עדיין מודאגת

בחורה עם מחשב נייד
משה כחלון. המנהיג שלי
משה כחלון. המנהיג שלי

למרות שהמנהיג הבלתי מעורער שלי משה כחלון מקבל את תיק האוצר, אני עדיין מודאגת

הייתי מודאגת לפני הבחירות. אני עדיין מודאגת. אני מודאגת, למרות שהמפלגה בה אני חברה הגיעה להישג משמעותי בבחירות, ראש המפלגה שלי, מפלגת כולנו – עומד ככל הנראה להיות שר האוצר של מדינת ישראל והוא הכי ראוי בעיניי והכי מוכשר בפוליטיקה הישראלית לתפקיד הזה. למרות שההישג של משה כחלון ומפלגת כולנו, מפלגה אותה הקים כחלון בזמן קצר וכשרון עצום – מעודדים,  אני לא בטוחה עדיין שראש הממשלה  שנבחר  ברוב גדול – בנימין נתניהו, אכן יאפשר למשה כחלון לבצע את המשימות להם הוא מייעד את עצמו.

משה כחלון הוא האיש שלי בכנסת ובממשלה. הוא ישר, ערכי וחזק. אבל המנהיג שלי מתמודד מול אדם נטול עכבות ששמו בנימין נתניהו. כחלון עמד מול ביבי כמו שאף אחד לא העז בעשור האחרון. לדעתי אין עוד אדם כמו משה כחלון, שמסוגל לעמוד על עקרונותיו ולהגן על הדמוקרטיה הישראלית בממשלת נתניהו. אין עוד אחד כמוהו שמסוגל  להתמודד ולעבוד עם  נתניהו, איש שמאיים על הדמוקרטיה הישראלית, על היהדות החומלת ועל חברה מתוקנת שבה החזק דואג לחלש, שבה אין הבדל בין אדם לאדם אל מול מערכת החוק. היום אנחנו חיים בחברה בה שוטר ממונה על בטחוננו תוקף אנשים חסרי ישע  ברחוב ומנצל מינית שוטרות שעובדות תחתיו. היום החברה שלנו חולה ודרוש מנהיג ענק כדי לרפא אותה. אינני רואה בנתניהו אדם עם התכונות הללו.

נתניהו הוא הקודקוד. הוא ראש הפירמידה ומה שהוא מקרין, מחלחל לכל הרבדים של האוכלוסייה. משה כחלון הצליח בכוחות שיש באיש המופלא הזה להגיע לסמכויות מכובדות בממשלה של נתניהו. אבל נתניהו, כמו נתניהו, מצד אחד רוצה בהצלחת הממשלה ברמה מסויימת כדי שימשיך לשלוט עלינו, ומצד שני איננו רוצה באמת בהצלחה גדולה של משה כחלון ובוודאי לא שהציבור ייראה בהצלחה של משה כחלון ויהיה מודע לה.

ביד אחת הוא הסכים לסמכויות נרחבות לשר האוצר המיועד משה כחלון וביד השנייה, עוד לפני שהוקמה הממשלה, הוא מבטיח להעביר כספים אדירים לחרדים, מה שירוקן למשה כחלון חלק משמעותי מהקופה. כלי עבודה בסיסי לשר אוצר. נתניהו גם הבטיח לבטל את החוקים החשובים שלפיד הנהיג בהם החרדים שווים בפני החוק. הבטחה שהיא צעד אנטי דמוקרטי בעליל. בושה למדינה שמבחינה בין אדם לאדם אל מול החוק ולא משנה מה התירוצים בדרך. בן גוריון שהביא אותנו למצב האומלל הזה עם החרדים – מתהפך בקברו.

אני חיילת של משה כחלון, אם יקרא לי אתייצב ואבצע כל תפקיד גם בממשלת נתניהו. זה עדיף בעיניי על ישיבה באופוזיה כפי שעושים רבים  המצקצקים בלשונם על המצב הלא טוב של המדינה.  נתניהו בשלטון ומשה כחלון הוא קול השפיות ועליו אני סומכת. עם זאת, ובכל הפעילות שלי למען משה כחלון אני חשדנית לגבי ראש הממשלה.  כל הזמן ובכל רגע. לא בחרתי בו ולא פיללתי שהוא יעמוד בראש המדינה כל כך הרבה שנים. אינני רואה בו דמות מוסרית ומנהיג מופת כפי שראוי שיהיה למדינה שלי.

אני לא אדם של מלחמות, אבל מודעת לכך שאנחנו חיים בשכונה קשה ולעיתים אין לנו ברירה אלא לצאת ולהילחם. גם בזה נתניהו לא הוכיח לי יכולות. אינני איש צבא, אבל אני אמא לבנים לוחמים שהיו בעזה במלחמה האחרונה ושמעתי ממקור ראשון מה הלך שם. ולכן אני מוצאת שזכותי להתבטא גם בעניין זה – להבנתי הצנועה,  נתניהו לא ניהל את המלחמה נכון. הוא היה חלש אל מול החמאס.  נפלו עשרות חיילים יפים ומוכשרים ונהדרים ואחרים יהיו  נכים לכל חייהם, כל זה ללא הישג ממשי מול חמאס, זו זילות של חיי אדם שלנו.

דוגמא נוספת להיעדר מנהיגות ראויה: נתניהו  לא יצא עכשיו למפגינים האתיופים לדבר איתם כפי שמנהיג ראוי וחומל עושה, אלא השאיר את העבודה  לראש העיר ירושלים, ניר ברקת התותח, מנהיג פר-אכסלנס, שישב פיזית על המדרכה ודיבר על ליבם של המפגינים שליבם שותת דם.

אני מאחלת למשה כחלון כוחות, השראה ודבקות במשימה ולכולנו שראש הממשלה יאפשר לו לעבוד – למען כולנו, למען מדינת ישראל.

משה כחלון ומפלגת כולנו היא המפלגה היחידה בממשלת נתניהו שיכולה להוביל אותנו לעתיד טוב יותר. כל היתר חלשים מול ראש הממשלה.  אעשה ככל יכולתי וכמיטב כישוריי, לא לאפשר לנתניהו להרוס את הדמקורטיה שלנו ואת הדאגה לחלש בחברה הישראלית.

הכותבת פעילה במפלגת כולנו ומספר 29 ברשימה לכנסת

 

אורית בראון אגמי
בלוגרית פעילה ובועטת. היתה עיתונאית שלושה עשורים. היום מלמדת ילדים ביפו ובשכונת התקווה תקשורת ואקטואליה.