תערוכת 2019 Colorfood של נעמן גרופ והצלם דן לב

חיבור בין אוכל, עיצוב ואומנות ממטבחם של 15 שפים מובילים. כל יצירות האמנות שהוצגו בתערוכת Colorfood 2019 מיועדות למכירה והכנסותיה קודש לעמותת Make a wish.

השבוע הוזמנתי לתערוכה ציורים יוצאת דופן ומיוחדת. לא עוד יצירות אומנות שצויירו בצבע, אלה מדובר ביצירות שהוכנו על ידי 15 שפים מובילים בארץ, שיצרו אומנות צבעונית מחומרי גלם שאנחנו בעצם אוכלים, והצלם הקולינרי דן לב שצילם בכישרון רב.
האירוע המיוחד המשלב אומנות, צבע ואוכל, נערך בבמשרדי חברת נעמן גרופ בראש העין, שבהם מוצגת התערוכה, וגם אולם תצוגה מרהיב של כלי נעמן יפייפיים מעוררי התפעלות.

האכילה כידוע מתחילה במראה עיניים, ומנה שהיא גם יצירת אומנות מעוררת לא רק את חוש הטעם והריח – היא גם חוויה תרבותית. לחובבי אמנות גסטרונומית – Colorfood:  צילום קולינרי שהוא תאווה לעיניים.
15 שפים ישראליים מהמובילים חברו יחדיו ליצירה של צבע וחומרי גלם והשתתפו בתערוכת Colorfood שקיימה נעמן גרופ עם הצלם דן לב ושותפתו עילית אנגל.

 התערוכה כללה יצירות אומנות של מנות מעוררות תיאבון שעוצבו על כלי האוכל וההגשה מבית נעמן.
סדרות הצילומים בתערוכה נוצרו מתוך פרץ של השראה וצבע, פנטזיות, תשוקות, ריגושים ועולמות קולינריים ויזואליים המאפיינים את דמותם של השפים והשפיות ואת עולמם הפנימי.
הפרויקט שיזמו דן לב ועילית אנגל פרץ כבר מזמן את גבולות ישראל, תוך שהוא מאפשר לצאת מהקופסה ולצלם אוכל ככלי ליצירה אישית.

השף אסף גרנית בתערוכת קולורפוד 2019. צילום: נדי היבא

הצלם דן לב בתערוכת קולורפוד 2019. צילום: נדיה היבא

אני – מתפעלת ומתלהבת בכלי המטבח היפייפיים של נעמן. צילום: נדיה היבא

Colorfood נעמן סחף וריתק גם את השפים שהשתתפו ותרמו מכישרונם האדיר לתערוכה המיוחדת וביניהם: אסף גרניט, חיים כהן, ברק אהרוני, ברק יחזקאלי, שי לי ליפא, מאיה דרין, ליאור משיח, מידן סיבוני, אמיר כחלון, אבי שטייניץ, נוף עתאמנה אסמעיל, ערן שוורצברד, תומר בלס, תום פרנץ ואביבית פריאל.
הרעיון שמאחורי התערוכה הוא להביא את האוכל דרך הצבע והחומר. תהליך גיבוש התערוכה בידיהם המקצועיות של השפים-אומנים התאפיין בדינאמיות ובספונטניות חסרת מעצורים והתוצאה – יצירות קולינאריות חושפניות של כל אומן במטבחו משלבי ההתהוות והתלבטות, דרך הטעימות והנגיעות ועד לשלב של הגיבוש הסופי כפי שבא לידי ביטוי ביצירה.
דודי כהן,מנכ"ל נעמן גרופ,ציין:" נעמן גרופ מובילה את עולם כלי הבית והמטבח בישראל ומקפידה לחדש, להמציא, לתתאת הטון ולהכתיב טרנדים וחידושים בתחום האירוח והקולינריה. באחרונה לאחר שרכשנו את חברת אברהם צוקר בע"מ, אנו מובילים גם את שוק כלי הבית והמטבח המקצועי.Colorfoodנעמן היא פלטפורמה נוספת שבה כל אחד ואחת מהשפים תועד בצילום מרהיב כשהמוטיב המוביל הוא השימוש בכלי המטבח כפלטפורמה ליצירה עם אמירה אומנותית אותנטית".
נעמן גרופ – הכלים היפייפיים מאולם התצוגה המרהיב. צילום: נדיה היבא

נעמן גרופ – הכלים היפייפיים מאולם התצוגה המרהיב. צילום: נדיה היבא

נעמן גרופ – הכלים היפייפיים מאולם התצוגה המרהיב. צילום: נדיה היבא


נעמן גרופ – הכלים היפייפיים מאולם התצוגה המרהיב. צילום: נדיה היבא

כמיטב המסורת כל יצירות האמנות שהוצגו בתערוכת Colorfood Naaman 2019 מיועדות למכירה, בחמישה עותקים בלבד מכל אחד, והכנסותיה קודש לעמותת Make a wish, שיושב הראש שלה הוא דביר בנדק.
ערכה וצילמה: נדיה היבא
בכתבה גם צילומים באישור שימוש היחצ