העיתונאי החדש

בחורה עם מחשב נייד
אסור לשאול שאלות. העיתונאים החדשים
אסור לשאול שאלות. העיתונאים החדשים

יש לי כמה הצעות חוק ממש שוות:

אסור לעיתונאים לשאול שאלות. הם צריכים מהיום להקריא הודעות דובר של הפוליטיקאים. אסור להם גם לעשות פרצופים כלשהם כשהם מקריאים את ההודעה אלא להשאר עם הבעה חתומה. בסוף ההודעה מותר להם לחייך אבל בשום אופן לא חיוך שמביע סרקזם או כל חיוך שמביע משהו שהוא מעבר לחיוך לבבי.

כמו כן , מדגיש החוק שלעיתונאים אסור לראיין. מותר לשדר מסיבות עיתונאים והצהרות של פוליטיקאים באולפן, אבל אסור לראיין. כל השידורים הם שידורים של דבר השלטון. על שידור דברי נציגי מפלגות אחרות חל איסור חמור.

מסיבות עיתונאים נועדו להודיע לציבור הודעות של השלטון ולא לשאול שאלות.

לאולפנים מותר להזמין אך ורק פוליטיקאים ממפלגת השלטון. גם לא ממפלגות קואליציה רק ממפלגת השלטון שהיא הליכוד והמפלגה תגיד מי היא מוכנה שיתראיין, כלומר מי שמפלגת השלטון שולחת – הפוליטיקאי (זה בדרך כלל יהיה גבר כי נשים טיפשות) יבוא, יגיד מה שיש לו להגיד, יקבל קלוז אפ וזוויות מחמיאות וחס וחלילה לא לצלם אותו כשהוא לא מוכן אלא רק באיפור מלא ומוקפד ומהצדדים המחמאים של הפנים.

כמו כן, מפרט החוק שלא יהיו יותר שידורים ישירים אלא רק לאחר עריכה שקיבלה אישור מהשלטונות. בנוסף יבוטלו כל העיתונים חוץ מישראל היום.

עיתונאים מחוייבים לקבל הודעות מוקלטות מטעם השלטון ולשדר אותם על פי דרישה.

ההערכה היא שברוב דחוק ההצעות שלי יעברו ונקום פה לשחר חדש.

ההצעה הבאה תהיה לבטל את הפייסבוק ואת כל הרשתות האחרות. אחרי שיייושמו החוקים הנוכחיים יטופלו גם הרשתות החברתיות וכן כינוסים של יותר משני אנשים.

אורית בראון אגמי
בלוגרית פעילה ובועטת. היתה עיתונאית שלושה עשורים. היום מלמדת ילדים ביפו ובשכונת התקווה תקשורת ואקטואליה.