הקבלן לוי יצביע כחלון

בחורה עם מחשב נייד

במסגרת הרי-סטרט שלי לחיים, שכלל שינוי בכל תחום אפשרי (חוץ מהאמהות שנשארה כשהיתה) – נפגשתי עם קבלן שיפוצים שבא לשפץ את הקן החדש שאני בונה. האיש הגיע אליי מקריית מלאכי, העיר ממנו בא אקס-נשיא האנס-קצב. הוא בא מהפריפריה  לבועה שלי בשיינקין והתנייע בתוך הרחובות החד סטריים הרבים בתל אביב בלי ווייז, תוך שהוא עוצר ושואל אנשים לכיוונים.  תל אביב  עבורו זרה ומוזרה. אני, שנעשיתי קצת כמו ניו-יורקרית, מרגישה בבית בתוך הבועה הזו,  נראה לי משונה שיש מישהו שלא יודע איפה זה שיינקין, אבל למה שידע? מה המשמעות של שיינקין למי שגר בפריפירה. אנחנו חיים בללה לנד פה. מודה.

אחרי שעשינו עסקים וחתמנו על נייר, דיברנו  פוליטיקה. אמרתי לו שאני מתנדבת במטה של משה כחלון, כי אני חושבת שהוא עשוי מחומרים של ראש ממשלה.  הוספתי, שלהבנתי משה כחלון הוא הצדיק בסדום של מדינת ישראל.  כשדיברנו, התבלבלתי בינו לבין קבלן אחר שבחנתי ההעסקה שלו עם השם האשכנזי המובהק: רוזבלום. הקבלן מקריית מלאכי נעלב: "אני לא אשכנזי ושם המשפחה הוא לוי" תיקן אותי.  הוא  לא הסתיר שאיננו מתלהב מאשכנזים. לי הוא עשה הנחה, למרות שאני אשכנזיה, אמר, אני נחמדה ולא מתנשאת.

לוי מקריית מלאכי אמר לי שהוא הצביע ליכוד כל חייו ועכשיו הוא לא מסוגל. "אני לא יכול להצביע ביבי. הוא  פחדן שלא עושה כלום בשביל אף אחד במדינה הזו. הדבר היחיד שהוא עושה זה לקדם את ההשארות שלו בכסא. במלחמה הוא כל הזמן התקפל ומתו חיילים סתם. כל הזמן הפסקות אש. הם אלה שקבעו איך הולכת המלחמה לא אנחנו. זה בגלל שהוא פחדן"

לוי הסכים איתי לגבי משה כחלון. הוא אמר שאני צודקת שמשה כחלון הוא בן אדם, אמיתי, ישר, אחד שעושה את העבודה, צנוע לא רודף כבוד כמו ביבי "הוא קיבל את משרד התקשורת ותראי מה עשה בשבילנו. הוא בשביל האנשים, לא בשביל עצמו. לפני שקיבל את משרד התקשורת היה לי חשבון סלולאר של אלפי שקלים, עכשיו אני משלם חמישים שקל בחודש. עשה לי שינוי  בעסק. יותר קל"

דיברנו גם על אולמרט. לוי אמר שדווקא בעניין של הערבים אולמרט היה בסדר אבל שהוא גנב ושזו בושה גדולה שהוא היה ראש ממשלה וגם שמנהלת לשכה של ראש ממשלה היא אישה  עלובה, סרסורית לדבר עבירה. "עברתי ליד ההולילנד הזה. כמה בטון שפכו שם, איזה מכוער. רואים שזה עבריינים".

בקריית מלאכי יצביעו לכחלון, אני אביא לכם מאות אנשים". הבטיח, לחץ את ידי וחזר לפריפריה.

 

משה כחלון. צדיק בסדום
משה כחלון. צדיק בסדום

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אורית בראון אגמי
בלוגרית פעילה ובועטת. היתה עיתונאית שלושה עשורים. היום מלמדת ילדים ביפו ובשכונת התקווה תקשורת ואקטואליה.