמה ובמסעדת גיליז בנמל תל אביב. בשיחה לבבית וספונטנית עם השף הצנוע הוא סיפר שהמנטרה שלו היא שילוב של 2 אהבות שלו: אוכל ים תיכוני ופלמנקו. כן, הוא גם מנגן פלמנקו.

המסעדה שוכנת במקום בו שכנה עד לפני זמן קצר מסעדת ״אדום״ היוקרתית שעברה למתחם התחנה הראשונה. מבנה המסעדה הפסטורלי, הבנוי חללים חללים עם קשתות רומנטיות ואבן, נותר כמעט ללא שינוי. הכניסה לנעלי ״אדום״ מציבה רף ציפיות מאד גבוה, אך השף אומר שהכיוון של ״מנטרה״ שונה. השוני בין המסעדות מודגש בעיקר בלילה. מהשעה 23:00 הבר מתחיל להתמלא בצעירים וסטודנטים שבאים לטעום מתפריט הטאפאס, שגם מתומחר במחירים זולים יותר. בעתיד רוצים במנטרה לפתוח במסורת של ערבי פלמנקו אחת לשבוע במקביל לערבי ג'אז וסול שיתקיימו בבר המסעדה.

מעיון בתפריט ומטעימה מהמנות ניכרות השפעות איטלקיות, צרפתיות וספרדיות. התפריט מגוון מאד וכולל בשר, דגים, פירות ים, מנות צמחוניות ופסטות בעבודת יד. המסעדה לא כשרה מה שמגדיל כמובן את היצע המנות אבל לא רק. היתרון הגדול מבחינתי הוא שהמסעדה פתוחה בשבת, עובדה המאפשרת גם לתל אביבים (או לתושבי מודיעין במקרה הזה), לבקר במקום בסופי שבוע. כי מי עולה לירושלים מהשפלה באמצע שבוע עבודה?

מה טעמנו? כמעט את כל התפריט…

לראשונות
קרפצ׳יו סלק
, פריך, עם גבינת שמנת ואגוזים. מנה מדויקת וטעימה.

פטה כבד עוף הגיע בפרזנטציה אסתטית של עיגולים ועשה לי חשק לטעום. לא התאפקתי וטעמתי כזית (מסיבות בריאות בלבד). מרחתי מעט על גבי טוסט פריך ונגסתי. הפטה היה עשוי היטב. ריחני וטעים. לגבי הריח אני חייבת להגיד משהו. לעיתים מגישים לי פטה כבד שהריח שלו ממש לא מפתה. אולי כתוצאה מהכנה לא נכונה, אולי הטריות לא משהו, אולי שילוב בין הגורמים. לכן, כשאני מקבלת פטה כבד אני תמיד מתחילה בהסנפתו. במקרה הזה הפטה של מנטרה צעק לי באף ״אני טרי״.

סלט עגבניות ומוצרלה סלט קלאסי עם כדורי בייבי מוצרלה, עגבניות שרי, פלחי עגבניות קלופות(!) וזיתים. תענוג איטלקי.

סשימי טונה אדומה צרובה עם ווסאבי, ג׳ינג׳ר ושום. מנה נהדרת של פרוסות טונה כמעט נאות, ברוטב משגע בהשראה יפנית, שאני כל כך אוהבת. נכון, זה לא ים תיכוני, אבל למי אכפת? המלצה שלי: לא לפספס!

פסטות
רביולי תרד ואפונה מתוקה
ברוטב יין לבן, חמאה ואספרגוס. מנה נהדרת מפסטה טרייה שהוכנה במקום. המתיקות של האפונה משתלבת נהדר עם חמיצות היין הלבן. מנה שאשמח להזמין בביקור חוזר.

טורטליני ארבע גבינות ברוטב שמנת כמהין. לא די במילים לתאר את הטעם של המנה הזו. אנחות עונג נשמעו מגרונם של כל הטועמים. זו מנת הטורטליני הטעימה ביותר שאכלתי.

פפרדלה פירות ים היא עוד מנה מפתיעה. רצועות רחבות של פסטה טרייה בציר סרטנים וחמאה וביניהן שפע פירות ים: שרימפס, טבעות קלמרי ומולים שלא צריך לחפש בין עלי הפסטה. בשל גודלם הם קופצים החוצה וכל נגיסה בהם מצביעה על טריות ועסיסיות. לאוהבי פירות ים מובטחת הנאה צרופה.

עקריות
צלעות טלה
עם סלט בורגול וחמוציות בתוספת ירקות בגריל. אל השולחן מגיעה שדרת צלעות של טלה צעיר שממנו הוסר כל השומן. אני כל כך שמחה שחרגתי ממנהגי והחלטתי לטעום צלע. הפרדתי לי בקלות צלע אחת תוך חיתוך במרווח בין הצלעות בשדרה. הבשר היה כל כך רך ונטול טעמי הלוואי האופייניים לבשר כבש. ממש תענוג.

פילה דג מוסר עם פירה תפ״א ושעועית ירוקה טרייה. מנה נהדרת שייחודה הוא בטיפול מינימלי שעוברים מרכיביה. מהמראה והטעם הייתי בוחרת במנה הזו כמנה בריאה ודלת שומן המתאימה לשוחרי אורח החיים הבריא שמעוניינים ליהנות ממסעדת שף טובה.

קינוחים – לצערי התאורה לא איפשרה לצלם אותם כראוי, בלי לעשות עימם עוול. העדפתי בלי.
מרקיז שוקולד
מנה נהדרת שאסור, פשוט אסור להניח על ידי. כי כמה אפשר לבחון את כח הרצון שלי? רך, מענג, שוקולדי…

4 טעמי סורבה עם פירות. מנה קלה וקייצית. הכי אהבתי את הקוקוס. טעים ומעודן ונראה לי שהוא עשוי מקרם קוקוס ולא מפתיתי קוקוס. גם סורבה הלימונענע היה מרענן וטעים.

מה הנוגע המחירים? יש מנות במנעד רחב של מחירים וניכר מאמץ לאזן בין איכות המנות לבין המחירים:-
ראשונות וסלטים 40-62 ש״ח
פסטות 48-87 ש״ח
עיקריות 54 ש״ח לחזה עוף עד 136 ש״ח לצלעות טלה.
קינוחים 28 ש״ח
מחירי מנות הטאפס הוא מ- 29 לטאפסים צמחוניים כגון כרובית קריספית ועד 62 ש״ח למדליוני פילה בקר.

שירות: מוקפד, אדיב וקשוב. כן, הייתי מוזמנת, אך בכל זאת ראיתי כמה זה חשוב לשף, ואם זה חשוב לו, זה יתבצע גם לכלל הסועדים.
לסיכום: מסעדה מבטיחה עם שף צעיר, אמיץ ומגשים חלומות. תכונות ראויות להערצה. אני מבטיחה להמשיך לבוא לאכול במקום. בגלל האוכל, האווירה ובגלל שהיא פתוחה בערב שבת, היום המועדף עלינו לצאת למסעדה.

מנטרה: חצר פיינגולד, יפו 31, ירושלים. 02-624-4994.
שעות פתיחה: ראשון- שישי 18:30- אחרון הלקוחות, שבת 13:00- אחרון הלקוחות.
לא כשר.
לאתר המסעדה.

ואם כבר חלומות, אי אפשר בלי לספר על תערוכה נהדרת ושובת עין של פסלים מנייר ופסיפס של האומנית ברכה קינן. התערוכה נקראת "חלומות מנייר" והיא שילוב עדין של חומרים מנוגדים: נייר רך עם חימר ואבנים. האמנית מספרת שזו התערוכה הכי אישית שהיא הציגה, היות ואלה יצירות שראתה בחלומותיה לאורך השנים.

ואני, דבקה במנטרה: לפעמים חלומות מתגשמים.
התערוכה ממוקמת בקומה 2 של הקניון הסגור באלרוב שדרות ממילא ותישאר פתוחה עד סוף ספטמבר.
אגב, הפסלים מוצעים למכירה ומחירו של פסל כמה אלפי שקלים בודדים. אמרו לי שנמכרו כבר 4 פסלים.

אם אתם מעוניינים לראות במה מדובר וממה התלהבתי כל כך, בואו לשדרות ממילא. הכניסה חופשית!!!

תערוכת "חלומות מנייר" מוצגת באלרוב שדרות ממילא במסגרת אירועי "לילות קיץ באלרוב שדרות ממילא", הכוללים ריקודי עם בימי שני, שירה בציבור עם מיטב האמנים בימי חמישי, תערוכת פסלי החוצות הגדולה בישראל "הומור וסאטירה" ותערוכת הגלובוסים המרהיבה, בנושא איכות הסביבה, בטיילת אלרוב. אני ממליצה לטייל ולראות גם אותם. הרי לא בכל יום מטיילים בירושלים, נכון?
כאמור, הכניסה חופשית. חנייה חינם בשעה הראשונה בחניון של אלרוב שדרות ממילא.
למידע נוסף על האירועים באלרוב שדרות ממילא – 02-6360028 או 02-6360000

אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם רוצים לא לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם
ותקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.

שנה טובה!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.