שאפו לשרה

מכתב אישי מאורית אגמי לשרה נתניהו

בחורה עם מחשב נייד

דוגמא אישית

אני כותבת לך כאישה לאישה. פונה אלייך כאמא לאמא. היתה לי ביקורת גם עליך וגם על ביבי ברמה הנקודתית. בעיקר לגבי ההתנהלות האתית-ציבורית שלכם.

להבנתי מנהיגות טובה, היא מנהיגות צנועה, כזו שנוהגת זהירות בכספי ציבור. על כל מי שפועל  מכספי הקופה הציבורית  לעשות  הפרדה ברורה בין חייהם הפרטיים לציבוריים.  על כל משרתי הציבור להיות זהירים עד מאוד בכל הנוגע להוצאות שלהם: אלה הפרטיות, שאמורות להיות מכיסם הפרטי ואלה הציבוריות שהציבור מממן. הכספים בהם משתמש נבחר ציבור למילוי תפקידו, הם של כולנו. הציבור הוא זה המפריש כסף לפעילות הכנסת והממשלה. המשכורות של השרים והח"כים מגיעות מהמיסים שנגבו מאיתנו האזרחים. אלה כספים, שמאחוריהם  עבודה קשה של כל אזרח – זה הכסף שמממן לפוליטיקאים את האפשרות לעבוד. ישתמשו בהם נבחרי הציבור בזהירות ובשום שכל. הדרך הנכונה להיות מנהיג אמיתי, היא לשמש לציבור דוגמא אישית.

מוסיקה חדשה

אני שומעת עכשיו מוסיקה חדשה מהכיוון שלך. הנה את קמה ומביעה עמדה. עמדה נחרצת, ברורה ומאוד אנושית. עמדה שהיא בניגוד לזו של ראש הממשלה – בן הזוג שלך, וגם מזו של זו של שר הפנים אלי ישי.  כתבת מכתב. הבעת דעה וטרחת ללכת לפגישה ולנסות להשפיע על שר הפנים, לא לגרש 400 ילדים רכים שגדלו פה. מדובר בבעייה מוסרית ברורה. בנוסף, אם אמנם יגורשו ה-400 האלה, ייגרם גם נזק תדמיתי מיידי למדינה. אני חושבת שזו יוזמה נהדרת שלך כאמא, כאישה וכאזרחית. גם כאשת מקצוע, העוסקת בטיפול בילדים. את שומרת על דעותיך ועקרונותייך. שאפו.

אינני מכירה אותך ברמה האישית, אלא רק משמועות וכתבות בעיתונים, שגם אם הן נכונות – תמיד יכול אדם לקום ולהגיד – "די. אני עושה שינוי. אני מקשיבה לקול הפנימי שלי". אולי זה מה שקורה גם לך שרה. התחלת להתבטא בעניינים חשובים.

אני מבקשת ממך כאמא, כאישה וכאדם: הקשיבי לקולו של הנער הזה גלעד שליט, שזועק אלינו ממעמקי השבי. הביעי עמדה נחרצת גם לגביו. כבר נפגשת עם נועם שליט, אבל לפגישה זו לא היו תוצאות קונקרטיות: הבחור שלנו עדיין מוחזק בשבי.

צאי אליהם שרה – אל ההורים היושבים בעקשנות ליד ביתך. דברי איתם, הקשיבי להם קשב רב ותפעלי בכל כוחך שהעלם הצעיר הזה, ששרת אותך ואותי בנאמנות במדי צבא ההגנה לישראל –  יחזור הביתה בריא ושלם.

אורית בראון אגמי
בלוגרית פעילה ובועטת. היתה עיתונאית שלושה עשורים. היום מלמדת ילדים ביפו ובשכונת התקווה תקשורת ואקטואליה.