גלויות מאפריקה

צלם ישראלי כובש את היבשת השחורה. ביקור מצולם בקניה

בחורה עם מחשב נייד
ודים אונישצ'נקו, המצלמה ובני שבט המסאי
ודים אונישצ'נקו, המצלמה ובני שבט המסאי

"האישה בשבט המסאי עובדת, יולדת, מטפלת במשפחה וכל שבוע מקבלת מכות. הגבר, חוץ מלתת לה מכות ולשבת על העשב – לא עושה כלום" מספר ודים אונישצ'נקו על המפגש שלו עם בני השבטים באפריקה. שש שנים הוא מבלה על הקו אפריקה-ישראל, מתוכם פעמיים בשנה בסיורי צילום בקנייה. מומחה מוערך וזוכה בפרסים בינלאומיים של צילומי טבע. נמנה ברשימת 50 צלמי הטבע הטובים בעולם בדירוג של  מגזין Digital Photography.

אונישצ'נקו, פתח בימים אלה גלריה קבועה ראשונה שמוקדשת לאומנות הצילום בלבד. תערוכת "הקסם של אפריקה" שכוללת צילומים שלו, היא תערוכת הפתיחה. בהמשך, יוצגו במקום צילומים של צלמים אחרים. הצלם-יזם מעיד שבהבדל מישראל, בערים הגדולות בעולם יש גלריות מיוחדות לצילום בלבד, מוזיאונים לצילום ולימודים גבוהים לתארים בצילום. "בישראל יש צלמים מצוינים, אבל קשה להתפרנס מהמקצוע. החלום שלי,הוא לקדם את הצילום בישראל כך שיחשב אומנות לכל דבר" הוא אומר.

אונישצ'נקו בחר למקם את הגלריה במבנה היסטורי ששומר. פנינה קטנה ומפתיעה, הסמוכה לתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. למבנה תקרות גבוהות ומקושתות וריצוף מקורי מפעם שהשתמר. המבנה שימש את האצ"ל להעברת כלי נשק במלחמת העצמאות. בתערוכת הפתיחה, מוצגים צילומים שנבחרו מתוך עשרות אלפי צילומים של הצלם ביבשת השחורה ובהם חיות האפריקאיות הטורפות והנטרפות ובני השבטים המקומיים. בולט צילום של גנו מבוהל שמצא עצמו נוגח נמר טורף וכך הציל את חייו, פלמינגו זריז שברח מצבוע שכמעט קרע אותו לגזרים, אריה מרשים ומלכותי ועוד.

המלך של קניה
המלך של קניה
אלפי גנו חוצים נהר
אלפי גנו חוצים נהר
נקבת בבון אוכלת ארנב
צבוע רודף אחרי פלמינגו
צבוע רודף אחרי פלמינגו
ילד משבט המסאי שותה דם מעורב בחלב פרה

ודים אונישצ'נקו מקיים סיורי צילומים בישראל ובחו"ל. בין היתר הדרכה צמודה של טיולי צילום לאתיופיה, נפאל, טנזניה, קניה ומקומות נוספים בעולם. הוא ייסד ומנהל פורטל צילום מהגדולים בישראל www.photolight.co.il בו יש מעל 30 קטגוריות שונות וארבע מאות חמישים אלף צילומים. ביניהם צילומי אופנה, סגנון חיים, פרחים, צמחים וצילומי לילה.

הפורטל, מיועד  לצלמים  מקצועיים וחובבים, ומספק פלטפורמה רחבה עם מידע על כל האספקטים של עולם הצילום. סביב התמונות שמעלים הגולשים לפורטל מתפתח דיון המתמקד בנושאים טכניים והבאספקטים אמנותיים ומתקיימות תחרויות בין הצילומים.  ניתן למצוא בפורטל מידע על מדריכי צילום, קנייה ומכירה של ציוד צילום, המלצות, סקירות של ציוד צילום, חדשות מעולם הצילום, מאמרים בנושאים שונים, אינדקס צלמים ודוגמניות, הדפסה ומכירה של תמונות, סדנאות וטיולי צילום בארץ ובעולם.

גלריית אמנות ומרכז הדפסות PHOTOLIGHT * רח'  מנחם בגין 42, תל אביב (חנייה באזור של רחוב ריבל) * שעות פעילות: ימי א'-ה' ושבתות מ-9:30 עד 18:30, בימי ו' מ-9:00 עד 14:00 * טלפון:  03-6495969  * הכניסה ללא תשלום * פתוח עד: 26/01/2012

אורית בראון אגמי
בלוגרית פעילה ובועטת. היתה עיתונאית שלושה עשורים. היום מלמדת ילדים ביפו ובשכונת התקווה תקשורת ואקטואליה.