"מרינה" חוגגת 30 שנות פטריות

מעל מצע הקומפוסט המיוחד, עמדו להם בגאווה פטריות שמפיניון יפיפיות לבנות, בגדלים שונים, חלקן בקבוצות וחלקן בודדות – מראה מופלא שלא רואים בכל מקום.

מרינה - פטריות מכל המינים צילום: JINIPIX

את "מרינה" אני מכירה שנים, נפגשנו לראשונה בשוק, ואחר כך בסופרמרקט ובהמשך גם אצל הירקן. בשנים האחרונות היא קבועה אצלי במטבח, מאוד קל לארח איתה, ובני הבית מאוד אוהבים כשהיא על השולחן… בעזרתה ניתן להכין פשטידות, ממולאים, לגוון מנות מוקפצות, צלי בקר, ועוד ועוד….
"מרינה" חגגה לאחרונה 30 שנה, וכדי לחגוג איתה יום הולדת נסעתי לחווה שממוקמת במושב חוסן שבגליל המערבי.
אז מי זאת מרינה אתם שואלים?

מרינה – פטריות מכל המינים צילום: נדיה היבא

מרינה – פטריות מכל המינים צילום: JINIPIX

"מרינה" – פטריות הגליל, היא מותג ישראלי – גלילי פורץ דרך בתחום התוצרת החקלאית הטרייה, מוביל בייצור, פיתוח ושיווק בענף הפטריות, הירקות והפירות המובחרים בארץ.
רמו בן שושן, הבעלים של "מרינה" (מרינה היא שם אשתו של בן שושן)  ומייסד החברה הציג במהלך הסיור את שלבי תהליך גידול הפטריות המורכב, החל מהכנת מצע "קומפוסט" ייחודי לגידול הנבגים ועד להפיכתם לפטרייה לבנה ומשורטטת בחדרים סטריליים, אופן קטיף הפטריות, אריזתן ועד לשיווקן לנקודות המכירה ברחבי הארץ.
רמו בן שושן מספר על תהליך הכנת מצע הפטריות צילום: JINIPIX

במהלך הסיור הכריז רמי בן-שושן על הקמת חטיבת מזון "מרינה גורמה" וכניסתה לתחום ייצור מוצרי מזון לשוק הטבעוני והצמחוני. מדובר במוצרים חדשים שיהוו תחליף מושלם לבשר, על בסיס פטריות טריות ובריאות: המבורגר פטריות, פטריות ממולאות וסטייק פורטובלה.
מרינה פטריות – מסילת הכנת מצע הפטריות בחוות הגידול . צילום: JINIPIX

מרינה פטריות – מצע הפטריות בחוות הגידול . צילום: JINIPIX

כדי להכיר מקרוב את תהליך הגדילה של "מרינה" הפטרייה, הוזמנתי לחדרים סגורים, לבושה בחלוק כובע וכפפות, כדי לשמור על המקום סטרילי ללקט פטריות.
המראה שנגלה לעיני בחדרים הסטריליים היה ייחודי ומרגש – קומה על גבי קומה, כשעל כולם מפוזר מצע קומפוסט , ומעל המצע עמדו להם בגאווה פטריות יפיפיות לבנות, בגדלים שונים, חלקן בקבוצות וחלקן בודדות – מראה נפלא שלא רואים בכל מקום. בעזרת סכין חדה לקטטי פטריות בהנאה ובהתרגשות גדולה.
חדר סטרילי בו גדלים הפטריות. צילום: נדיה היבא

פטריות על מצע גידול קומפוסט מיוחד. צילום: נדיה היבא

פטריות על מצע גידול קומפוסט מיוחד. צילום: נדיה היבא

פטריות על מצע גידול קומפוסט מיוחד. צילום: נדיה היבא

פטריות על מצע גידול קומפוסט מיוחד. צילום: נדיה היבא

מרינה – פטריות שמפניון אחרי הליקוט. צילום: נדיה היבא

אז איך התחיל סיפורם של "מרינה" ורמו בן שושן?
בראשית שנות ה- 80 החל רמו בן שושן מייסד החברה בפעילות הפצה מקומית של פטריות טריות ממגדלים מקומיים במושבים חוסן ומעונה שבצפון הגליל המערבי, אלו הפיצו תוצרתם באמצעות מערך הפצה מאולתר של חברת תנובה.
מיד כאשר זיהה את הפוטנציאל בתחום, הקים רמו מחסן מאולתר בחצר האחורית של המשק הפרטי והחל בעזרת אשתו מירי ומספר עובדים מצומצם בפעילות מסודרת של גידול, אריזה והפצה של תוצרת פטריות טרייה מידי יום למושבי הצפון, אט אט התרחבה הפעילות לשווקים הסיטונאיים בצפון ובמרכז, לעסקים קטנים, מסעדות ואולמות, כאשר גולת הכותרת הייתה לכבוש נתח מפעילות הפטריות המשומרות ולהחליפן בדבר האמיתי – פטריות טריות.
מרינה זה לא רק פיטריות. צילום: JINIPIX

מרינה זה לא רק פיטריות. צילום: נדיה היבא

במהלך השנים הקימה החברה מערכת לוגיסטית תומכת, חוות גידול מתקדמות ומערך הפצה שסיפק לראשונה תוצרת טרייה לנקודות קצה קמעונאיות ומקצועיות (מסעדות, אולמות אירועים, בתי מלון, וסופרמרקטים. אלו פעלו לצד מערך "שיווק ישיר". החברה הקפידה להשקיע בתשתיות מתאימות בתחום גידול הפטריות, והסתייעה במיטב היצרנים לציוד וידע הקיימים בעולם ובעיקר מהולנד.
כיום מרינה הינה החברה הגדולה בישראל לגידול ושיווק של תוצרת חקלאית טרייה ירקות ופירות, מתמחה בהפצה מצוננת למיטב המלונות בתי קפה ומסעדות, אולמות האירועים המובילים, וכמובן לכל סניפי רשתות השיווק.
מרינה זה לא רק פיטריות. צילום: נדיה היבא

מרינה זה לא רק פיטריות. צילום: נדיה היבא

לחברה חוות לגידול פטריות, מתקנים לייצור מצע גידול לפטריות ומעל 1500 דונם של גידולי ירקות עליים שונים בכשרות רגילה ומהדרין ללא חרקים ותולעים בהשגחת הרב אפרתי והרבנות ירושלים.
לאחרונה נכנסה חברת מרינה למיזמים חדשים בתחום מוצרי המזון המעובדים, דהיינו ייצור תוצרת גמורה – על בסיס פטריות טריות שנקטפות בבוקר ומשנות צורה להמבורגר טבעוני, טרי וטעים, סטייק פורטובלה, פטריות ממולאות ומפעל סלטים טריים.
מרינה – גידול עלי מיקרו למסעדות. צילום: נדיה היבא

מרינה – גידול עלי מיקרו ונבטים למסעדות. צילום: נדיה היבא

עם קבלת אישורים יעלו מוצרי החברה על מדפי הסופרים והציבור הישראלי יזכה לקבל את סדרת הדגל של "מרינה גורמה" כתחליף בשר אולטימטיבי, עתיר בוויטמינים ודל בקלוריות. חברת מרינה רואה חשיבות אדירה בהנגשת תוצרת טרייה לכל אזרח במדינה ופועלת להחדרת אריזות ייחודיות לשמירה על טריות המוצר ועל ערכיו התזונתיים.
בחברת מרינה מועסקים היום כ-700 עובדים ברחבי הארץ, עבור רמו בן שושן מייסד החברה והמנכ"ל, העובדים הם משפחה. גם שניים מילדיו של רמו השתלבו בחברה ולוקחים חלק בהצעדתה קדימה.
רמו בן שושן והפטריות של מרינה . צילום: JINIPIX

רמו ונבגי הפטריות. צילום: JINIPIX

רמו בן שושן האיש האגדה והפטריה . צילום: JINIPIX

לדברי בן-שושן: "אני גאה לעמוד בראש חברה מצליחה המורכבת בראש ובראשונה מאנשים מצוינים וממגוון פלטפורמות, 30 שנה של עשייה מורכבת, הצלחות לצד קשיים, אני גאה על הישגים אדירים אליהם הגענו במהלך השנים, אנו נמשיך לשאוף, לגדול, להשקיע, לפתח ולהתפתח. אני סבור כי נצליח גם להגדיל את ממוצע צריכת הפטריות בארץ לעומת השוק האירופאי, כבר היום נצפית מגמת עליה, את האמריקאים כבר עברנו".
לקראת סיום הסיור בחווה, ולהשלמת החוויה, טעמתי ממבחר מנות שהוכנו במקום על-ידי שפים. כל המנות שהוכנו היו על טהרת הפטריות – פטריות "מרינה". הכן תחליף טעים ומושלם לבשר, לא רק לטבעונים והצמחונים.
מרינה מרקט . צילום: JINIPIX

נבחרת השפים של מרינה מרקט . צילום: JINIPIX

מנות שהוכנו מפטריות "מרינה". צילום: נדיה היבא

מנות שהוכנו מפטריות "מרינה". צילום: נדיה היבא

פטריות "מרינה" ממולאות בכל טוב. מילום: נדיה היבא

עראיס שהוכן מפטריות "מרינה". צילום: נדיה היבא

המבורגר בטעם מצויין מפטריות "מרינה". צילום: נדיה היבא

מנת שווארמה עם פטריות ובצל. צילום: נדיה היבא

קינוח מתוק עם שערות קדאיף על בסיס פטריות. צילום: נדיה היבא

קינוח מתוק עם שערות קדאיף על בסיס פטריות. צילום: נדיה היבא

ומכאן נאחל בהצלחה רבה ל"מרינה" ולרמו בן שושן . צילום: נדיה היבא

פטריות "מרינה" של רמו בן שושן. צילום: נדיה היבא

ואם אחרי הסיפור הנפלא הזה , אתם גם  רוצים את "מרינה" במטבח שלכם… 
כאן באתר תוכלו למצוא מתכונים נהדרים עם "מרינה" http://www.marina-galil.co.il/HE/recipes
כתבה, ערכה וצילמה: נדיה היבא
עקבו אחרי גם ב:  
באינסטגרם 
בדף הפייסבוק : נדיה היבא
בקבוצה בפייסבוק : מה נשמע? מה חדש?!
במגזין סלונה: אופנה עיצוב טיפוח ולייף סטייל
במגזין סלונה: מנסה טועמת מטיילת וכותבת